تاریخ انتشار : یکشنبه 28 مرداد 1397 - 9:50
کد خبر : 39299

امام جمعه ایلام: ترک امر به معروف آثار زیان‌باری برای جامعه دارد

امام جمعه ایلام: ترک امر به معروف آثار زیان‌باری برای جامعه دارد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از ایلام، حجت الاسلام محمد نقی لطفی ظهر امروز در نشست ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر استان ایلام که با حضور اعضا و در محل ستاد نماز جمعه ایلام برگزارشد اظهار داشت: ترک امر به معروف

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از ایلام، حجت الاسلام محمد نقی لطفی ظهر امروز در نشست ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر استان ایلام که با حضور اعضا و در محل ستاد نماز جمعه ایلام برگزارشد اظهار داشت: ترک امر به معروف و نهی از منکر آثار زیان‌باری برای فرهنگ جامعه دارد.

امام جمعه ایلام با اشاره به مشکلات و معضلات اجتماعی از قبیل رانت، احتکار و اختلال در بازار و همچنین دیگر معضلات اجتماعی گفت:عدم توجه به فریضه الهی امربه معروف و نهی از منکر موجب این مصیبت‌هایی است که امروز گریبان جامعه اسلامی را گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر و تذکر لسانی موجب جلوگیری از بسیاری از خطاها در جامعه اسلامی است.

وی با تأکید بر اینکه امربه‌معروف همه گیر و محدود شدنی نیست اذعان کرد: این فریضه در تمام امور روزمره زندگی و فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی و زیستی بشر قابل اجرا است و نباید سنت حسنه امربه معرف و نهی از منکر را به یکی از امور جامعه ختم کرد.

امام جمعه ایلام قانونمند کردن فریضه امر به معروف در جامعه را ضروری دانست و افزود: اجرای دقیق قانون همان امر به معروف و نهی از منکر است چرا که قانون در حکومت اسلامی منشعب از قرآن و سنت است.

لطفی سخنان مقام معظم رهبری درباره امربه‌معروف و نهی از منکر را یادآور و تاکید داشت:فریضه امر به معروف و نهی از منکردر راه‌اندازی برخی مسئولان در راستای انجام اقدامات مؤثر برای رفع وضعیت موجود و مشکلات و مصائب اقتصادی جامعه راهگشا است.

امام جمعه ایلام ختم کلام خود را در توجه همه دستگاه‌های اجرایی و اداری استفاده ازظرفیت فریضه امر به معروف دانست و گفت:  دستگاه‌های اداری  از تمام ظرفیت‌های موجود برای احیای فریضه امر به معروف در جامعه بهره گیرند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد