تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 خرداد 1397 - 7:42
کد خبر : 33785

آغاز فعالیت ۶ تیم طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر در اردبیل

آغاز فعالیت ۶ تیم طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر در اردبیل

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: همزمان با ایام شهادت حضرت علی(ع) الگوی بی‌نظیر شیعیان در احیای امر به معروف و نهی از منکر فعالیت ۶ تیم طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر در اردبیل آغاز شد.   به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: همزمان با ایام شهادت حضرت علی(ع) الگوی بی‌نظیر شیعیان در احیای امر به معروف و نهی از منکر فعالیت ۶ تیم طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر در اردبیل آغاز شد.  
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، منطقه اردبیل، سیدناصر عتباتی در جلسه شورای هماهنگی رابطین امر به معروف و نهی از منکر در ساختمان صالحین سپاه اردبیل اظهار کرد: ۳۰ نفر در قالب تیم‌های پنج نفره شامل چهار تیم آقایان و دو تیم بانوان با استقرار در چهار نقطه شهر اردبیل نسبت به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر اقدام می‌کنند.  
وی همراهی نماینده دادستان و پشتیبانی نیروی انتظامی را از این تیم‌های امر به معروف و نهی از منکر یادآور شد و خاطرنشان کرد: قرار است یک تیم آقایان و یک تیم بانوان در ساعاتی مشخص در مجموعه تفریحی – توریستی شورابیل مستقر شده و تنها با تذکر لسانی اقدام به ارشاد و راهنمایی در همه حوزه‌ها می‌کنند.  
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل افزود: یک تیم آقایان و یک تیم بانوان نیز در هسته مرکزی شهر در میادین شریعتی، چهارراه امام، بازار و مجتمع‌های تجاری و خدماتی مستقر شده و در ساعات تعیین شده در ارتباط با انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر اقدام می‌کنند.  
عتباتی بیان کرد: دو تیم آقایان و یک تیم بانوان نیز با استقرار در پارک معلم، خیابان ساحلی و فضاهای سبز اطراف بالیقلو چای و یک تیم آقایان نیز با استقرار در خیابان آذربایجان و آزادی نسبت به انجام فریضه امر به معروف تنها با تکیه بر تذکر لسانی اقدام خواهند کرد.  
وی گفت: ما این طرح را با مقدمه قانونی، شرعی و به عنوان یک ضرورت اجتماعی آغاز می‌کنیم تا واجب شرعی اما فراموش شده و غریب امر به معروف و نهی از منکر احیا شود که آیات و روایات متعددی در این زمینه وجود دارد که بر اصل این فریضه تاکید دارند.
این مسئول ادامه داد: براساس اصل هشتم قانون اساسی دعوت به خیر و امر و پرهیز از منکرات و گناهان وظیفه همگانی است که در مواد یک تا هفت قانون حمایت از آمران به معروف نیز بر این موضوع تاکید شده است.  
عتباتی تصریح کرد: تیم‌های مستقر در قالب طرح طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر تنها به تذکر لسانی بسنده خواهند کرد و اگر در مواردی تخلفات و جرایم مشهودی را مشاهده کنند می‌توانند با ارائه گزارش به پلیس‌های تخصصی و یا ارتباط با دادستانی موضوع را به صورت جدی دنبال کنند.  
وی ادامه داد: فعالیت این تیم‌ها به دور از فضای تنش و تشنج‌آفرینی قطعا زمینه‌ای را برای احیای این فریضه فراهم می‌آورد که موفقیت و یا شکست این طرح وابسته به تلاش و اقدامات این ۳۰ نفر است که انتظار می‌رود در صورت موفقیت‌آمیز بودن طرح در ایام ماه محرم که مصادف با هفته امر به معروف و نهی از منکر است نسبت به افزایش این تیم‌ها اقدام کنیم.
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل ادامه داد: اعضای این تیم باید با الگو و الهام از حضرت علی (ع) که سال‌های متمادی با صبر و حوصله تهمت‌ها و توهین‌های بسیاری را شنید اما دم برنیاورد ضرورت دارد با سعه صدر و به دور از هرگونه رفتار متقابل سعی کنند با زبان نرم و گشاده‌رویی نسبت به اصلاح برخی امور و فرآیندها اقدام کنند.  
عتباتی افزود: نباید امر به معروف و نهی از منکر را تنها در حیطه پوشش زنان و یا موضوع حجاب و عفاف بدانیم بلکه بهتر است در همه حوزه‌ها هدفگذاری ما به سمت اصلاح امور باشد که سعی خواهیم کرد با فعال کردن تیم‌های طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر در مناطق مختلف بسیاری از مشکلات، بزه‌ها و جرایم را در جامعه به حداقل برسانیم.
فرمانده سپاه ناحیه اردبیل نیز در این جلسه با بیان اینکه جامعه ما از آرامش، امنیت و ثبات اخلاقی برخوردار است اما در نقطه مقابل مشکلات اقتصادی، معیشتی و بیکاری نیز مردم را رنج می‌دهد، اظهار کرد: تا زمانی که احساس مسئولیت در جامعه نداشته باشیم بسیاری از گرفتاری‌ها و اتفاقات ناگوار همچنان گریبانگیر ما خواهد بود.

دهقانی‌نیا خاطرنشان کرد: ناحیه مقاومت بسیج اردبیل با همکاری دادستان و بکارگیری ۳۰ نفر طرح طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر را اجرا می‌کنند تا وظیفه خود را در قبال واجب فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر و تاکید مقام معظم رهبری در این زمینه با پرهیز از برخوردهای تحکمی و جبری به انجام برسانند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:”Table Normal”; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:””; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:”Calibri”,”sans-serif”; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد