تاریخ انتشار : دوشنبه 1 مرداد 1397 - 7:43
کد خبر : 37339

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه برای فرهنگ‌سازی حجاب برنامه‌های متنوعی برگزار کرد/ برخورد نامناسب حراست دانشگاه با بی‌حجابی

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه برای فرهنگ‌سازی حجاب برنامه‌های متنوعی برگزار کرد/ برخورد نامناسب حراست دانشگاه با بی‌حجابی

حسین عسگریها دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، با اشاره به وضعیت جنبش دانشجویی دراستان آذربایجان غربی گفت: جامعه اسلامی به عنوان یک قدرت جنبش دانشجویی در دانشگاه ارومیه، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه آزاد ارومیه فعالیت می‌کند و با توجه به ارتباطی که با دانشجویان دارد تاثیرگذار است. حسین

حسین عسگریها دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، با اشاره به وضعیت جنبش دانشجویی دراستان آذربایجان غربی گفت: جامعه اسلامی به عنوان یک قدرت جنبش دانشجویی در دانشگاه ارومیه، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه آزاد ارومیه فعالیت می‌کند و با توجه به ارتباطی که با دانشجویان دارد تاثیرگذار است.

حسین عسگریها  با اشاره به عدم موافقت یک سری تشکل‌ها با انتصاب معاون فرهنگی جدید دانشگاه بیان کرد: معاون فرهنگی دانشگاه ارومیه جزء هیات جذب دانشگاه ارومیه بودند و بحث‌هایی در مورد او وجود داشت که در جذب نیرو‌های انقلابی مقابله می‌کند و اساتید انقلابی را به زور بازنشت می‌کرد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه در ادامه مطرح کرد: بحث‌هایی وجود داشت که اگر دکترعلی جو به عنوان معاون فرهنگی انتخاب شود تشکل‌های انقلابی بسته شود و، ولی بعد از انتخاب وی تعامل خیلی خوبی با جامعه اسلامی با تشکل‌های انقلابی داشت.

وی در مورد بودجه دانشگاه برای فعالیت‌های فرهنگی گفت: اردوی مشهد را  اواخر سال قبل می‌خواستیم برگزار کنیم با کمبود بودجه روبرو شدیم  و معاون فرهنگی گفت، بودجه نداریم و ما با  اصرار خیلی زیاد توانستیم بودجه برای اردو مشهد را بگیریم.

عسگریها در ادامه تصریح کرد: برای اجراء برنامه‌های فرهنگی در سال جدید فعلا مشکلی نداریم معمولا اواخر سال دچار کمبود بودجه می‌شویم.

دبیرجامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه در خصوص وضعیت فرهنگی در دانشگاه ارومیه اظهار کرد: وضعیت فرهنگی دانشگاه ارومیه مخصوصا در زمینه حجاب مثل بیشتر دانشگاه‌های ایران وضعیت خوبی ندارد و شاید بگوییم متوسط به پایین است در زمینه حجاب حراست خیلی وارد عمل نشده است.

این فعال دانشجویی با اشاره به اینکه حراست برای جلوگیری بی حجابی در دانشگاه خیلی عمل نمی‌کند گفت: این موضوع بیشتر برمی گردد به تفکر هیات مدیره دانشگاه، که در دانشگاه حاکم است و با حراست تعامل دارند که حجاب نباید با زور باشد بیشترمی گویند باید فرهنگ سازی انجام شود.

وی درمورد این سوال که جامعه اسلامی برای فرهنگ سازی حجاب در دانشگاه چه کار‌هایی انجام داده گفت: ما در زمینه حجاب مطالعاتی انجام داده ایم و سعی کردیم دلایل عقلی حجاب را به دانشجویان منتقل کنیم. جلساتی در خصوص این موضوع با  اعضای تشکل ها برگزار کردیم.

عسگریها با اشاره به فعالیت جامعه اسلامی در دانشگاه ارومیه خاطر نشان کرد: برنامه ها‌ی ما  دو سری بودند یک سری در سطح دانشگاه و درون تشکیلاتی بود.

دبیرجامعه اسلامی دانشجویی دانشگاه ارومیه مطرح کرد: امسال برنامه‌هایی که اجرا کردیم مناسبتی یا معرفتی یا آموزشی بود، مانند اکران فیلم ماجرای نیمروز، اکران فیلم ویلایی‌ها که هزینه آن برای کمک به زلزله زده‌ها  اهدا شد و اردوی آموزشی در مشهد برگزار شد.

وی در مورد اتقاقات اخیر که درخوابگاه ارومیه صورت گرفته بود گفت: متاسفانه اخیرا در خوابگاه ارومیه شاهد خودکشی وخودزنی دانشجویان ساکن خوابگاه بودیم. انتقادی که تشکل‌ها به معاونت شورای فرهنگی دارند این است که هیچ برنامه خاصی برای پیشگیری این مسائل ندارند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد