تاریخ انتشار : سه شنبه 9 مرداد 1397 - 16:32
کد خبر : 37951

ورود شهید حججی به کتاب‏های پایه دوازدهم

ورود شهید حججی به کتاب‏های پایه دوازدهم

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، حیدر تورانی در مراسمی که به منظور تشریح جزئیات سیزدهمین جشنواره تجلیل از مؤلفان و پدیدآورندگان مواد و رسانه‌های آموزشی و یادواره شهید حججی برگزار شد، افزود: امسال به روال سال‌های گذشته از مولفان کتاب‌های درسی تقدیر می‌شود، اما

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، حیدر تورانی در مراسمی که به منظور تشریح جزئیات سیزدهمین جشنواره تجلیل از مؤلفان و پدیدآورندگان مواد و رسانه‌های آموزشی و یادواره شهید حججی برگزار شد، افزود: امسال به روال سال‌های گذشته از مولفان کتاب‌های درسی تقدیر می‌شود، اما با نگاه جدید. نگاه اول این است که طوری نباشد آنها که کتاب نوشته‌اند خودشان دور همدیگر بنشینند و از یکدیگر تقدیر کنند و خوب بود اجازه دهیم ذی‌نفعان که در برنامه‌های درسی ما حضور دارند و نقش ایفا می‌کنند وارد میدان شوند و از مؤلفان تقدیر کنند.وی افزود: نکته دوم آنکه فقط مولف نیست که در تدوین کتاب درسی نقش دارد و افرادی پشت صحنه هستند که باید دیده شوند. باید از تولید کنندگان کتاب تقدیر شود.
سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه این جشنواره مزین به نام شهید حججی می‌شود، گفت: فرزندان ما هشت سال مظلومانه جنگیدند و این روند ادامه پیدا کرده و به مدافعان حرم رسیده است.
تورانی افزود: باید این مفاهیم به طرق مختلف از جمله کتاب‌های درسی به نسل آینده معرفی شود. نمی‌خواهیم رنگ و بوی سیاسی به این یادواره بدهیم. شهید حججی یک نماد است و در واقع از همه کسانی که در راه دفاع از میهن به شهادت رسیدند تقدیر می‎کنیم.
وی ادامه داد: تدوین کتب درسی جدید امسال به اتمام می‌رسد، ولی برنامه‌های ما تمام نمی‌شود و اهداف راهنمای حوزه‌های یادگیری را در دست تدوین داریم.
سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‎ریزی آموزشی با بیان اینکه کتب درسی تماما با اهداف سند تحول منطبق نشده بیان کرد: برای انطباق باید یک دوره‌ای طی شود، هنوز چارچوب راهنمای حوزه یادگیری تکمیل نشده و معلمان مدارس آشنایی کافی از اهداف برنامه درسی ندارند و همه امکانات و تجهیزات لازم برای انتقال مفاهیم فراهم نیست.
وی با بیان اینکه متاسفانه هنوز والدین نمره طلب می‌کنند نه آموزش مفاهیمی چون عشق، محبت و تربیت گفت: باید کمک کنیم معلمان آموزش کافی ببینند. ریشه کتاب‌های درسی باید به جان معلمان و والدین بنشیند تا بخوبی منتقل شود.
بنا به این گزارش، ابراهیم محمدی، دبیر این جشنواره نیز از رونمایی دوازدهمین کتب نوپدید درسی خبر داد و گفت: پرونده تدوین کتب دوازده پایه در دور جدید بسته می‌شود.
وی افزود: امسال در این همایش یادواره شهید حججی نیز برگزار می‌شود.
دبیر سیزدهمین جشنواره تجلیل از مولفان و پدیدآورندگان مواد و رسانه‎های آموزشی با بیان اینکه اگر به مولفان کتب درسی توجه و از تلاش آنها در حوزه تعلیم و تربیت قدردانی شود به غنای تعلیم و تربیت اسلامی می‎انجامد.
محمدی افزود: این همایش نیمه دوم مهر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود که امیدواریم جریان‎ساز باشد. در این همایش از مولفان کتب درسی تقدیر می‌شود. بخش ویژه همایش نیز یادواره شهید حججی است و محتوای تک نگاشت درباره شهید حججی در کتب درسی هم معرفی می‌شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد