تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 بهمن 1395 - 13:50
کد خبر : 3565

باید مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه شود

باید مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام قریشی بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان آذربایجان غربی اظهارداشت:با توجه به هجمه فرهنگی دشمنان و ضرورت مقابله با آن، افزود: راه مقابله با این تهاجمات ساخت و تقویت مراکز

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام قریشی بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان آذربایجان غربی اظهارداشت:با توجه به هجمه فرهنگی دشمنان و ضرورت مقابله با آن، افزود: راه مقابله با این تهاجمات ساخت و تقویت مراکز فرهنگی یعنی مساجد است.

وی با بیان اینکه مسئولین در مراسمات و در برگزاری برنامه‌های آداب‌ ورسوم و سنت‌ها نباید منکرها را در جامعه گسترش دهند خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از شیوه‌های انسانی، الهی و مشروع و سازگار با اندیشه‌ی نابِ اسلامی می‌تواند تأثیر بسزای در تحقق و گسترش فریضه‌ی الهی امربه‌معروف و نهی از منکر داشته باشد.

امام‌جمعه ارومیه با اشاره به نزدیکی ایام عید نوروز گفت: در معرفی و اجرایی برنامه‌های آداب‌ورسوم در ایام نوروز باید مصادیق دین و شعائر اسلام در اجرای برنامه رعایت شود.

حجت الاسلام قریشی خاطرنشان کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر یک اصل، شاخص و معیار است و جایگاه والایی در قرآن، احکام و اخلاق دارد و نباید آن را کاری در کنار سایر کارها بدانیم بلکه باید به‌عنوان یک اصل به آن نگاه و توجه شود و تمام دستگاه‌های اجرایی فعال در طرح نوروزی باید به این فریضه نیز به‌عنوان یک اصل توجه کنند.

امام جمعه ارومیه تأکید کرد: صله ارحام از معروف‌های بزرگ اخلاقی دین اسلام است و عید نوروز مظهر صله ارحام به شمار می‌رود و به همین مناسبت عید نوروز را باید یک معروف بدانیم و با تمام ظرفیت به میدان بیاییم.

حجت الاسلام قریشی: برای دستیابی به این مهم باید همه دستگاه‌های خود را مجری این فریضه بدانند، نگاه استانی داشته باشند و امربه‌معروف و نهی از منکر را به یک جریان تبدیل کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با انتقاد از اسراف و تبذیر در مجموعه ادارات متذکر شد و گفت: عمومیت بخشیدن به سبک زندگی اسلامی و پیشگیری از اسراف و تبذیر در صورتی همه‌گیر می‌شود که به فرهنگ تبدیل شود و رسیدن به این نقطه در گرو برنامه‌ریزی همه‌جانبه برای همه اقشار جامعه است.

حجت‌الاسلام قریشی با توجه به هجمه فرهنگی دشمنان و ضرورت مقابله با آن، افزود: راه مقابله با این تهاجمات ساخت و تقویت مراکز فرهنگی یعنی مساجد است.

امام‌جمعه ارومیه گفت: درب مساجد باید در تمام ساعات بر روی مردم باز شود اما متأسفانه در حال حاضر درب مساجد فقط در زمان اقامه نماز بر روی مردم باز است و در دیگر ساعات درب مساجد بر روی مردم بسته است، بسته بودن درب مسجد مردم را از چرخه حضور بیشتر در مسجد دور می‌کند.

وی تصریح کرد: ایجاد مسجد به‌عنوان کانون فرهنگی و عبادی علاوه بر تقویت و تجهیز آنها مطالبه مردم این مناطق است و ما با شهرداری این موضوع را در میان گذاشته‌ایم که ان شاء الله این مسائل به زدی با کمک سایر مسئولان مربوطه برطرف شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد