تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 خرداد 1397 - 9:17
کد خبر : 33299

جشنواره «مفلحون»؛ عمل به آیه ۱۰۴ سوره آل عمران

جشنواره «مفلحون»؛ عمل به آیه ۱۰۴ سوره آل عمران

مهدی سالاری، کارشناس حوزه امر به معروف و نهی از منکر در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی بیان کرد: در راستای احیای واجب فراموش شده ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی در سال ۹۴ و همزمان با تصویب قانون حمایت از

برگزاری جشنواره «مفلحون »عمل به آیه 104 سوره آل عمران است

مهدی سالاری، کارشناس حوزه امر به معروف و نهی از منکر در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی بیان کرد: در راستای احیای واجب فراموش شده ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی در سال ۹۴ و همزمان با تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تشکیل شد.
وی ادامه داد: بر اساس این قانون یکی از ائمه جمعه تهران به عنوان رئیس ستاد و ائمه جمعه مراکز به عنوان رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مشغول فعالیت هستند.
سالاری تصریح کرد: هدف از تشکیل این ساختار، ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر به عنوان واجب فراموش شده است که در این راستا نیز طرح ویژه جشنواره «مفلحون» دو سال است که از سوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی در حال اجرا است و بر اساس طرح تشکل‌های مردمی، ادارات، نهادهای فرهنگی در مسیر امر به معروف و نهی از منکر ساماندهی می‌شوند.
این فعال حوزه امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه خداوند در آیه ۱۰۴ سوره آل‌عمران فرمودند: « باید برخی از شما مسلمانان، خلق را به خیر و صلاح دعوت کنند و امر به نیکوکاری و نهی از بدکاری کنند، و اینها (که واسطه هدایت خلق هستند) رستگار خواهند بود»، ابراز کرد: این جشنواره با الهام از آیه ۱۰۴ سوره آل عمران به صورت تداومی با هدف دعوت به خیر و بازداشتن از شر با محوریت معرفی الگوهای رفتاری ویژه اصناف و اقشار مختلف در سطوح محتلف منطقه و استان اجرا می‌شود.
وی اظهار کرد: متأسفانه در مقابل تهاجم فرهنگی، اقبال چندانی برای احیای این امر واجب از سوی مردم وجود ندارد که در این راستا نیازمند یک فرهنگ سازی جدی هستیم.
سالاری بیان کرد: تاکنون ۱۲۰۰ معروف و منکر بر اساس آنچه در شرع مقدس و قوانین جامعه اسلامی به آن امر و یا از آن نهی شده احصاء شده است.
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد