تاریخ انتشار : یکشنبه 17 تیر 1397 - 9:44
کد خبر : 36172

تضمین امنیت اجتماعی، اخلاقی و روانی جامعه در گرو زندگی عفیفانه است

تضمین امنیت اجتماعی، اخلاقی و روانی جامعه در گرو زندگی عفیفانه است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از قزوین، فاطمه محمدبیگی در نشست خبری به مناسبت تشریح برنامه‌های هفته عفاف و حجاب که با حضور خبرنگاران در سالن جلسات موسسه شهید آوینی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: این بنیاد در کنار دیگر سازمان‌ها و ارگان‌ها و

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از قزوین، فاطمه محمدبیگی در نشست خبری به مناسبت تشریح برنامه‌های هفته عفاف و حجاب که با حضور خبرنگاران در سالن جلسات موسسه شهید آوینی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: این بنیاد در کنار دیگر سازمان‌ها و ارگان‌ها و نهادهای مرتبط در حال فعالیت در حوزه عفاف و حجاب است.
وی افزود: بنیاد عفاف و حجاب در استان به‌مانند نخ تسبیحی در راستای اتصال بخش‌های مختلف استان در حال فعالیت است.
دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین تصریح کرد: در طول هفته عفاف و حجاب که در سال‌جاری با توجه به هم‌زمانی با روز دختر از نوزدهم تا بیست‌وچهارم تیرماه برنامه‌هایی در راستای تبیین اهداف در نظر گرفته‌شده که در سطح استان برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: ازجمله مهم‌ترین آن می‌توان به برگزاری همایش کلی حافظان خانواده و گردهمایی سراسری با برنامه‌های جذاب، تبیین زندگی عفیفانه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، تعامل و گفت‌وگوی سازنده با جهان با عنوان گفت‌وگوی تمدن‌ها اشاره کرد.
این مسئول بابیان اینکه نباید تنها از مسئولان پرسید که برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب چه کرده‌اند، گفت: باید از خانواده‌ها در خصوص فعالیت‌هایی که برای این امر داشته‌اند پرسید چراکه خانواده‌ها در تربیت فرزندان خود در این راستا نقش مهمی بر عهده‌دارند.
وی عنوان کرد: حجاب فقط اختصاص به خانم‌ها ندارد و آقایان نیز باید در ترویج و داشتن حجاب و عفاف مورد خطاب هستند و باید غیرتمندی را یکی از خصلت‌های بارز خود قرار دهند.
محمدبیگی خاطرنشان کرد: اینکه برخی از دختران هویت ما در جامعه به سمت هویت پسرانه تمایل یافته‌اند و رفتار پسرانه دارند به دلیل این است که از هویت اصیل خود دور شده و فکر می‌کنند اگر وارد این فضا شوند ارج‌وقرب بیشتری خواهند داشت.
وی اضافه کرد: باید این هویت را به دختران بازگرداند و با تبیین رسالت‌های بزرگ آن‌ها و جایگاه دختران شخصیت اجتماعی و انسانی را در آن‌ها پررنگ کرد.
این مسئول تصریح کرد: قدم گذشتن در جای پای راهی که غرب رفته و نتیجه‌ای جز ترویج بی‌بندوباری ندارد به سقوط و انحطاط خواهد انجامید لذا برای داشتن امنیت اجتماعی، اخلاقی و روانی در جامعه و تضمین آن در خانه‌ها باید زندگی عفیفانه را در جامعه و خانواده‌ها برجسته و حریم عفت و حجاب را رعایت کرد.
دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین در پایان یادآور شد: برای سربلندی در شرایط فعلی جامعه که به‌مانند شعب ابی‌طالب در زمان پیامبر اکرم (ص) است باید فرهنگ مصرف‌گرایی و فرهنگ منحط غربی را کنار گذاشت.
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد