تاریخ انتشار : جمعه 15 تیر 1397 - 11:16
کد خبر : 35983

همه باید در مصرف آب و برق به عنوان اموال عمومی دقت کنند

همه باید در مصرف آب و برق به عنوان اموال عمومی دقت کنند

آیت‌الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تبریز، با اشاره به مناسبت های هفته به روز قلم اشاره کرد و افزود: قلم به قدری با ارزش است که خداوند در سوره قلم به آن قسم خورده است.وی اظهار داشت: خیلی اهمیت دارد چیزی که با قلم نوشته می شود صحیح و با دقت

آیت‌الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تبریز، با اشاره به مناسبت های هفته به روز قلم اشاره کرد و افزود: قلم به قدری با ارزش است که خداوند در سوره قلم به آن قسم خورده است.
وی اظهار داشت: خیلی اهمیت دارد چیزی که با قلم نوشته می شود صحیح و با دقت نوشته شود و آدم حرف درست و با ارزشی بنویسد.
امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه قلم، تاریخ گذشتگان را به آینده تبدیل و گذشته ها را به ما نزدیک می کند،افزود: با این امر، آیندگان از تجارب گذشتگان بهره‌مند می‌شوند.
آیت الله آل هاشم خاطرنشان کرد: قلم‌هایی که همچون خون شهدا گرانقدرند؛ قلم هایی هستند که در ارتباط با اسلام، دین و شهدا هستند و باید در حفظ حرمت آنها دقت کنیم.
امام جمعه موقت تبریز همچنین خاطرنشان کرد: امروز سالگرد درگذشت عالم جلیل‌القدر حاج سیدجواد حسینی خامنه‌ای، پدر رهبر معظم انقلاب است که در سال ۱۳۶۵ رحلت کردند که ایشان پناهگاه مومنان و حوزویان در مشهد مقدس بودند.
وی با اشاره به سالگرد درگذشت فقیه نامدار، میرزا جواد تبریزی گفت: این عالم مدت‌ها مورد توجه علما و شیعیان در نجف و سپس حوزه علمیه قم بودند که در سال ۱۳۸۵ رحلت کردند.
آیت الله آل هاشم همچنین با اشاره به سالگرد کشف حجاب توسط رضاخان و سرکوب خونین مردم در مسجد گوهر شاد مشهد در سال ۱۳۱۴ اظهار داشت: این روز یادآور کشف حجاب توسط رضا شاه قلدر است که بعد از انقلاب هفته عفاف و حجاب نامگذاری شد و امیدواریم دختران و زنان ایران اسلامی عفاف و حجاب را بیشتر رعایت کرده و حضرت زهرا را الگو قرار دهند.
وی همچنین در مورد اهمیت مالیات و نقش آن در توسعه کشور گفت: لازم است کسانی که به امر تجارت مشغول اند برای اداره کشو در پرداخت مالیات اهتمام ورزند.
آیت الله آل‌هاشم با تاکید بر اینکه مدافعان حرم و جبهه مقاومت همیشه در یاد مردم هستند، افزود: باید کمک به آنها در همه حال مدنظر باشد و امیدواریم هر کسی به اندازه توان خود به آنها کمک کند.
۶۱۳۲/۶۱۸۳
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد