تاریخ انتشار : جمعه 11 خرداد 1397 - 6:13
کد خبر : 33430

دوام زندگی مشترک در طلاق های قزوین ۹ سال است

دوام زندگی مشترک در طلاق های قزوین ۹ سال است

حسن وفایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وقوع طلاق در سال اول ازدواج لزوما یک فاجعه اجتماعی نیست چرا که در نمونه های بررسی شده کشوری طی سال۹۵، بیش از نیمی از طلاق های کمتر از یک سال از نوعی بوده که عملاً زوجین زندگی مشترکی نداشته اند از این

حسن وفایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وقوع طلاق در سال اول ازدواج لزوما یک فاجعه اجتماعی نیست چرا که در نمونه های بررسی شده کشوری طی سال۹۵، بیش از نیمی از طلاق های کمتر از یک سال از نوعی بوده که عملاً زوجین زندگی مشترکی نداشته اند از این رو، این دسته از طلاق ها را اصولاً نباید با عنوان طلاق شناسایی کرد و عبارت پایان دوران نامزدی بدون وقوع ازدواج تعبیر مناسب تری است.
وی با اشاره به میزان تحصیلات و شغل زوج ها در زمان ازدواج و طلاق نیز گفت: با توجه به این که اعلام میزان تحصیلات در زمان ثبت ازدواج و طلاق اختیاری و براساس خود اظهاری زوجین است، ۳/۲ درصد از مردان و زنان در زمان ازدواج و ۱۵ درصد در زمان طلاق میزان تحصیلات خود را اعلام نکرده اند.
وفایی ادامه داد: در زمان ازدواج و طلاق، زنان و مردان با سطح تحصیلی دیپلم یا پیش دانشگاهی، بیشترین سهم را بین گروههای تحصیلی داشته اند.
وی همچنین گفت: با توجه به این که شغل در زمان ثبت ازدواج و طلاق اختیاری و براساس خود اظهاری زوجین است، ۵۲ درصد از مردان و ۸۷ درصد زنان در زمان ازدواج و ۶۴ درصد مردان و ۸۸ درصد زنان در زمان طلاق میزان تحصیلات خود را اعلام نکرده اند.
وفایی خاطرنشان کرد: بیشترین ازدواج و طلاق در میان زنان متعلق به کارمندان امور اداری و دفتری و در میان مردان متعلق به صنعت گران و کارکنان مشاغل مربوط است.
مدیرکل ثبت احوال استان قزوین همجنین گفت: میانگین سنی مردان و زنان قزوینی در اولین ازدواج خود نیز به ترتیب ۲۷.۴ و ۲۲.۳ بوده است.
وی با اشاره به روند صعودی سن ازدواج در سال های اخیر گفت: روند افزایشی میانگین سنی ازدواج به معنای از دست دادن شانس های احتمالی باروری برای زوجین خواهد بود.
۷۳۸۸*۳۰۱۳

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد