تاریخ انتشار : شنبه 30 بهمن 1395 - 9:28
کد خبر : 3866

رشد جامعه عاملی پیشگیرانه در وقوع جرم است/لزوم گسترش امر به معروف

رشد جامعه عاملی پیشگیرانه در وقوع جرم است/لزوم گسترش امر به معروف

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، محمدرضا عدالتخواه امروز شنبه در همایش «نقش دیده بان های پیشگیری از وقوع جرم در کاهش جرائم»  که با حضور معاون پیشگیری از جرایم، رئیس کل دادگستری، فرماندار و جمعی از مسئولین دادستانی و اعضای شورای حل اختلاف

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، محمدرضا عدالتخواه امروز شنبه در همایش «نقش دیده بان های پیشگیری از وقوع جرم در کاهش جرائم»  که با حضور معاون پیشگیری از جرایم، رئیس کل دادگستری، فرماندار و جمعی از مسئولین دادستانی و اعضای شورای حل اختلاف استان  در محل مجتمع فرهنگی انتظار برگزار شد گفت: بالا رفتن آمار جرم و جنایت یک چالش جهانی است.

وی افزود: در راستای پیشگیری از جرم، اساتید و جرم شناسان تا کنون ایده های مختلفی را مطرح کرده اند که بارها در عمل پیاده شده و برخی از آن ها پاسخگو نبوده است.

عدالتخواه خاطر نشان کرد: آنچه در مقابل جرم و جرائم قابل ذکربوده  رشد فرهنگی جامعه است چرا که اگر جامعه ای به رشد نرسد هیچ ایده ای نمی تواند بازدارنده باشد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه به نحوه جلوگیری از جرائم اشاره کرد و در ادامه بیان داشت: در این راستا باید در خانواده ها از بدو تولد، مدرسه، دانشگاه ها و نهادهای مختلف اجتماعی امکاناتی فراهم شده که تقوای الهی در افراد رشد پیدا کند که این مهم ترین عامل پیشگیری از جرائم و ناهنجاری ها خواهد بود.

وی ابراز داشت: هدف از بعثت انبیای الهی رشد معنوی و فرهنگی انسان ها بود تا بتوانند مردم را از ناهنجاری ها دور کنند.

عدالتخواه اذعان داشت: معصومین هم بدلیل اینکه عواقب ناهنجاری ها را می دیدند از گناه دوری می کردند و مردم را به این امر سفارش می کردند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه  در پایان گفت: دیده بانان پیشگیری از وقوع جرم باید فریضه امر به معروف را به نوعی در جامعه گسترش دهند که حالت بی تفاوتی بین مردم جامعه برداشته شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد