تاریخ انتشار : دوشنبه 11 تیر 1397 - 6:50
کد خبر : 35597

” اخلاق عمومی”طرح جدید کمیسیون فرهنگی مجلس برای مبارزه با بی حجابی/ لزوم برخورد دستگاه های اجرایی با افراد بی حجاب

” اخلاق عمومی”طرح جدید کمیسیون فرهنگی مجلس برای مبارزه با بی حجابی/ لزوم برخورد دستگاه های اجرایی با افراد بی حجاب

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "راه آرمان " سوار تاکسی شدم، صندلی عقب نشستم، خانمی که در آخرین لحظات خود را به تاکسی رساند صندلی جلوی ماشین نشست، به محض سوار شدن شالی را که در انتهای

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "راه آرمان " سوار تاکسی شدم، صندلی عقب نشستم، خانمی که در آخرین لحظات خود را به تاکسی رساند صندلی جلوی ماشین نشست، به محض سوار شدن شالی را که در انتهای سرش قرار داشت پایین انداخت و بی تفاوت به دیگران هدفون را روی سرش گذاشت و موسیقی را که صدای آن تا هفت محل آن طرف تر می رسید گوش می کرد.

 

خانمی که کنار من نشسته بود از من سوال کرد اینجا کویت است؟ با تعجب پرسیدم نه، چطور، گفت اشتباه می کنی احتمالا اینجا کویت است، راننده تاکسی از آینه نگاهی به پیرزن کرد و گفت ، کویت بهتر از اینجاست، آنجا کاملا برهنه اند  و تکلیف شان روشن است.

 

در همین حین که پیرزن و راننده تاکسی با هم گفت و گو می کردند از خودم سوالم کردم که چرا برخی خانم ها به حقوق اجتماعی سایر افراد جامعه توجه نمی کنند و متوجه نیستند که چه اثرات سوئی را بر سایر افراد جامعه می گذارندو  آیا قانونی وجود ندارد که جلوی این بی حجابی های بی حد و حصر را بگیرد، تصمیم گرفتم برا پیدا کردن پاسخ سوالم به سراغ کمیسیون فرهنگی مجلس بروم.

 

احمد سالک کاشانی در گفت و گو با خبرنگار "  راه آرمان " در خصوص نا به سامانی وضعیت حجاب در جامعه گفت: بی حجابی یک نوع ناهنجاری اجتماعی است که برای ناهنجاری های اجتماعی قانون داریم  و برخورد دستگاه ذی ربط با آن ها الزامی است.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: از نظر قانونی مشکلی برای برخورد با این ناهنجاری نداریم ولی مشکل تفهیم این مسئله از طریق رسانه ها وجود دارد یعنی رسانه ملی باید در این خصوص یک برنامه توجیهی در رابطه با این اجرای قانون داشته باشد.

 

سالک کاشانی با اشاره به قانون عفاف و حجاب عنوان کرد: قانون عفاف و حجاب که به ۲۶ دستگاه جمهوری اسلامی ابلاغ شده است بیش از سیصد ماموریت برای آن تعیین شده است، لذا مشکلی از نظر قانونی وجود ندارد و اگر هم کمبود قانونی وجود دارد دستگاه ها اعلام کنند تا درمجلس پیگیری شود.

 

وی با انتقاد از اینکه برخی به بهانه تابستان وگرمی هوا روسری های خود را بر می دارند اظهار کرد: این افراد برای اینکه امیال شیطانی خود را عملی کنند کشف حجاب می کنند هر چند تعلیمات و آموزه های بیگانگان از طریق فضای مجازی نیز از عوامل تحریک کننده دراین زمینه است.

 

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطر نشان کرد: ستاد بحران در اروپا به هر بهانه ای موضوعی را می سازند و ترویج و تشویق می کنند و بی حجابی یکی از همین مسائل است که بیشتر از ناحیه سلطنت طلب ها و عناصر مزدوری که در داخل و خارج است صورت می گیرد.

 

سالک کاشانی ادامه داد: هم هسته های بیگانه و هم جریانات داخلی ضد نظام و هم ضعف مدیریت در اجرای قانون دست به دست هم داده و حجاب خانم ها را زیر سوال برده است.

وی بیان کرد: ترویج نوع لباسی که برای خانم ها مطرح می شود گاهی شرم آور است این نوع لباس ها در کشور شیعی و نظام جمهوری اسلامی که توسط ژورنال های بهائی و یهودی طراحی و در اختیار ما قرار می دهند و خیاط های ما بر همین اساس لباس تولید می کنند.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: این نوع لباسی که تولید می شود و در اختیار دختر و پسر ما قرار می گیرد به نوعی است که حیا،عفت و شرم انسانی را از بین می برد و مروج بی عفتی و بی حیائی است و اگر  جامعه ای گرفتار بی عفتی شود دچار آسیب های دیگر اجتماعی می شود که غیر قابل جبران است.

 

سالک کاشانی در ادامه به اقدامات کمیسیون فرهنگی مجلس در زمینه عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: در کمیسیون فرهنگی مجلس طرحی تحت عنوان " اخلاق عمومی " با محوریت عفاف و حجاب و با ترمیم اجرای قانون و جلوگیری از تداخل وظایف دستگاهی تهیه کردیم و در حال حاضر در اداره قوانین مجلس است و باید به صحن علنی مجلس بیاید .

 

وی در پایان مطرح کرد: ما با این قانون کار نوینی را در زمینه  عفاف و حجاب با دو هدف جلوگیری از تداخل وظایف و ضمانت اجرا ارائه کردیم و اگر این قانون تصویب شود به دستگاه های اجرایی کمک زیادی می کند .

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد