تاریخ انتشار : یکشنبه 24 بهمن 1395 - 8:30
کد خبر : 3811

ظرفیت بالای مترو برای اشاعه فرهنگ اسلامی

ظرفیت بالای مترو برای اشاعه فرهنگ اسلامی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر محمد احمدی بافنده در جلسه اعضاء شورای امربه معروف و ستاد اقامه نماز شرکت بهره برداری مترو تهران با اشاره به اینکه طبق گفته شهردار تهران رفتار انسانی و اسلامی جزو شاخصه های اصلی ماست

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر محمد احمدی بافنده در جلسه اعضاء شورای امربه معروف و ستاد اقامه نماز شرکت بهره برداری مترو تهران با اشاره به اینکه طبق گفته شهردار تهران رفتار انسانی و اسلامی جزو شاخصه های اصلی ماست اظهار داشت: در خصوص مقوله مهمی مانند امر به معروف و نهی از منکر همه افراد جامعه مسئول هستند و مترو تهران ظرفیت خوبی برای این امر مهم در اختیار دارد.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه مترو با وجود گستردگی و پراکندگی ایستگاه ها ظرفیت بهتری برای تبلیغ دین مبین اسلام حتی بیشتر از مساجد تهران وجود دارد گفت: انجام ۳ میلیون سفر در روز نشان از گستره بالای مخاطبان در ایستگاه های مترو دارد ضمن آنکه بسیاری از مسافران در طول سفر درون شهری خود از نمازخانه های مترو استفاده می کنند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با اشاره به اینکه در این شرکت در حوزه فرهنگسازی اقدامات زیادی صورت گرفته است افزود: تنوع افرادی که از مترو استفاده می کنند کار ما را سخت تر می کند زیرا در مترو باید فراگیرترین شکل ممکن اطلاع رسانی و فرهنگسازی صورت پذیرد.

به گفته احمدی بافنده برای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر تلاش خود را خواهیم کرد و برای تحقق این امر آمادگی کامل خود را ابراز می کنیم.

در ادامه این جلسه سردار احمد روزبهانی با تشکر از فعالیت های مترو تهران در حوزه امر به معروف و نهی از منکر اذعان داشت: سال گذشته مترو تهران جزو سه نهاد برتر در حوزه اقدامات مربوط به امر به معروف و نهی از منکر معرفی شد زیرا اقدامات اساسی و مهمی در این شهر زیرزمینی به واسطه حوزه عظیم انسانی که از آن استفاده می کنند انجام شده که قابل تقدیر است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران با ارائه پیشنهاد برگزاری کلاس های آموزشی امر به معروف در بین کارکنان شرکت بهره برداری مترو گفت: در این رابطه محتواهای آموزشی تهیه شده و برای آموزش در اختیار ادارات و سازمان ها قرار می گیرد. 

وی از آموزش بیش از ۳ هزار طلایه دار امر به معروف و نهی از منکر در سطح استان تهران خبر داد و گفت: آموزش طلایه داران در مترو و اشاعه مناسب امر به معروف و نهی از منکر از دیگر اهداف ماست که با مشارکت مسئولان محقق می شود.
 

 

محمد بنی حسن معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران نیز در پایان جلسه به ارائه آماری از اقدامات فرهنگی مترو در راستای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: فضاسازی سکوها و نمازخانه ها،  برپایی نماز جماعت در ۱۰۷ ایستگاه مترو، ایجاد پایگاه های مذهبی در طرح نسیم بهشت و استقرار مبلغین خانم و آقا در سطح ایستگاه ها از جمله این برنامه هاست.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد