تاریخ انتشار : شنبه 16 تیر 1397 - 4:29
کد خبر : 36049

هفت فایده «امر به معروف» در کلام امام باقر(ع)

هفت فایده «امر به معروف» در کلام امام باقر(ع)

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از جهان نیوز، امام باقر علیه السلام در کلامی ارزشمند هفت تاثیر و فایده امر به معروف را بیان فرموده‌اند که از جمله آنها سامان گرفتن امور و کارها است. امـر بـه معروف و نـهی از منکر راه پـیامبران است و شیوه

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از جهان نیوز، امام باقر علیه السلام در کلامی ارزشمند هفت تاثیر و فایده امر به معروف را بیان فرموده‌اند که از جمله آنها سامان گرفتن امور و کارها است.

امـر بـه معروف و نـهی از منکر راه پـیامبران است و شیوه نیکوکاران. فریضه بزرگی است که دیگر فرایض به واسطه آن برپا می‌شود و راه‏ها امن می‌گردد و درآمدها حلال می‌شود و حقوق و اموالِ به زور گرفته شده به صاحبانش بر می‌گردد و زمین آبادان می‏‌شود و از دشمنان انتقام گرفته می ‏شود و کارها سامان می‏ پذیرد.

متن حدیث:
الإمامُ الباقرُ علیه ‏السلام:إنَّ الأمرَ بِالمَعروفِ و النَّهیَ عَنِ المُنکَرِ سَبیلُ الأنبیاءِ، و مِنهاجُ الصُّلَحاءِ، فریضَهٌ عَظیمَهٌ بِها تُقامُ الفَرائضُ، وتَأمَنُ المَذاهِبُ ، و تَحِلُّ المَکاسِبُ، و تُرَدُّ المَظالِمُ، و تَعمُرُ الأرضُ، و یُنتَصَفُ مِنَ الأعداءِ، و یَستَقیمُ الأمرُ.

«اصول کافی، جلد ۵، صفحه ۵۶»

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد