تاریخ انتشار : جمعه 15 تیر 1397 - 12:02
کد خبر : 35995

جامعه نیازمند نیروهای جهادی با تفکر انقلابی است/ مسئولان نظام مانع از ایجاد شکاف میان مردم و حکومت شوند

جامعه نیازمند نیروهای جهادی با تفکر انقلابی است/ مسئولان نظام مانع از ایجاد شکاف میان مردم و حکومت شوند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛ائمه جمعه استان هرمزگان اظهار کردند: مسئولان با قدرت مقابل استکبار محکم ایستادگی کنید و با حفظ انسجام ملی مانع از ایجاد شکاف بین مردم و حکومت شوند. مردم از خرید های غیر

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛ائمه جمعه استان هرمزگان اظهار کردند: مسئولان با قدرت مقابل استکبار محکم ایستادگی کنید و با حفظ انسجام ملی مانع از ایجاد شکاف بین مردم و حکومت شوند.

مردم از خرید های غیر ضروری خودداری کنند

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، امام جمعه بندرعباس در خطبه های نماز جمعه این هفته بندرعباس با اشاره به اینکه اداره امور اقتصادی و دارایی هرمزگان باید در جنگ اقتصادی حضور موثری داشته باشد، اظهار کرد: دشمن این خیال را دارد که با هدف قرار دادن سفره و معیشت ایرانیان به اهداف استکباری خود دست پیدا کند.

امام جمعه بندرعباس بیان کرد: این ملت ایران دارای فرهنگ روزه هستند و از روزه گرفتن ترسی ندارند و با پشت سر گذاشتن این مرحله، دشمن مستکبر ساکت می شود و دم فرو می بندد.

نعیم آبادی تصریح کرد: مردم برای به زانو درآوردن دشمن و مبارزه با گرانی ها تا جای ممکن از خرید دوری کرده و بر اساس آموزه های امام صادق (ع) اگر کالایی دارند در بازار عرضه کنند که با این کار گرانی ها کاهش پیدا می کند و قیمت ها اصلاح می شود.

وی در ادامه اضافه کرد: از دولت انتظار می رود هم چنان مبارزه با مفاسد اقتصادی را با قدرت و شدت ادامه دهد و مفسدان اقتصادی را از سوراخ هایشان در همه شهرهای کشور بیرون کنند و به سزای اعمالشان برساند.

امام جمعه بندرعباس افزود: این افراد به مانند زالو در حال مکیدن خون ملت هستند و دستگاه اطلاعاتی باید مردم را از دست آن ها نجات دهد که با دستگیر شدن این زالوها در هر بخشی، شرایط آن بخش بهبود پیدا می کند.

آیت الله نعیم آبادی بیان کرد: مساله مهم دیگر دزدان شناسنامه اند که با مبلغ ناچیزی شناسنامه روستائیان را به صورت موقت اجاره می کنند و به نام آنان به تجارت می پردازند و یک ریال مالیات نمی پردازند.

وی ادامه داد: چنین افرادی در این استان هستند که امور اقتصادی و دارایی هرمزگان باید آنها را شناسایی و سراغشان برود و وضعیت پرداخت مالیات توسط این ها مورد بررسی قرار گیرد.

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود، از رئیس جمهور بابت موضع گیری حکیمانه و خردمندانه ای که در سفر به اروپا نسبت به تحریم های استکبار جهانی و اسراییل فاسد و نامشروع داشت تشکر کرد.

آیت الله نعیم آبادی بیان کرد: رییس جمهوری چندان به موضع گیری سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس امیدوار نیست و این کشورها که روزی برای خود قدرتی بوده و بر جهان حکمروایی می کردند امروز از ترامپ می ترسند ولی ایران اسلامی از ترامپ و همانند وی ترسی ندارد و جمهوری اسلامی با رهبری حکیم و فقیه عادل مستقل ترین کشور در زیر آسمان کبود است.

جامعه نیازمند نیروهای جهادی با تفکر انقلابی است

حجت الاسلام محمد بارانی خطیب جمعه توکهور-هشتبندی با تسلیت ایام شهادت امام جعفر صادق علیه السلام؛ یکی از مهمترین توفیقات حیات امام را شکل گیری نهضت بزرگ فرهنگی در جهان اسلام نام بردند و در تبیین این مطلب گفت:تربیت انسان و شایسته سازی در جامعه؛تربیت شاگردان خاص؛تدوین احادیث؛مبارزه با بدعت ها؛توجه به نسل جوان و مبارزه مستمر با دستگاه جور از مهمترین اقدامات نهضت فرهنگی امام صادق علیه السلام است. بارانی

بارانی با اشاره به تجمعات بازار تهران و برخی مطالبات مردم در شهرهای مختلف کشور ؛مشکلات مردم در حوزه های مختلف را غیرقابل انکار دانستند و اظهار کرد:ما همه برادر و یک ملت واحد هستیم؛لذا فاصله ای بین مردم و مسئولین نباید باشد و این وظیفه هر مسئول دلسوزی است که با دیدن و شنیدن مشکلات مردم تا رفع و یا کاهش آرام ننشیند و پیگیر حل و فصل آن باشد

وی با بیان اینکه مشکلات ؛زخم هایی در بدنه جامعه است و نباید اجازه داد مگس های کثیف و آلوده بر آن بنشینند، افزود:ما دشمن خارجی داریم و از این دشمن عنود و خبیث نباید غفلت کرد اما این موجب نشود که از ضعف های خودمان غافل باشیم .   امام جمعه توکهور-هشتبندی تصریح کرد: اگر مشکل داخلی نداشته باشیم؛نه این خرمگس های منطقه میتوانند کاری بکنند و نه ارباب آمریکایی شان میتواند غلطی بکند لذا همه مسئولین موظفند در کنار و همراه مردم باشند.    بارانی با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن علیه ملت ایران و موج سواری آنها بر مطالبات به حق مردمی اذعان داشت:همه ملت باید هوشیار باشند ؛پادوهای داخلی دشمن و خصوصا منافقین منتظرند از حرکات مردمی سوء استفاده کنند و مطالبات مردم را به حاشیه بکشانند و همگان در رخدادهای اخیر به وضوح مشاهده کردند که چگونه کار را حتی به درگیری مسلحانه کشانده اند. وی ضمن بیان نقش مهم دولت به عنوان بازوی اجرایی نظام وبکارگیری مدیرانی جهادی وبا روحیه انقلابی به نقش مکمل سایر قوا اشاره کرد و گفت: حل مشکلات در گرو هماهنگی همه قوا و مردم است و همه باید آستین همت را بالا بزنند و به دولت کمک کنند.   بارانی با تجلیل از مواضع درست رییس جمهور محترم در سفر به اروپا و حمایت سردار سلیمانی از مواضع ایشان ؛پیام این اقدام را اعلام همدلی و اتحاد ایران و ایرانی در مواجهه با بیگانه به دنیا ارزیابی کرد و گفت:امروز فصل یقه گیری و تسویه حساب های سیاسی نیست بلکه فصل وحدت ؛همدلی و اتحاد است‌.   خطیب جمعه توکهور-هشتبندی جنگ دشمن علیه ملت را اقتصادی و معیشت پایه دانست و ضمن توصیه به کاهش وابستگی اقتصاد به  درامدهای نفتی افزود:دشمن تهدید می کند که جلوی صادرات نفت ایران را خواهد گرفت اما بدانند تنگه هرمز در ید قدرت فرزندان سلحشور ملت ایران است و اگر حماقت کنید و علیه ملت ما در این رابطه قدمی بردارید مطمئن باشید دیگر نفتی از این منطقه خارج نخواهد نشد.   بارانی با اشاره به افتتاح پالایشگاه خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی دنیا توسط فرزندان ملت در سپاه پاسداران در اوج تحریم ها و همچنین کوشش مجاهدان عرصه سازندگی در گرمای خوزستان برای آبرسانی به مردم خاطر نشان کرد: به فضل الهی؛با درایت رهبری و ایستادگی و بصیرت مردم از این پیچ تاریخی نیز سربلند عبور خواهیم کرد و به دنیا معنای استقلال و حریت را نشان میدهیم و ان شاءالله هر کسی را که بخواهد جلوی پیشرفت ملت مارا بگیرد زیر پا له خواهیم کرد.

حمایت ازکالای ایرانی مقابله با هجمه اقتصادی دشمن

حجت الاسلام احمد حسن زاده امام جمعه کیش در خطبه های عبادی سیاسی این هفته با توصیه به رعایت تقوی الهی در تمام شئون زندگی و اینکه تقوی همه جانبه انسان را به سعادت و آرامش می رساند اظهار کرد: رعایت تقوی سیاسی در سیاست، تقوی علمی در علم و تقوی اقتصادی در اقتصاد از ارزشمندترین مصادیق تقوی الهی است.

وی با تاکید براینکه یکی ازمصادیق مهم تقوی اقتصادی پرهیزاز گرانفروشی است افزود: نباید ازوضعیت بازارسوء استفاد کرد زیرا گرانفروشی اثرات مخربی بر جامعه و افراد گرانفروش دارد.

امام جمعه کیش با اشاره به اینکه گرانفروشی به اقشار محروم و کم درآمد جامعه آسیب می زند ادامه داد: گرانفروشی موجب می شود که گرانفروش از دعای خیر محرومان بی بهره شده جامعه دچار اضطراب گشته و آرامش از مردم سلب شود.

وی با اشاره به هفته حجاب و عفاف وتسلیت شهادت جمعی از مردم در مسجد گوهرشاد مشهد در حادثه تاریخی کشف حجاب رضاخان و حمله به معترضان به کشف حجاب رضاخانی افزود: این حادثه سند تاریخی غیرتمندی مردم مسلمان ایران است و مردم نشان دادند که برای حفظ آموزه های دینی و ناموس خود تا پای جان ایستاده اند.

خطیب جمعه کیش با اشاره به حوادث تاریخی مسجد گوهرشاد مشهد اضافه کرد: در این وقایع رضاخان نقش مجری داشته و این حادثه محصول تفکرات دین ستیزانه غرب است.

کشف حجاب راهبرد استکبار در راستای دین ستیزی

وی با اشاره به هجمه های دشمن به حجاب برای از میان بردن دین ادامه داد: کشف حجاب یک راهبرد اساسی برای رسیدن به اهداف استعماری بود و استعمار برای دستیابی به اهداف شوم خود در کشورهای اسلامی به ویژه ایران گذر از حجاب را موفق ترین شکل می دانست.

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به خاطرات یکی از جاسوسان انگلیسی که خود را مسلمان معرفی کرده و در کشورهای اسلامی اقدام به جاسوسی می کرد افزود: این جاسوس به طور علنی در کتاب خاطرات خود آورده است که یکی از نقاط قوت و نیرومندی اسلامی و علل پیشرفت مسلمانان حجاب است.

وی در ادامه افزود: این جاسوس در کتاب خود عنوان کرده است که برای رسیدن به اهداف استعماری خود باید نابودی حجاب در رأس امور قرار گیرد.

امام جمعه کیش با بیان اینکه در این وقایع رضاخان دو اقدام مهم انجام داد تاکید کرد: وی برای آماده کردن جامعه اسلامی متدین برای این تغییر دست به اقدامات علنی و عملی زد و در دو رویداد دانشگاهی دستور به کشف حجاب توسط دختران دانشجو داد تا زمینه بی حجابی را آماده کند.

وی با بیان اینکه این اقدام عملی و علنی رضاخان بسیار خطرناک بود تصویب قانون کشف حجاب در مجلس شورای اسلامی را نقطه عطف مبارزه برعلیه حجاب عنوان کرد و افزود: پس از این اقدامات مردم مومن دست به قیام و اعتراض زدند که نتیجه آن کشتارو قتل عام مردم در مسجد گوهرشاد و شهادت ۲ تا ۵ هزار نفر در این قضیه بود.

خطیب جمعه کیش با اشاره به اینکه حجاب از ضروری ترین دستورات ادیان آسمانی و مقدمه عفاف و حیا است ادامه داد: حجاب آثار مبتی در جامعه دارد که از مهمترین آن ها می توان به ایجاد آرامش روانی در جامعه، استحکام پیوندهای خانواده، استواری بنیان های اجتماع، حفظ ارزش واحترام به زنان جامعه و ماندگگاری فرهنگ تقوی و پاکدامنی و عفاف در جامعه است.

وی با تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) رئیس مکتب تشیع افزود: امام صادق(ع) بزرگترین دانشگاه اسلامی را تاسیس و شاگردان بسیاری تربیت کرد که تعداد شاگردان این امام همام تا چهار هزار نفر گزارش شده است.

امام جمعه کیش با تقدیر از جامعه بازار وبازاریان جزیره کیش که در این دوران سخت از آزمون های اقتصادی سربلند بیرون آمده اند افزود: بازاریان کیش نشان دادند که نمونه و همواره همراه با نهادهای انقلابی، اسلامی و نظامی هستند.

وی تصریح کرد: همراهی هوشمندانه و خردمندانه بازاریان جزیره کیش با نهادهای انقلابی و اسلامی نظام یکی از راه های مقابله با هجمه های اقتصادی دشمن در این دوران سخت است.

حجت الاسلام حسن زاده حمایت از کالای ایرانی را وظیفه تمامی آحاد مردم و مسئولان عنوان کرد و افزود: حمایت از کالای ایرانی سیره همه مفاخر و دولتمردان ایران در طول تاریخ بوده است.

وی همچنین با اشاره به سالروز کودتای نوژه و شکست آن خاطرنشان کرد: اصل کودتای نوژه سند تاریخی براثبات دشمنی آمریکا با ملت ایران و کشف معجزه گونه آن نشانگر حمایت الهی از انقلاب اسلامی است.

 

مسئولان نظام مانع از ایجاد شکاف میان مردم و حکومت شوند

حجت الاسلام مختاری امام جمعه حاجی اباد در خطبه های نماز جمعه این هفته حاجی آباد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در هفته پیش در دانشگاه افسری امام حسین(ع) اظهار کرد: هدف دشمن شکاف میان ملت و حکومت است، ولی دشمن در تمام مراحل علیه مردم شکست خورده است.

مختاری افزود: نظام و حکومت اسلامی متکی بر مردم است و مردم خودشان این حکومت را به وجود آوردند و انقلاب را مثل فرزند خود دوست دارند.

وی بیان داشت: مردم باید در زمینه مشکلات امروز جامعه صبر و تقوا داشته باشند و مولفه قدرت کشور را باید تقویت کنیم اول استقلال را حفظ کنیم و دوم ایمانمان را قوی نگه داریم و اعتماد به نفس ملی است همین پالایشگاه خلیج فارس یک اراده ملی که فرزندان ملت در تحریم کار بزرگ را به سرانجام رساندند.

امام جمعه حاجی آباد تصریح کرد: ما باید جرات اقدام داشته باشیم و در همه مشکلات اقتصادی کشور با توکل و توجه به توان داخلی کشور قابل حل است.

مختاری ضمن تشکر از موضع گیری خوب رئیس جمهور بابت موضوع نفت و نامه سردار سلیمانی به رئیس جمهور افزود: مسئولان با قدرت مقابل استکبار محکم ایستادگی کنید و با حفظ انسجام ملی مانع از ایجاد شکاف بین مردم و حکومت شوند.

تیم اقتصادی دولت باید ترمیم شود

وی تاکید کرد: مسئولین بین مردم حضور داشته باشند و حرف های آنها را بشنوند و مشکلات و توانمندیها را به مردم شفاف بگویند.

خطیب نماز جمعه حاجی اباد از مسئولین قرارگاه خاتم الانبیا جهت برطرف کردن مشکل اب مردم آبادان تشکر کرد و افزود: تعصب های حزبی و گروهی را کنا بگذارید و کار را به جوانان مومن انقلابی واگذار کنید  و از توانمندیهای داخلی بهره بگیریدو دیگر به غرب اعتماد نکنید.

مختاری با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت باید ترمیم شود افزود: مسئولین عزیز باید صبور باشند  و در کنار مردم باشید و به آنها کمک کنید تا این دوران تمام شود.

امام جمعه حاجی آباد در پایان سخنان خود خطاب به مسئولین استان هرمزگان گفت: شهرستان حاجی آباد آماده ایجاد بندر خشک است و سدهای که باید در شهرستان ایجاد شود را هرچه سریعتر راه اندازی و ایجاد زمینه فروش محصولات کشاورزی را فراهم و بستر فراوری معادن را فراهم و موضوع ایجاد صنعت گردشگری را جدی بگیریم.

مردم پشتیبان مسولان انقلابی هستند

حجت الاسلام و المسلمین حسن حیدری امام جمعه شهرستان سیریک گفت: وقتی دشمن،‌اتاق جنگ خویش را وزارت خزانه داری آمریکا قرار می‌دهد، نشان می‌دهد که جنگ،‌جنگ اقتصادی است بنابراین باید همه سیاست ها و برنامه ها در بدنه دولت و نظام در جهت رفع مشکلات اقتصادی مردم باشد.

وی اظهار کرد:  باید با همه اخلالگران بازار و مفسدین اقتصادی برخورد قاطع شود امروز افرادی در دولت و ارکان نظام وجود دارند که خانواده آنها در کشورهای دشمن نظیر آمریکا، انگلیس و … زندگی می‌کنند و تابعیت آن کشورها را دارند مگر می‌شود کسی فرماندهی جبهه را برعهده داشته باشد، ولی خانواده او در زمین دشمن باشد، قطعا چنین شخصی نمی‌تواند دنبال منافع کشور باشد و منافع دشمن را در نظر نگیرد.

وی یادآور شد: فرض کنید در زمان جنگ تحمیلی، خانواده برخی فرماندهان در بغداد زندگی می‌کردند آیا این مسئله قابل تصور است،که امروز ما به یک پالایش اساسی در میان مسئولان نیاز داریم تا از پدیده نفوذ جلوگیری کنیم و در قضیه fatf  بعد از سخنان حکیمانه مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان مجلس این انتظار می رفت که این معاهده دیگر مطرح نشود، ولی متأسفانه شاهد این هستیم که برخی نمایندگان دنبال تصویب آن هستند.

امام جمعه شهرستان سیریک خاطرنشان کرد: اولا خطاب ما به رییس محترم مجلس است چرا سر شما به سنگ نمی خورد بعد از تصویب پیمان ننگین برجام در ۲۰ دقیقه،‌ به جای عبرت گرفتن،‌چرا باز دنبال تصویب یک پیمان ننگین دیگر هستید برای مردم مورد قبول نیست، مجلس که با رأی مردم روی کار آمده است، برخلاف نظر رهبری عمل کند … در قضیه برجام گوش نکردید، سرانجام آن این شد.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری اضافه کرد: ما از نماینده محترم شهرستان جناب آقای ذوالقدر انتظار داریم که تمام قد در مقابل این پیمان بایستند و به آن رأی ندهند مردم بدانند اگر نماینده ای برخلاف نظر صریح ولایت فقیه، به این معاهده ننگین رأی دهد، مشروعیت قانونی و شرعی ندارد و اشغال صندلی مجلس برای او خلاف قانون و شرع است.

امام جمعه شهرستان سیریک با اشاره به مواضع انقلابی جناب دکتر روحانی در دیدار اخیر اروپایی و تشکر و قدر  دانی از افزود: هر موقع مسئولان ما انقلابی فکر کنند و انقلابی عمل کنند، مردم هم پشتیبان آنها هستند و همه بدانیم به فرموده قرآن،‌تنها راه مقابله با دشمنان، ایستادگی و رعایت تقواست و اگر کوتاه بیاییم دشمن گستاخ تر می‌شود.

مردم اشرافی گری و تکبر مسئولان را نمی پسندند

حجت الاسلام دکتر مهدی رحمانی امام جمعه رودان در خطبه های عبادی سیاسی این هفته شهرستان با اشاره به اینکه دو خط خودفروشی و آزادگی در دنیا وجود دارد اظهار کرد: بعضی از انسان ها، ذلیل چهار روز دنیا نشدند و خود را برده دنیا قرار ندادند، شکنجه ها دیدند و عقیده شان عوض نشد و هرگز در پیچ وخم دنیا گردنشان کج نشد، ملت ما همیشه در خط امام حسین(ع) بوده است.

امام جمعه رودان با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دانشگاه امام حسین(ع) افزود: معظم له ایجاد شکاف میان نظام اسلامی و مردم را توطئه دشمن دانستند و فرمودند دشمن با دامن زدن به چالش ها و اعتراضات داخلی به زعم خودش می خواهد فروپاشی نظام را از داخل کشور شروع کند.

حجت الاسلام رحمانی ادامه داد: در دو هفته گذشته برخی از بازاریان تهران به گرانی و نرخ ارز اعتراض کردند و در برخی جاها و شهرستان ها هم به مشکلات دیگر از این دست اعتراضات به حقی داشتند و آنچه که مشخص است اینست که هیچ کس نمی تواند منکر مشکلات در حوزه های مختلف از قبیل گرانی مسکن، حمل و نقل،تبعیض و بی عدالتی و مشکلات معیشتی مردم در کشور باشد.

وی تصریح کرد: مسئولین باید صدای مردم را بشنوند و در رفع مشکلات جدی باشند و همه قوای سه گانه و نهاها به میدان بیایند و کمک کنند.

امام جمعه رودان با بیان اینکه رفتار بعضی از مسئولین در این شرایط سخت اقتصادی قابل قبول نیست تصریح کرد: بعضی از مسئولین این مشکلات اقتصادی جامعه را قبول ندارند و می گویند جنگ روانی است و به جای رسیدگی به مشکلات مردم به مکان های تفریحی می روند، مردم این اشرافی گری و تکبر را نمی پسندند و قدر امنیت را هم می دانند و میدان را به آشوب گران واگذار نمی کنند.

خطیب نماز جمعه رودان راه حل مشکلات اقتصادی را پیاده کردن نسخه اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: تکیه به آمریکا و کشورهای اروپایی برای حل مشکلات کار غلطی است و راهکار آن عمل به نسخه اقتصاد مقاومتی در جامعه است.

حجت الاسلام دکتر رحمانی با اشاره به کشتار خونین مردم در تیرماه سال ۱۳۱۴ افزود: مردم به خاطر حمایت از روحانیون و دین و مقابله به کشف حجاب، تجدد گرایی، غرب گرایی اجتماع کردند و متاسفانه به دستور رضا شاه مردم را به گلوله بستند و همه را با کامیون جمع، و در خندقی دفن کردند و تعدادشان هم معلوم نشد.

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد