تاریخ انتشار : یکشنبه 14 مرداد 1397 - 13:13
کد خبر : 38322

نقش رسانه در پیشگیری از وقوع جرائم / باشگاه خبرنگاران جوان از منابع بسیار موثق برای مردم است

نقش رسانه  در پیشگیری از وقوع جرائم / باشگاه خبرنگاران جوان از منابع بسیار موثق برای مردم است

 به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمد قنبری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان با حضور در باشگاه خبرنگاران جوان مرکز اصفهان با تبریک روز خبرنگار با بیان اینکه خبرنگاران می توانند در شبکه های

 به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمد قنبری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان با حضور در باشگاه خبرنگاران جوان مرکز اصفهان با تبریک روز خبرنگار با بیان اینکه خبرنگاران می توانند در شبکه های مجازی خوراک تبلیغاتی برای بی اثر کردن تبلیغات سوء تهیه کنند، گفت: اگر از بستر اینترنت به چشم فرصت نگاه کنیم می بینیم که جنگ امروز در این فضاست.

وی اظهار کرد: رسانه به طور کلی می تواند در پیشگیری از وقوع جرائم نقش داشته باشد و با توجه به اینکه امروز عصر انفجار اطلاعات است خبرنگاران می توانند نقش بسیار مهمی در انتقال اطلاعات صحیح به مردم داشته باشند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه با محدودیت دریچه های اطلاعاتی به روی مردم چندان تحریفی میسر نیست اما در عصر حاضر مردم مبادی ای را می پسندند که اخبار صحیح را به آنها می دهد و اعتمادشان به آن رسانه جلب می شود، افزود: باشگاه خبرنگاران جوان از منابع بسیار موثق برای مردم است و مردم اخباری  را که از طریق خبرنگاران باشگاه خبرنگاران تهیه می شود ، معتبر می دانند و آن را به دیگر اطلاعات و اخبار ترجیح می دهند.

 قنبری با اشاره به اینکه با وجود ابزار های فضای مجازی مردم اخبار را از رسانه ملی دریافت می کنند و صدا و سیما معتبرترین مرکز خبر رسانی برای مردم است، تصریح کرد: با توجه به این اعتماد به شما خبرنگاران که تبدیل به یک سرمایه اجتماعی شده است استفاده کنید تا جرائم و آسیب های اجتماعی کاهش یافته که مهمترین آنها طلاق و اعتیاد است.

وی با بیان اینکه طلاق و مفاسد اخلاقی از مهمترین آسیب ها و جرائم خشن از مهمترین جرائم اجتماعی است، ادامه داد: اگر ماهواره در طلاق موثر است رسانه های ما باید در استحکام خانواده موثر باشد، هرچند برخی رسانه را تنها کسب خبر می دانند اما رسالت یک خبرنگار بسیار بیشتر از آن است و می تواند از آسیب های متعدد پیشگیری کنند و در طول تاریخ نقش خبرنگاران در کاهش وقوع جرائم برجسته بوده است.

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان با اشاره به اینکه در حوزه اعتیاد اگر شبکه هایی وجود دارد که تبلیغ سوء می کنند خبرنگاران می توانند در شبکه های مجازی خوراک تبلیغاتی برای بی اثر کردن تبلیغات سوء تهیه کنند، ابراز کرد: اگر ما در مقابل برنامه داشته باشیم و بپذیریم که باید از بستر اینترنت به چشم فرصت نگاه کنیم می بینیم که جنگ امروز در این فضاست و ما به تنهایی قادر نیستیم که از جرائم پیشگیری کنیم.

قنبری با بیان اینکه بر اساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی وظیفه پیشگیری از وقوع جرم بر عهده قوه قضاییه است، گفت: ما با کمک شما می توانیم جامعه عاری از آسیب اجتماعی و جرم داشته باشیم و با پشت میز نشینی توفیقی در این زمینه حاصل نمی شود؛ حضور من در محل کار شما نیز نشانه قدرت و اهمیت قلم و کار شماست و امیدواریم در این راستا همراه ما باشید.

وی اشاره کرد: گاه خداوند انسان را برای قدرتی که داشته و استفاده نکرده عذاب می کند؛ اگر کاری نکنیم جامعه برای ما که ارتباطی با جرائم نداریم ناامن می شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان درباره راهکار های قوه قضاییه برای افزایش تعامل با خبرنگاران بیان کرد: یکی از اتفاقات خوب در این حوزه اطلاعات خوبی است که شما به عنوان خبرنگار دارید اما ما نداریم و این اطلاعات می تواند بسیار به ما کمک کند؛ روش دیگر انعکاس عملکرد دستگاه قضایی است که می تواند نقش پیشگیرانه داشته باشد چراکه برنامه های ما پیش از وقوع جرم است که می تواند به کاهش جرم کمک کند.

قنبری درباره شافیت جرائم میان مردم بیان کرد: این مسئله می تواند در میان مردم بدآموزی داشته باشد و شیوع جرم خواهد کرد و امنیت اجتماعی بهم خواهد خورد.

انتهای پیام /س

حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان در باشگاه خبرنگاران

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد