تاریخ انتشار : دوشنبه 18 مرداد 1400 - 14:53
کد خبر : 125302

خانواده ها در راستای ترویج امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنند

خانواده ها در راستای ترویج امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا محسن اکبری در جمع خبرنگاران با تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاران باید قلم‌شان را برای اطلاع‌رسانی و تشریح و تحلیل علت و چرایی برپایی قیام عاشورا و شهادت امام حسین(ع) به‌کارگیرند و در راه نهادینه‌سازی امر به معروف و

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا محسن اکبری در جمع خبرنگاران با تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاران باید قلم‌شان را برای اطلاع‌رسانی و تشریح و تحلیل علت و چرایی برپایی قیام عاشورا و شهادت امام حسین(ع) به‌کارگیرند و در راه نهادینه‌سازی امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنند. 

وی افزود: امر به معروف ونهی از منکر مراتبی دارد و همه باید به این مراتب که شامل خود انسان، خانواده، اجتماع و حکومت است پایبند بوده و برای نهادینه‌سازی و اجرا این دو فریضه الهی تلاش کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان با بیان اینکه فریضه امر به معروف ونهی از منکر یکی از فروع دین است تصریح کرد: نمی‌شود انسان‌ نماز بخواند اما به فریضتین توجهی نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: به تعبیر مقام‌معظم رهبری امروز دو فریضه امر به معروف ونهی از منکر در جامعه به فراموشی سپرده شده و مشکلاتی که دیده می‌شود ناشی از این موضوع است.

اکبری بیان کرد: امام حسین (ع) برای حفظ دین مبین اسلام و انجام رسالت مهم امر به معروف و نهی از منکر و عزت و آزادگی بشر قیام کردند و راه این امام همام تا ابد برای مسلمانان و دیگر ادیان الهی باقی است.

وی با اشاره به جایگاه نظارت همگانی در جامعه بیان کرد: همه مسوولان و مدیران در هر جایگاهی نیازمند نظارت در قالب دو فریضه الهی هستند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان بلوچستان ادامه داد: تا اسم‌ امر به معروف ونهی از منکر می‌آید تمام تفکرات به سمت عفاف و حجاب می‌رود در صورتی که عفاف و حجاب تنها بخشی از هزاران موارد امر به معروف ونهی از منکر است.

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم تصریح کرد: برای گرامیداشت دهه احیا امر به معروف ونهی از منکر اجرا طرح ها و برنامه‌هایی مانند برگزاری شورای امر به معروف و نهی از منکر، تریبون آزاد، نشست‌های مختلف، تجلیل از فعالان فریضتین، غبار روبی و عطرافشانی قبور شهدای امر به معروف ونهی از منکر، دیدار با گروه‌های جهادی مطالبه‌گر، دیدار با خانواده شهدای این دو فریضه الهی و سخنرانی در مساجد در دستور کار قرار دارد.

اکبری خاطرنشان کرد: برای دهه احیا امر به معروف و نهی از منکر امسال شعارهای قیام حسینی، مردم مطالبه‌گر، مسوولان پاسخگو تعیین و دو هشتگ بی‌تفاوت‌نباشم و همه مسوولیم در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد