تاریخ انتشار : جمعه 16 شهریور 1397 - 10:36
کد خبر : 40920

‌بدخواهان ملت به دنبال ایجاد جنگ رسانه‌ای به موازات جنگ اقتصادی هستند

‌بدخواهان ملت به دنبال ایجاد جنگ رسانه‌ای به موازات جنگ اقتصادی هستند

از جنگ ترکیبی راه اندازی شده توسط دشمن با توکل بر خدا عبور خواهیم کرد امام جمعه  شیراز با تاکید براینکه اصل فشارها و مشکلات اقتصادی را همه قبول دارند اما دشمنان با جنگ رسانه ای به دنبال تشدید مشکلات هستند؛ تصریح کرد که این بار نیز از جنگ ترکیبی راه اندازی شده توسط دشمن

از جنگ ترکیبی راه اندازی شده توسط دشمن با توکل بر خدا عبور خواهیم کرد

امام جمعه  شیراز با تاکید براینکه اصل فشارها و مشکلات اقتصادی را همه قبول دارند اما دشمنان با جنگ رسانه ای به دنبال تشدید مشکلات هستند؛ تصریح کرد که این بار نیز از جنگ ترکیبی راه اندازی شده توسط دشمن با توکل بر خدا عبور خواهیم کرد.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، آیت الله لطف الله دژکام، در خطبه های نماز جمعه ۱۶ شهریور شیراز با اشاره به ضرورت توجه به تقوای الهی خصوصا در شرایط کنونی، گفت: همه موظف به تقوا هستیم و این تقوا برای مسئولان ضروری تر است؛ باید تقوا را در میان آحاد جامعه تقویت کرد.

او ادامه داد: باید آنچه از مسائل مردم که در کوتاه مدت قابل حل است رفع شده و از سویی مردم مطمئن باشند که مسئولانشان پای حرف خود برای حل تمام مشکلات در بلندمدت نیز هستند.

امام جمعه شیراز با اشاره به قرارداشتن در آستانه ایام محرم، گفت: باید در این ایام مکتب ابی عبدالله الحسین(ع) بازخوانی شود و به نسل جوانتر یاد بدهیم که نباید از مسیر ترسیم شده توسط امام حسین(ع) دور شد؛ آن امام برای همیشه بشریت مسیری را ترسیم کرده که چگونه می توان در مقابل ظلم ظالم و مفاسد ایستاد.

او هدف انقلاب امام حسن(ع) را مبارزه با فساد و مفاسد و به صلاح و سامان رساندن جامعه دانست و گفت: امروز یک لیست مفصل از مفاسد اجتماعی را می بینیم که امکان دارد هر گوشه از جامعه نمود و بروز داشته باشد؛ حسینی‌ها، هیئتی ها و منبری ها باید برای رفع این مفاسد سازماندهی شوند و حرکت کنند.

امام جمعه شیراز حضور در مجالس عزاداری ایام محرم و حرکت با سینه زنان و زنجیرزنان را اقدامی در راستای مبارزه با مفاسد دانست و گفت: باید برای مردمی که به عشق امام حسین(ع) می آیند بگوییم امام چگونه بود و چه منطقی داشت؛ این حرکت باید برای مبارزه با مفاسد ساماندهی شود.

او یکی از مسایل مهم این ایام را رسیدگی به ایتام، نیازمندان و مساکین جامعه برشمرد و گفت: در آستانه مهر ماه و فصل بازگشایی مدارس قرار داریم و جمعی از مردم امکانات لازم را برای تامین لباس و لوازم التحریر فرزندانشان در اختیار ندارند؛ کمیته امداد هم جشن عاطفه ها را برای همین به راه می اندازد که هر کس به اندازه توان در این مسیر کمک کند.

امام جمعه شیراز با اشاره به سالروز ۱۷ شهریور و جنایتی که وابستگاه رژیم پهلوی در میدان ژاله انجام داده و عده زیادی از انقلابیون را شهید کردند، گفت: برادران و خواهران مسلم بدانید آنها که در ۱۷ شهریور با دستورشان ملت کشته شدند، امروز هم اگر امکانش را داشته باشند ما را می کشند تا به نوکریشان تن بدهیم.

او با تصریح اینکه آن افراد برای رسیدن به این هدف برنامه ریزی کرده اند، گفت: امسال رسما گفته اند که نمی گذاریم چهلمین سال انقلاب به چهل و یکمین سال آن برسد؛ برای آنکه به هدف شوم خود برسند طراحی کرده اند؛ مانند جنگ احزاب؛ همه با هم جمع شده اند و چند شیوه حمله را ترکیب کرده اند.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه فشارهای اقتصادی از مهمترین جلوه های حمله دشمن است؛ گفت: درست است که در فشار اقتصادی کاری که از بیرون می کنند به مراتب نسبت به ضعف مدیریت درون کشور نقش کمتری دارد؛ آنهایی که تخصص اقتصادی دارند و مسائل را تحلیل می کنند اعتقاد دارند که مشکلات اقتصادی بیرونی نیست؛ اما سرو صدای مشکلات اقتصادی را آمریکائیان بلند می کنند و بر ابعاد آن می افزایند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: اگر ما دست به یکی شویم، نه تنها فشارها ما را از پا در نمی آورد بلکه حرکت جدیدی آغاز خواهد شد و آنان مجبور می شوند که عقب نشینی کنند؛ همانگونه که در دوران دفاع مقدس شاهد آن بودیم؛ به شرط آنکه از درون شاهد همتی عالی باشیم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه در کنار جنگ اقتصادی، جنگ رسانه ای با قوت دنبال می شود؛ جنگ روانی را زمینه ساز ایجاد ذهنیت در مردم برای باور کمبودها دانست و گفت: جنگ رسانه ای و روانی می آید و در ذهن من مشکل ایجاد می کند.

وی گفت: عموم مردم چیز زیادی برای از دست دادن ندارند؛ به سادگی زندگی می کنند و مایحتاج آنها هم موجود است؛ البته اصل فشار وجود دارد، وقتی کالایی ۸۰ درصد گران می شود نمی توان مشکل را انکار کرد، اما در جنگ رسانه ای و روانی آنچه را که نیاز و ضروری نیست هم مطرح می کنند.

امام جمعه شیراز قصد دشمن را ترساندن مردم دانست و با بیان اینکه اگر توکل بر خدا باشد نباید از مشکلات ترسید، گفت: مگر قبل از این ها همه این مسائل و شبیه آنها نبود؛ همیشه خداوند روز رسان بوده است.

آیت الله دژکام با بیان اینکه دشمنان قصد آشوب آفرینی دارند، گفت: از تمام دست اندرکاران هیئت های مذهبی خواهش می کنم مراقبت لازم را داشته باشند؛ اینها که نتوانسته اند کاری از پیش ببرند، شاید از محیط های مذهبی سوءاستفاده کنند؛ هرچند که آنقدر بدبخت هستند که موفق نخواهند شد.

او با اشاره به فتنه‌ سال ۸۸ و آتش زدن پرچم امام حسین(ع) در آن سال توسط فتنه گران، گفت: اینها امروز هم می خواهند آشوب بپا کنند، باید این احساس در تمام شهرها ایجاد شود که لشکر امام حسین(ع) سازماندهی شده حرکت می کند و به دشمن مجال نداده و کارش را یکسره خواهد کرد.

امام جمعه ی شیراز در خطبه اول نماز نیز با اشاره به در پیش بودن ایام محرم، لزوم شرکت در مجالس عزاداری را متذکر شد و گفت: همه باید در مکتب تربیتی امام حسین(ع) ثبت نام کنیم. مکتبی که انسان پرورش می دهد. اگر شاگرد این مکتب شویم مهمترین درس آن این است که ترس در دل انسان آزاده و کمال یافته راه ندارد و در قاموس مومن ترس نیست.

آیت الله دژکام با بیان اینکه هرجا که ایمان باشد ترس نخواهد بود، حکایت امروز مردم ایران اسلامی و رسانه های بیگانه را به روز عاشورا تشبیه کرد و گفت: آن روز امام حسین(ع) به تنهایی وسط میدان و در مقابل لشکری که می گویند حداقل ۳۰ هزار سرباز داشت قرار گرفت و هیچ هراسی به خود راه نداد.

امام جمعه شیراز گفت: امروز رسانه های بیگانه مسائل را بزرگنمایی می کنند تا مردم ما را بترسانند؛ موضوع کوچکی را بزرگ جلوه می دهند تا همه باورمان بشود که واقعا وجود دارد.

‌امام جمعه شیراز اضافه کرد: نگرانی امروز دلسوزان انقلاب و نظام اسلامی هم این است که نکند سحر کفار و بیگانگان در مردم اثر کرده و ادعاهای آنان را قبول کنند؛ دشمن تلقین می کند که کارتان به پایان رسیده است؛ حال آنکه کار آنان به پایان رسیده زیرا مردم ما مسیری الهی را شروع کرده اند و با خدا و برای خدا و به دستور ولی خدا حرکت می کنند و بی تردید پیروز خواهند بود.

نماینده ولی فقیه دراستان فارس و امام جمعه شیراز با تصریح اینکه اطمینان داشته باشیم سحر رسانه های خارجی رنگ خواهد باخت؛ گفت: تنها نگرانی که ذهن مسئولان نظام اسلامی را به خود مشغول داشته این است که نکند بعضی مومنان دلشان خالی شود؛ اگرنه همه تا پای جان برای حفاظت از این نظام و انقلاب ایستاده اند.

چرا از تشکیل وزارت امر به معروف و نهی از منکر غفلت شده است؟

امام جمعه موقت اصفهان گفت: چرا مجلس وزارت ورزش را تصویب می کند و وزارت امر به معروف و نهی از منکر را که توصیه امام خمینی(ره) هم بوده، از یاد برده است؟

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین میردامادی ظهر امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته اظهار کرد: همانطور که در کشور سپاه و بسیج و ارتش و نیروی انتظامی در کشور وجود دارد و باید وجود داشته باشد، باید گروهی به نام آمرین به معروف و ناهیان از منکر وجود داشته باشد؛ چرا غافلیم؟ چرا مجلس وزارت ورزش را تصویب می کند و وزارت امر به معروف و نهی از منکر را که توصیه امام خمینی(ره) هم بوده، از یاد برده است؟

وی ادامه داد: درست است که مشکلات اقتصادی در مملکت وجود دارد اما این موضوع نباید بر دین مردم تاثیر بگذارد.

میردامادی افزود: در شرایط کنونی جامعه بسیاری از مردم در حال ظلم به یکدیگر هستند. امروز انبارهای جمع آوری شده و احتکار از گناهانی است که قابل بخشش نیست.

حجت الاسلام میردامادی بااشاره به برگزاری جشن عاطفه‌ها کرد: جشن عاطفه ها یک امر انسانی است. ما می‌دانیم که مردم در سختی هستند. قرآن می گوید مردم زمانی که بیچاره اند، ایثار می کنند و به فقرا می دهند. متاسفانه امروز قشر فقیر و کسانی که نان برای خوردن ندارند، در جامعه وجود اارند.

وی اضافه کرد: مسوولین و وزیر آموزش و پرورش مرتبا اعلام می کنند که مدارس دولتی نباید ریالی پول‌دریافت شود. آخر تا چه حد به مردم دروغ می گویید؟ مردم به مدارس مراجعه می کنند و می گویند که رادیو اعلام کرده که مدارس نباید پول دریافت کند و جواب می شوند که برو از رادیو بگیر. اینها درد است. اگر بتوانیم در برابر فشارهای دشمن و آمریکا مقاومت کنیم اما این موارد قابل تحمل نیست. یک نفر را معرفی کنید به من که مدارس از آنان پول دریافت نکرده است.

امام جمعه موقت اصفهان اظهار کرد: درست است که ما زیر فشار هستیم و مردم ما روزهای سختی را می گذرانند. طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید از افرادی که اهل فن و فکر هستند به دولت کمک کنند.

حجت الاسلام میردامادی گفت: مسئولین با شهامت بیایند و بگویند که چرا قیمت دلار به ۱۵ هزار تومان و سکه به  5 میلیون تومان رسیده است؟ در شرایطی که هنوز تحریم ها شروع نشده است، چرا باید این مشکلات پیش بیاید و کسی هم به داد مردم نرسد؟

وی تصریح کرد: دشمن جرات ندارد وارد حمله نظامی با ایران شود چون می داند که شکست می خورد و همانطور که در عراق و سوریه هیچ غلطی نتوانست بکند اما طبق توصیه های مقام معظم رهبری باید روی نیروها و قوای نظامی کار شود آن هم برای دفاع از کشور.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: امروز وقتی می بینیم اختیار از دست دولت خارج شده است و قیمت های دلار و اجناس را افرادی دیگری تعیین می کنند، خداوند فرمود انفال  باید به طور مساوی تقسیم شود.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به آغاز ماه محرم افزود: بردگی و استعمار با مصالحه و صلح فرق دارد. امام حسین(ع) به هیچ وجه حاضر نبود با کسی بیعت کند که فاسد و قمار باز و سگ باز باشد. امام حسین (ع) می فرماید امکان ندارد ذلت را بپذیرم.

حجت الاسلام میردامادی تاکید کرد: حالا ما تحریم هستیم، امام حسین(ع) هم تحریم بود حتی تحریم آب. از هفتم تا عصر عاشورا آب بر امام حسین (ع) و اهل بیت ایشان بسته بود. ما هم در اینچنین شرایطی به سر می بریم، مردم ما زیر قشار انواع و اقسام فشارهای دشمن است اما مردم ما به هیچ وجه تسلیم آمریکا و جنایت های غرب بشود.

وی افزود: در حال حاضر در سر دوراهی هستیم یا مثل امام حسین(ع) باید جلوی دشمنان بایستیم و یا مانند عربستانی‌ها مانند گاو شیرده در برابر دشمنان تسلیم شویم.

امام جمعه موقت اصفهان به عزاداری های ماه محرم اشاره کرد و ادامه داد: عزاداری، گریه و راه اندازی دسته های عزاداری، همه خوب است و اسلام را حفظ کرده است؛ بنابراین از این ها کم نگذاریم کاملا در عزاداری قبراق وارد شویم، بالای سر خانه هایمان پرچم های سیاه نصب کنیم، مجالس عزارداری برپا کنیم و لباس سیاه بر تن کنیم. 

حجت الاسلام میردامادی خاطرنشان کرد: اما توجه داشته باشیم که امام حسین(ع) برای چه شهید شدند؟ هدف ایشان چه بود؟ ‌دور از هدف امام حسین(ع) است که ظهر عاشورا ناهار و غذا مصرف شود اما خبری از نماز جماعت نباشد. خدایی نکرده شب ها دیر مراسم عزاداری تمام نشود و این باعث شود نماز صبح قضا شود. همچنین دیگر هدف امام حسین(ع) یعنی امر به معروف و نهی از منکر فراموش نشود که فراموش شده و فعلا تنها اسمی از آن باقی مانده است.

بدخواهان ملت به دنبال ایجاد جنگ رسانه‌ای به موازات جنگ اقتصادی هستند

امام جمعه زنجان اظهار کرد: بدخواهان ملت می‌خواهند به موازات جنگ اقتصادی، جنگ رسانه‌ای را نیز ایجاد کنند.

آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه خط حرکت ملت و مسئولان همواره توسط مقام معظم رهبری (ره) مشخص می‌شود، تصریح‌کرد: بدخواهان ملت می‌خواهند به موازات جنگ اقتصادی جنگ رسانه‌ای را نیز ایجاد کند. بنابراین انتقادها باید با هدف اصلاح و خیر خواهانه باشد.وی افزود: ایجاد اضطراب و ناامیدی و بدبین کردن مردم نسبت به همدیگر و مسئولان از دیگر اهداف دشمنان است و باید اذعان کرد که هیچ دولتی بدون پشتیبانی مردم قادر به فعالیت نیست و نباید اعتماد مردم از دستگاه دولتی و قضایی سلب شود.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به آغاز ماه محرم، گفت: امید است هیئات با مبلغین واقعی گردانده شود و امسال این مراسم به بهترین نحو برگزار شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ۱۷شهریور در تاریخ انقلاب اسلامی یکی از نقاط عطف و قوت است، گفت: این روز به‌عنوان جمعه سیاه نامیده می‌شود و  دولت در این روز حکومت نظامی اعلام می‌کند ولی مردم مقاومت می‌کنند و به خیابان‌ها میریزند و بسیار کشته و مجروح می‌دهند تا انقلاب را به سرانجام می‌رسانند.

دنیاگرایی، خطر بزرگی برای جامعه اسلامی است

امام جمعه موقت بیرجند گفت: دنیاگرایی و حب دنیا برای جامعه اسلامی خطرناک است و به اندازه‌ای جامعه اسلامی را تهدید می‌کند که در دهه ۶۰ هجری قمری برای جلوگیری از این انحراف واقعه کربلا رقم خورد.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی،‌ در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند اظهار کرد: هر نهضتی با دشمنان بیرونی و داخلی روبرو است.

وی افزود: ایمان و تقوا زمانی حقیقت پیدا می‌کند که انسان لیاقت مراقبت از تقوا و ایمان خود را پیدا کند، همراه با صادقان بوده و آنان را همراهی کند.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهم خطراتی است که اسلام و نهضت‌های اسلامی را تهدید می‌کند و برای مقابله با این انحرافات اسلام نسخه و راهکار دارد.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: کسی که مخالف نظام اسلامی است به عنوان دشمن بیرونی است و این امر از صدر اسلام بوده و اکنون نیز وجود دارد.

نوفرستی اظهار کرد: دشمنان داخلی دسته دوم دشمنان نظام اسلامی هستند که این دشمنان کسانی هستند که در وسط راه از نظام اسلامی خسته می‌شوند و دنیا طلبی، اشرافی گری و فساد آنان را از حقیقت اسلام و نظام پیغمبر(ص) جدا کرده است.

وی تصریح کرد: دنیاگرایی و حب دنیا برای جامعه اسلامی خطرناک است و به اندازه‌ای جامعه اسلامی را تهدید می‌کند که در دهه ۶۰ هجری قمری برای جلوگیری از این انحراف واقعه کربلا رقم خورد.

وی با بیان اینکه برخی از افراد هدف امام حسین(ع) را با نتیحه اشتباه گرفتند اما حقیقت این است که آن حضرت قیام می‌کند تا جلوی انحراف جامعه اسلامی را بگیرد، اظهارکرد: امام حسین(ع) جریانی را رقم زدند که در زمان پیامبر اسلام(ص)، امام علی و امام حسن(ع) دین اقدام انجام نشده بود.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه تقوا و همراه شدن با ولایت اهل بیت(ع) از درس‌های بزرگ عاشورا است، اظهار کرد: قدرت طلبی و اشرافی گری یک هشدار برای هر نظام است.

‌وی در ادامه افزود: مردم فهیم ایران اسلامی توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کنند و قطعا باز هم در حنگ رسانه‌ای و اقتصادی پیروز خواهند شد. 

‌در حال به روز رسانی….

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد