تاریخ انتشار : شنبه 29 اردیبهشت 1397 - 7:20
کد خبر : 32251

قزوین| بیشتر ازدواج‌های خیابانی منجر به طلاق‌ می‌شود

قزوین| بیشتر ازدواج‌های خیابانی منجر به طلاق‌ می‌شود

حسین کثیرلو در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، اظهار داشت: مراجعه‌ زوج‌هایی که با شریک زندگیشان از طریق فضای مجازی آشنا شده‌اند، به دستگاه قضایی بیشتر است. وی بیان کرد: اکثریت قریب به اتفاق ازدواج‌های خیابانی، طلاق را به دنبال دارد یعنی به سرعت و بدون تحقیق ازدواج صورت می‌گیرد و سپس از یکدیگر جدا می‌شوند

حسین کثیرلو در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، اظهار داشت: مراجعه‌ زوج‌هایی که با شریک زندگیشان از طریق فضای مجازی آشنا شده‌اند، به دستگاه قضایی بیشتر است.

وی بیان کرد: اکثریت قریب به اتفاق ازدواج‌های خیابانی، طلاق را به دنبال دارد یعنی به سرعت و بدون تحقیق ازدواج صورت می‌گیرد و سپس از یکدیگر جدا می‌شوند به همین سبب طلاق‌ها در پنج سال آغازین زندگی بیشتر است.

رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب قزوین تصریح کرد: ماهواره‌ها و حتی  رسانه ملی در برخی مواقع بر اختلافات خانوادگی دامن زده و باعث جدایی زوجین می‌شوند.

 کثیرلو با توجه به پرونده‌ زوج‌هایی که از طریق فضای مجازی به یکدیگر خیانت کردند، عنوان کرد:  بسیاری از زوج‌هایی که به دادگاه مراجعه می‌کنند مدعی هستند که همسرانشان از طریق فضای مجازی خیانت کرده و قصد جدایی و طلاق دارند لذا فضای مجازی در فروپاشی زندگی و خانواده‌ها به ویژه زوجین جوان نقش بسیار مهمی دارد.

وی افزود: در کانال‌های ماهواره‌ای سریال‌هایی  پخش می‌شود که با عادی جلوه دادن بسیاری از ناهنجاری‌ها مانند خیانت، دوستی با جنس مخالف حتی بعد از ازدواج و روابط نامشروع باعث به وجود آمدن طرز تفکر اشتباه در ذهن‌ها می‌شود و پایگاه خانواده را از بین می‌برد همچنین تجمل‌گرایی‌هایی که در سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی نشان داده می شود باعث بروز اختلاف می‌شود.

کثیرلو با بیان اینکه امروز قبح طلاق در جامعه شکسته شده، ادامه داد: بعضی از افراد برای طلاق جشن می‌گیرند و این جای تأسف بسیاری است. 

وی به میزان مهریه در طلاق اشاره کرد و گفت: به هیچ عنوان مهریه بالا تضمینی برای تحکیم خانواده نیست، اندازه مهریه نباید خیلی بالا و خیلی کم باشد، باید به یک اندازه‌ متعارف باشد چراکه مهریه بالا علاوه بر اینکه موجب تحکیم زندگی نمی‌شود، بلکه در بعضی از مواقع موجب اختلاف نیز می‌شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد