تاریخ انتشار : یکشنبه 24 تیر 1397 - 6:30
کد خبر : 36660

گزارش میدانی ایسنا از «اجتماع ملی حافظان حریم خانواده» در تبریز

گزارش میدانی ایسنا از «اجتماع ملی حافظان حریم خانواده» در تبریز

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، میدان ساعت تبریز پر شده از شعارهایی که حجاب را سرلوحه‌ی امور زنان و عامل صیانت از حریم خانواده می‌داند. امروز زنان و دختران تبریز گردهم آمدند تا در میدان نبرد فرهنگی با دشمنان، حجاب و چادرهای خود را

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، میدان ساعت تبریز پر شده از شعارهایی که حجاب را سرلوحه‌ی امور زنان و عامل صیانت از حریم خانواده می‌داند. امروز زنان و دختران تبریز گردهم آمدند تا در میدان نبرد فرهنگی با دشمنان، حجاب و چادرهای خود را سپر کرده و دفاع کنند از آنچه که اسلام برای زنان زیبنده دانسته است.

دختران خردسال نیز همپای مادرانشان در این تجمع شرکت کرده و شعار «ای زن به تو از فاطمه اینگونه خطاب است، ارزنده‌ترین زینت زن حفظ حجاب است» را سر می‌دهند.

امروز  کهن شهر تبریز بیش از هر زمان دیگری بر خود می‌بالد که در میان شبیخون‌های فرهنگی و هجمه‌های طوفانی دشمنان، زنان و دخترانش به صیانت از حجاب و حریم خانواده‌ی خویش پرداخته و زهر چشم می‌گیرند از آنانی که چشم دیدن حجب و حیاء را در جامعه اسلامی ندارند.

فاطمه دختر ۱۱ ساله‌ای است که به همراه خواهر و مادرش در این تجمع زینبی شرکت کرده است، او با بیان این‌که حجاب را بسیار دوست دارم، گفت: زمانی که چادر سر می‌کنم احساس می‌کنم خداوند با لبخند به من می‌نگرد و من در حجاب خود را بیشتر می‌پسندم، چون حجاب همانند حریمی است که زنان را از تیررس نگاه نامحرمان حفظ می‌کند.

برای یک بانو، هیچ پوششی مناسب‌تر از «چادر» نیست

«سعیده پورابراهیمی» نیز نوجوانی است که به تازگی پوشش چادر را انتخاب کرده است، او در این رابطه گفت: پیشتر نیز محجب بودم اما هیچ پوششی مناسب‌تر از چادر برای یک بانو نیست، اکنون بسیار احساس خوبی دارم و خوشحالم که «حجاب برتر» را انتخاب کرده‌ام تا بتوانم در میدان نبردی که دشمنان علیه ارزش‌های اسلامی ما به راه‌انداخته‌اند، مقابله کنم.

وی با تأکید بر این‌که چادر، هرگز محدودیت نبوده و بلکه چون سپری محکم حریم بانوان را حفظ می‌کند، خاطرنشان کرد: به زنان و دختران سرزمینم توصیه می‌کنم که رعایت حجاب را همواره مورد توجه قرار دهند و حافظ ارزش‌هایی که از حضرت فاطمه‌ی زهرا(س) و زینب کبری(س) به ودیعه مانده است، باشند.

فرزندم را از همان بدو کودکی با حجاب آشنا می‌کنم

«مائده اکبری» دیگر بانویی است که به همراه فرزند خردسال خود در این تجمع شرکت کرده است، وی با تأکید بر این‌که کودکم را به چنین محافلی می‌آورم تا از همان بدو کودکی با ارزش‌های دینی و حجاب آشنا شوند، افزود: امروز هجمه‌های دشمنان برای از میان بردن حجاب و عفاف در جامعه بسیار شدیدتر شده است، از این‌رو ما باید تلاش بیشتری در رابطه با صیانت ار ارزش‌های خود به کار ببندیم.

وی ادامه داد: تکلیف ما مادران در برابر کودکانمان به‌ویژه «فرزندان دختر» بسیار سنگین است، ما باید دخترانی را تربیت دهیم که چند سال بعد بتوانند خودشان وعیت را تحلیل کرده و از ارزش‌ها عدول نکنند.

وی با بیان این‌که مادران و بانوان نقش ویژه‌ای در صیانت از حریم خانواده دارند، خاطرنشان کرد: عمل به تکالیف دینی هم‌چنین تربیت صحیح فرزندان را باید همواره مورد توجه قرار داده و دخترانی تربیت دهیم که فردای ما الگویی برای دیگر جوامع باشند.

نقش بی‌بدیل خانواده‌ها در نهادینه کردن حجاب و عفاف

نائب رئیس شورای شهر تبریز نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، نقش خانواده را در نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف بی‌بدیل دانست و خاطرنشان کرد: انسان از بدو تولد، در خانواد رشد و تکوین می‌یابد و تمامی مسائل فرهنگی و اعتقادی را در بطن خانواده فرا می‌گیرد.

«سونیا اندیش» در توصیه‌ای به خانواده‌ها تأکید کرد که خانواده‌ها در ابتدا خودشان حریم‌ها را رعایت کنند و حافظ ارزش‌ها باشند، گفت: در مسیر تهاجم فرهنگی فیلم‌هایی از طریق ماهواره‌ها به نمایش گذاشته می‌شود که حتی با واقعیت درونی کشور سازنده فیلم مغایر است و روش‌های غلط را ترویج می‌کند. متاسفانه بعضی خانواده‌های ما از اینگونه فیلم‌ها الگو می‌گیرند که کاملا کار اشتباهی است.

وی با بیان این‌که الگوگیری از فرهنگ‌های بیگانه هم به بنیان خانواده آسیب می‌زند و هم آینده‌ی کودکان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، افزود: برهنگی با فطرت انسان مغایر است و هر فرد می‌تواند نوع حجاب و محدوده‌ای برای خود تعریف کند اما رعایت حجاب هم برای بانوان و هم برای آقایان امری ضروری بوده و جزو فطرتشان است.

۱۷ توصیه‌ی قرآنی در رابطه با حجاب و عفاف

مسئول امور بانوان ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در رابطه با اهمیت حجاب گفت: چادر «حجاب برتر» بوده و هرگز محدودیت نیست. این پوشش برای بانوان حریم شخصی ایجاد کرده و از تیررس نگاه‌های آلوده حفظ می‌کند.

«نسرین پیرسمساری» مردان را نیز در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه دارای تکلیف دانست و گفت: در قرآن کریم ۱۷ بار در مورد حجاب و عفاف توصیه شده که شش مورد آن خطاب به مردان است.

وی با اشاره به تأثیر ماهواره‌ها و فرهنگ غربی در ترویج بی حجابی در جامعه، افزود: متأسفانه فرهنگ بیگانگان به جامعه ما نفود کرده و برخی سمبل روشنفکری را «بدون چادر بودن» تلقی می‌کنند. 

وی با بیان این‌که «چادر» نشانه‌ی ملی بانوان ایرانی است، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز فرهنگ بیگانگان به جامعه ما نفود کرده و برخی این‌گونه تصور می‌کنند که بدون چادر بودن نشانه‌ی تمدن است.

۲۱ تیرماه «سالروز قیام مردم مشهد علیه فرمان کشف حجاب» به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است. در چنین روزی دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را در مسجد گوهرشاد به خاک و خون کشیدند.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد