تاریخ انتشار : سه شنبه 5 تیر 1397 - 10:19
کد خبر : 35141

سمنان| دستگاه‌های قضایی گرمسار با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه است

سمنان| دستگاه‌های قضایی گرمسار با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از گرمسار، ابراهیم ابراهیم‌زاده صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های دستگاه‌های قضایی این شهرستان کمبود شدید نیروی انسانی است که با توجه به این امر

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از گرمسار، ابراهیم ابراهیم‌زاده صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های دستگاه‌های قضایی این شهرستان کمبود شدید نیروی انسانی است که با توجه به این امر در شهرستان گرمسار شخصی در مسئولیت بازپرسی قرار ندارد و وظایف آن بر عهده دادرس به‌عنوان جانشین بازپرس انجام می‌شود.

وی بابیان اینکه در آزمون استخدامی دولت بالغ‌بر ۴۰ نفر سهمیه دستگاه‌های قضایی گرمسار است افزود: روند گزینش این افراد تکمیل‌نشده است و در آینده نزدیک با تکمیل گزینش تعدادی نیروی جدید به بدنه قضایی این شهرستان جذب می‌شوند.

رئیس دادگستری گرمسار با اشاره به اینکه میزان ورودی پرونده‌های دادگستری و دادگاه انقلاب این شهرستان در یک سال گذشته با کاهش ۱۰.۵ درصدی مواجه بوده است تصریح کرد: تا پایان سال ۹۶ بالغ‌بر ۲۱ هزار و ۲۳۲ پرونده میزان ورودی دادسرا و دادگاه انقلاب این شهرستان بود.

وی بابیان اینکه سال ۹۵ میزان ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی گرمسار بالغ‌بر ۲۳ هزار و ۴۱ پرونده بود یادآور شد: مهم‌ترین و بیشترین پرونده‌های ورودی در یک سال گذشته مربوط به خریدوفروش مواد مخدر و سرقت بود.

ابراهیم‌زاده در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم از کاهش ۳۰ درصدی پرونده‌های مواد مخدر در این شهرستان خبر داد و گفت: یکی از مهم‌ترین رویکردهای دستگاه‌های قضایی در این شهرستان مبارزه با خریدوفروش مواد مخدر است و دستگاه‌های قضایی به‌شدت با متخلفان در این عرصه برخورد می‌کند.

وی همچنین درباره آمار پرونده‌های طلاق ابراز داشت: در چند سال گذشته در شهرستان‌های گرمسار و ایوانکی و آزادان دفتر طلاق وجود نداشت و پرونده‌های طلاق این شهرستان در مرکز استان و شهرستان پاکدشت ثبت می‌شد.

رئیس دادگستری گرمسار با اشاره به راه‌اندازی دفتر طلاق در اواخر نیمه دوم سال ۹۶ بیان کرد: به همین دلیل آمار مشخصی از پرونده‌های طلاق در گرمسار ثبت‌نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور اظهار داشت: در یک سل گذشته با افزایش وقوع سرقت در شهرستان گرمسار مواجه شدیم که این امر با وضعیت اقتصادی کشور ارتباط مستقیم دارد. با توجه به میزان افزایش وقوع سرقت میزان کشفیات سرقت نیز در گرمسار افزایش داشته است.

ابراهیم‌زاده با اشاره به راه‌اندازی سامانه ثبت‌نام الکترونیکی ثنا در دستگاه قضایی این شهرستان خاطرنشان کرد: بالغ‌بر ۹۰ درصد ابلاغ‌های دادگستری و دستگاه‌های قضایی گرمسار به‌صورت الکترونیکی صادر می‌شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد