تاریخ انتشار : جمعه 15 تیر 1397 - 11:28
کد خبر : 35985

امام‌جمعه زنجان: هزینه مقاومت کمتر از هزینه تسلیم است

امام‌جمعه زنجان: هزینه مقاومت کمتر از هزینه تسلیم است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه به ۱۷ تیرماه سال ۱۳۱۶ اشاره و اظهار داشت: این روز سالروز انعقاد پیمان سعدآباد است که می‌توان این روز را یکی از روزهای ننگین دوران سلطنت پهلوی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه به ۱۷ تیرماه سال ۱۳۱۶ اشاره و اظهار داشت: این روز سالروز انعقاد پیمان سعدآباد است که می‌توان این روز را یکی از روزهای ننگین دوران سلطنت پهلوی دانست.

وی در ادامه گفت: تاریخ نشان داده است که در دوران حکومت سلاطین هرجا به ایران حمله شده قسمتی از این کشور جدا شده و فقط این افتخار برای جمهوری اسلامی است که وقتی صدام با تمام توان و حمایت کشورهای ابرقدرت به ایران حمله کرد با مقاومت هشت ساله ملت ایران روبه رو شد.

امام جمعه زنجان با تسلیت به مناسبت ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) گفت: مردم در مراسم عزاداری این حضرت در مساجد و حسینیه‌ها حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه ۲۱ تیرماه سالروز عفاف و حجاب است، عنوان کرد: انگلیسی‌ها با روی کار آوردن رضاشاه در ایران به دنبال این بودند تا با مذهب‌زدایی غیرت دینی مردم را از بین ببرند و حجاب و عفت را از بین بانوان بردارند و رضاشاه در راستای اجرای نقشه دشمن با الزامی‌کردن کشف حجاب به دنبال این بود تا غیرت دینی مردم از بین برود و همین موضوع سبب قیام مردم در شهرهای مختلف شد.

آیت‌الله خاتمی جنگ امروز را یک جنگ اقتصادی دانست و تصریح کرد: با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ماه مبارک رمضان دشمن امروزه اتاق جنگ علیه ما را از وزارت جنگ به وزارت خزانه‌داری منتقل کرده است.

وی ایجاد نابسمانی اقتصادی و به هم خوردن تعادل بازار را از اهداف دشمن توصیف کرد و افزود: جنگ امروز مثل سابق نیست چرا که آنها قصد دارند تا جمهوری اسلامی جشن چهل سالگی را نگیرد و این موضوع را به صورت رسمی اعلام کرده‌اند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه دولت، قوه قضاییه و مجلس به تنهایی قادر به حل مشکلات نخواهند بود، عنوان کرد: مشکل حل شدنی نداریم به شرط اینکه همه مردم و مسئولان به صحنه بیایند.

وی در پایان گریزی به ۱۹ تیرماه سال ۵۹ زد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب آمریکایی‌ها متوجه شدند که این انقلاب با این تفکر برای آمریکا مشکل ایجاد خواهد کرد و سعی بر توطئه‌های مختلفی کردند که می‌توان به کودتای پایگاه دوم شکاری نوژه همدان اشاره کرد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد