تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 خرداد 1397 - 12:18
کد خبر : 33389

نقطه کور نمایشگاه به عفاف و حجاب اختصاص داده شد

نقطه کور نمایشگاه به عفاف و حجاب اختصاص داده شد

فاطمه خسروی، فعال حوزه عفاف و حجاب در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد اظهار کرد: نمایشگاه امسال مانند نمایشگاه‌های سال‌های گذشته نیست، تعداد بازدیدکنندگان نمایشگاه خیلی کمتر شده، فضای تعلق گرفته به نمایشگاه، کافی نیست، تعداد غرفه‌ها کم شده و این‌که کسانی که برای بازدید می‌آیند، بخش

//

فاطمه خسروی، فعال حوزه عفاف و حجاب در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد اظهار کرد: نمایشگاه امسال مانند نمایشگاه‌های سال‌های گذشته نیست، تعداد بازدیدکنندگان نمایشگاه خیلی کمتر شده، فضای تعلق گرفته به نمایشگاه، کافی نیست، تعداد غرفه‌ها کم شده و این‌که کسانی که برای بازدید می‌آیند، بخش عفاف و حجاب را دیر پیدا می‌کنند و این بخش در نمایشگاه جایگاه مناسبی ندارد.

وی با بیان اینکه یک نقطه کور در نمایشگاه به بخش عفاف و حجاب اختصاص داده شده، ادامه داد: محصولاتی که ما امسال در نمایشگاه معرفی کردیم شامل ساق دست، روسری، چادر و محصولاتی است که مخاطبین بیشتری دارد؛ ضمن اینکه کارها هم بسیار متنوع‌تر بوده، اما مشکل این است که کارها بازدیدکننده ندارد و علت آن هم مکان نامناسب نمایشگاه است.

این فعال حوزه عفاف و حجاب افزود: در نمایشگاه بین‌المللی جز پربازدیدترین غرفه‌ها بودیم و با این‌که محصولات با تنوع، قیمت پایین و کیفیت خیلی خوب ارائه شده، اما فروش خیلی پایین است و مخاطبی نداریم.

سبک‌های جدید حجاب را ابداع کردم

خسروی تصریح کرد: من در دانشگاه تهران رشته گرافیک و نقاشی خواندم و به خاطر مسائل فکری و روحی‌ که داشتم، تصمیم نداشتم در محیط اداری فعال باشم و علاقه‌مند به شغل آزاد و کار هنری خلاقانه بودم. به همین دلیل سبک‌های جدیدی را در حجاب ابداع کردم و کار نقاشی را روی ساق دست و روسری آوردم. کاری که امسال انجام دادم، گلدوزی است و آن را روی ساق دست و جوراب به انجام رساندم، ضمن اینکه هرسال تنوعی را برای مخاطبان ایجاد کردم.

وی اضافه کرد: من برای نمایشگاه تهران و اصفهان هم به فعالیت می‌پردازم و در گذشته بسیار گستردگی بیشتری داشت اما اکنون شرایط اقتصادی آنقدر نامناسب شده که بسیاری از تولیدکننده‌ها از قبل سفارش نمی‌دهند، ضمن اینکه مخاطبینم بیشتر از شهرهای دیگر هستند و کارهای جدید را از ما درخواست می‌کنند.

کارآفرینی برای ۷۰ بانوی سرپرست خانوار

خسروی با اشاره به اینکه من در کارگاهم حدود ۷۰ شاگرد دارم، عنوان کرد: کسانی که برای کار به ما مراجعه می‌کنند، ابتدا به آن‌ها آموزش هنری، نقاشی، گلدوزی و ربان‌دوزی می‌دهیم و بعد برای ما کار می‌کنند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه چرا با وجود این همه تنوع، رغبت خانم‌ها به استفاده از محصولات حجاب در جامعه پایین است، گفت: به نظر من این مسئله دلیل اجتماعی دارد؛ به دلیل اینکه در جامعه ما معلم دلسوزی نیست که فلسفه حجاب را برای خانم‌ها توضیح دهد و اینکه حجاب اجباری نیست؛ چون دین ما، دین اجبار نیست و باید معلمی باشد تا هدف از حجاب را برای افراد توضیح دهد و اهداف و حجاب را در زندگی مادی و معنوی انسان‌ها بیان کند.

این فعال حوزه عفاف و حجاب اظهار کرد: اکنون در جامعه ما جوانان دین‌زده شده‌اند و البته حق هم دارند؛ چون دین باید به‌روزرسانی شود و اگر از راه درست با جوانان صحبت شود، چه دلیلی دارد که جوانان دین را انتخاب نکنند.

برنامه‌ای برای تشویق فرزندان به دین باوری وجود ندارد

خسروی در پاسخ به سوالی پیرامون اینکه چرا والدین نمی‌توانند فرزندانشان را پایبند به دین بارآورند، ادامه داد: علت این مسئله در این است که فرزند تنها در محیط خانه بزرگ نمی‌شود و در جامعه ما برنامه‌ای برای تشویق این فرزندان وجود ندارد؛ ضمن اینکه تضادهایی که در محیط اجتماع مشاهده می‌شود، خیلی روی بچه‌ها اثرگذار است و این فرزند نمی‌تواند به حرف والدینش گوش کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا بانوانی که با ظاهر دینی نمی‌توانند عفیف باشند، گفت: حجاب به این معنا نیست که ما تنها چادر به سر داشته باشیم. حجاب به این است که در رفتار و گفت‌وگو با دیگران و نامحرمان مراعات کنیم. بایدها و نبایدهایی که در دین آمده، مستقیما در روحیه و زندگی ظاهری ما اثرگذار است، یعنی حلال و حرام‌هایی که گفته شده اگر رعایت شود، اثر خوبی در زندگی ما دارد.

 

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد