تاریخ انتشار : جمعه 21 اردیبهشت 1397 - 9:08
کد خبر : 31519

اینکه آمریکا نه، اتحادیه اروپا آری با عبرت نمی‌سازد / اتحادیه اروپا در بدعهدی هیچ کمتر از آمریکا ندارد

اینکه آمریکا نه، اتحادیه اروپا آری با عبرت نمی‌سازد / اتحادیه اروپا در بدعهدی هیچ کمتر از آمریکا ندارد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های امروز نماز جمعه پایتخت، اظهار کرد: مطابق با آیات قرآن، راه تباه نشدن سرمایه‌های انسان، تقواست. اگر انس با خدا کم باشد، انسان سرمایه خود را می‌بازد. وی تصریح

///////به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های امروز نماز جمعه پایتخت، اظهار کرد: مطابق با آیات قرآن، راه تباه نشدن سرمایه‌های انسان، تقواست. اگر انس با خدا کم باشد، انسان سرمایه خود را می‌بازد.

وی تصریح کرد: ماه مبارک رمضان سکوی بازیابی خویش برای انسان است. از سکوی ماه رمضان بالا روید و در اینصورت خود را پیدا می‌کنید.

خطیب موقت نماز جمعه با بیان اینکه روزه، نخوردن و نیاشامیدن هدفمند است،گفت: روزه در معنای عامش، بازدارندگی از گناه و معصیت است. بنا بر فرمایش پیامبر اکرم (ص) روزه سپر آتش جهنم است. بدین معنا که انسان در ماه رمضان از روزه عام به روزه خاص برسد یعنی علاوه بر نخوردن و نیاشامیدن، از هر گونه گناه نیز به دور باشد. البته روز خاص خاص نیز وجود دارد که همان روزه دل است و بدین معناست که انسان به چیزی جزء خداوند فکر نکند.

وی با اشاره به چهار توصیه رمضانی، اظهار داشت: همه تلاش کنیم ماه رمضان در عرصه‌های مختلف آکنده از معنویت باشد؛ در رسانه‌ها و فضای مجازی در این ماه رمضان خدا را در نظر بگیرند. از رسانه ملی انتظار می‌رود علاوه بر تقویت برنامه‌های مذهبی حتی در فیلم‌ها و سریال‌های رمضانی به این عنصر معنویت توجه کنند. سفره‌های افطاری سفره‌های محرومین و ساده باشد. آباد کردن ظاهری و معنوی مسجد در ماه مبارک رمضان بسیار ارزشمند است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه پاسخ به شبهات امری بسیار مهم است، گفت: در ماه رمضان تلاش شود با جلسات پرسش و پاسخ شبهه زدایی دینی صورت گیرد.

وی با اشاره به خروج آمریکا از برجام، گفت: باید عبرت‌های این حادثه را دریافت کنیم؛ عبرت نخست آن است که دشمنان دین مطلقاً قابل اعتماد نیستند و نباید به اینها اعتماد کرد؛ چرا که کسی که دین ندارد اخلاق و پایبندی به عهد ندارد. این موضوع نشان داد بیگانگان غیرقابل اعتماداند و باید برای آینده این امر را مورد توجه قرار دهیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران، بیان داشـت : دشمنان دین سر و ته یک کرباس‌اند. اینکه آمریکا نه اتحادیه اروپا آری . این با عبرت نمی‌سازد. اتحادیه اروپا در بدعهدی هیچ کمتر از آمریکا ندارد. اینها هم بدعهدی کردند؛ آیا(بعد از برجام) سرمایه گذاری کردند؟

خبر در حال تکمیل است…

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد