تاریخ انتشار : جمعه 4 خرداد 1397 - 19:46
کد خبر : 32832

مقابله با بدحجابی در تهران

مقابله با بدحجابی در تهران

رخدادهای ۵ خرداد ۱۳۶۴ چکیده: به تلافی حملات سحرگاه امروز عراق به تهران ستاد تبلیغات جنگ از مردم بغداد خواست این شهر را تخلیه کنند.   هاشمی: مایل نیستیم به شهرهای عراق حمله کنیم ولی راهی جز مقابله به مثل برایمان نمانده است.   موسوی: هر حمله عراق به شهرهایمان را با حمله قوی تر

رخدادهای ۵ خرداد ۱۳۶۴

چکیده:

به تلافی حملات سحرگاه امروز عراق به تهران ستاد تبلیغات جنگ از مردم بغداد خواست این شهر را تخلیه کنند.

 

هاشمی: مایل نیستیم به شهرهای عراق حمله کنیم ولی راهی جز مقابله به مثل برایمان نمانده است.

 

موسوی: هر حمله عراق به شهرهایمان را با حمله قوی تر پاسخ می دهیم.

 

بر اساس بخشنامه دادستان عمومی تهران افراد بدحجاب و بی حجاب از سوی مامورین انتظامی بازداشت می شوند.

 

هشدار شدید ایران به رژیم عراق

هواپیماهای عراقی صبح امروز تهران، کرند، گیلان غرب، بانه، پیرانشهر، سرپل ذهاب و ایلام را بمباران کردند. در حمله به تهران هواپیماهای عراقی ۲ منطقه مسکونی را هدف قرار دادند بر اساس گزارش ها در این حملات شماری از هموطنان شهید و مجروح  شده اند هنوز از میزان دقیق تلفات گزارشی مخابره نشده است.

ستاد تبلیغات جنگ شورای عالی دفاع در واکنش به این حملات با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران به حکم عدالت اسلامی و به منظور برحذر داشتن رژیم از ادامه شرارت ناچار به مقابله به مثل است لذا در برابر تهاجم سحرگاه این رژیم به مناطق مسکونی تهران، بغداد مرکز عراق را هدف حملات قهرآمیز خود قرار خواهد داد. در این اطلاعیه از مردم بغداد خواسته شده است تا بغداد را ترک کنند تا به آتش قهر انقلابی ملت مسلمان ایران نسوزند.(۱)

 

 هشدار شدید هاشمی به آمریکا

مجلس شورای اسلامی صبح امروز به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی تشکیل جلسه علنی داد. در نشست امروز مجلس شورای اسلامی آقای هاشمی با اشاره به حملات بامداد امروز رژیم عراق به شهرهای کشورمان گفت: ما برای جلوگیری از این شرارت ها راهی جز مقابله به مثل برایمان نمانده است و برخلاف میلمان ناچاریم که مثل دشمنان به شهرهایی که مایل نبودیم حمله بکنیم و به حکام منطقه نیز اخطار می کنیم که حساب خودشان را از صدام جدا کنند.

نماینده امام در شورای عالی دفاع در مورد تهدید آمریکا به حمله نظامی به ایران در صورت کشته شدن گروگان های آمریکایی در لبنان نیز گفت: ما به آمریکا باز اخطار می کنیم خدا نکند روزی پیش بیاید که بندرهای ما مورد تجاوز این جنایتکاران بین المللی قرار بگیرد مطمئن باشد در این صورت یک کشتی در هیچ یک از بنادر خلیج فارس نمی تواند لنگر بیندازد و بندری برای پذیرش کشتی ها باقی نخواهد ماند. آقای هاشمی افزود: اگر چنین روزی پیش بیاید مسئولیت هر بحرانی که دنبال این جریان باشد به عهده شیطان بزرگ است و جمهوری اسلامی تنها از خودش دفاع می کند.

گفتنی است در نشست امروز مجلس شورای اسلامی پس از سخنان موافقان و مخالفان و توضیحات نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن و وزیر صنایع سنگین در رابطه با این پیشنهادها جزئیات لایحه تاسیس وزارت صنایع سنگین از تصویب نمایندگان گذشت.(۲)

 

موسوی: حمله به تهران با پاسخ کوبنده رو به رو خواهد شد

برادر میرحسین موسوی نخست وزیر صبح امروز در گفت و گوی کوتاهی با خبرگزاری جمهوری اسلامی در رابطه با حمله هواپیماهی رژیم متجاوز عراق به تهران گفت: احتمال این که این حمله با تحریک آمریکا صورت گرفته باشد زیاد است و آمریکا نه با این تحریکات و نه اقدامات دیگر هیچ غلطی نمی تواند بکند ما بارها مشت بر دهان آمریکا زده ایم و حاضریم بار دیگر در سرتاسر جهان این کار را انجام دهیم. آمریکا باید بداند که ما می توانیم خلیج فارس را تبدیل به باتلاقی برای غرق ساختن آمریکا بکنیم.

نخست وزیر افزود: ما همیشه سعی کرده ایم جز در مواقع ضرورت کامل به شهرهای عراق حمله نکنیم و حمله سحرگاه امروز این ضرورت را ایجاد کرده است حمله به تهران با پاسخ کوبنده رو به رو خواهد شد. و هر حمله عراق به شهرهای ایران را با حمله قوی تری پاسخ می دهیم. و آنهایی که در ماه مبارک رمضان به شهرهای مقدس عراق مسافرت نمایند از حملات ما در امان خواهند ماند.(۳)

 

مقابله با بد حجاب ها و بی حجاب ها در تهران

دادستان عمومی تهران طی بخشنامه ای به کلیه واحدهای انتظامی ابلاغ کرد افرادی را که مرتکب اعمال خلاف شرع می شوند دستگیر کنند. به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی دادستان عمومی تهران در بخش نامه خود از مردم خواسته است از هر عملی که احساسات عمومی را جریحه دار کند پرهیز کنند. بر اساس بخشنامه دادگستری کلیه ضابطین دادگستری حوزه قضائی تهران و مامورین انتظامی موظفند کسانی را که مرتکب اعمال خلاف شرع مثل تظاهر به بی حجابی و بدحجابی و روزه خواری می کنند دستگیر نمایند.(۴)

منابع:

۱. اطلاعات، ۵ خرداد ۶۴، ص ۲
۲. کیهان، ۵ خرداد ۶۴، ص ۲
۳. اطلاعات، ۵ خرداد ۶۴، ص ۳
۴. کیهان، ۵ خرداد ۶۴، ص ۱۸

انتهای متن/

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد