تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 خرداد 1397 - 8:18
کد خبر : 33756

مسئله فلسطین فقط با بازگشت حق مردم این کشور قابل حل است

مسئله فلسطین فقط با بازگشت حق مردم این کشور قابل حل است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام والمسملین سیدابراهیم رئیسی شب گذشته در مراسم لیالی قدر که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه امام علی(ع) آمد تا

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام والمسملین سیدابراهیم رئیسی شب گذشته در مراسم لیالی قدر که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه امام علی(ع) آمد تا انسان را در نقطه کمال تعالی و رشد قرار دهد، اظهار داشت: شناخت حضرت علی(ع) در چنین شب هایی برای ما سوگواران اهمیت بسیاری دارد.

وی ادامه داد: اینکه بدانیم حضرت علی(ع) پیشوای اول ما چه خواسته هایی از ما دارد می تواند لیله القدر ما را با نیکی رقم بزند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه تقوای فردی، اجتماعی و سیاسی و در همه امور خدا را در نظر داشتن از نکات مورد تاکید امام علی(ع) است، گفت: اگر دنیا به هر جهتی به شما رو کرد، مبادا دنیا محور شوید و متاثر از دنیا و مظاهر آن شوید؛ امام علی(ع) تاکید داشتند که به حق سخن گفته و حرف حق بر زبان جاری شود.

وی اضافه کرد: توجه به مظلومان وظیفه و ماموریت ما و سفارش امام علی است و قبل از درج شدن در قانون اساسی، راهبردی است که حضرت علی(ع) برای بشریت تبیین کردند.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به مسئله فلسطین، افزود: امروز توجه به فلسطین و قدس که امام(ره) فرمود  قدس مسئله اول جهان اسلام است در سیاست‌های جمهوری اسلامی نیز مسئله اول بوده است.

وی بیان داشت: صهیونیست‌ها می‌خواستند  این مسئله را به حاشیه رانده و قتل، غارت و کشتار  در جهان اسلام به راه انداختند و امروز هم آمریکایی‌ها تصمیم دارند  مسئله فلسطین را در صحرای سینا حل کرده و جریان ۵ میلیون آواره فلسطین را اینگونه حل کنند.

مسئله فلسطین فقط با بازگشت حق مردم این کشور قابل حل است

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: نه نقشه روسای جمهوری قبلی آمریکا کارساز بود و نه نقشه کنونی که توسط رئیس جمهوری آمریکا کشیده می‌شود به جایی می‌رسد و موضوع فلسطین فقط با بازگرداندن حق مردم این کشور قابل حل است.

وی افزود: حرکت مردم قم در روز قدس نمونه خواهد بود و خروش علیه دشمنان و توجه به مظلومان جهاد با انفس است.

ترک امربه معروف و نهی ازمنکر در جامعه باعث تسلط بدان می شود

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر از دیگر سفارشات امام علی(ع) است، گفت: ایشان فرمودند اگر امر به معروف و نهی از منکر را ترک کردید شاهد تسلط بدان بر جامعه باشید؛ رمز اینکه بدان بر جامعه مسلط نشوند آن است که انسان امر به خوبی‌ها و نهی از بدی‌ها داشته باشد.

دلیل کاستی ها در جامعه فاصله گرفتن از خط امام و رهبری است

وی ابراز داشت: باید تصمیم بگیریم که جامعه ما مملو از چهار اصل قرآن، نماز، توجه به نیازمندان و امر به معروف و نهی از منکر باشد؛ هر جا که کاستی هست با این سخنان و آموزه‌ها فاصله گرفته و با خط امام و رهبری زاویه گرفتیم و با چالش روبه رو شده‌ایم.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه هر کجا که موفقیت داشته ایم در پرتو توجه به آموزه‌های امام و رهبری بوده است و هرکجا که مشکل داشته و داریم برای این زاویه‌هاست تاکید کرد: سخنانی که مقام معظم رهبری در روزهای اخیر مطرح کردند نشان می‌دهد امروز میدان، میدان عمل مسؤولان و کسانی است که دست اندرکار هستند و برای ما راهبردها مشخص است.

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد