تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 اردیبهشت 1397 - 6:47
کد خبر : 31404

تشکیل شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی شهرستان تربت‌جام

تشکیل شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی شهرستان تربت‌جام

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری ایکنا از خراسان رضوی، همزمان با برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان تربت‌جام، اولین جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی این شهرستان نیز چهارشنبه، ۲۰ اردیبهشت‌ماه با حضور اعضا تشکیل و بر برگزاری فعالیت‌های قرآنی، جلسات جزء خوانی و

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری ایکنا از خراسان رضوی، همزمان با برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان تربت‌جام، اولین جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی این شهرستان نیز چهارشنبه، ۲۰ اردیبهشت‌ماه با حضور اعضا تشکیل و بر برگزاری فعالیت‌های قرآنی، جلسات جزء خوانی و محافل انس با قرآن در ایام ماه مبارک رمضان تأکید شد.

حجت‌الاسلام دکتر جواد طاهری، امام‌جمعه شهرستان تربت‌جام در این جلسه با اشاره به لزوم تشکیل کمیته مالی و اداری برگزاری محافل انس با قرآن در ایام ماه مبارک رمضان، گفت: اولین شورای موقت هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی شهرستان را مشخص خواهیم کرد و پیگیری و برنامه‌ریزی محافل قرآنی ماه مبارک رمضان اولین برنامه کاری این شورا خواهد بود.

وی ادامه داد: با تشکیل جلسات، پیگیری مصوبات و با هماهنگی ستاد اجرایی این برنامه، باید به دنبال برگزاری باشکوه محافل انس با قرآن با رویکرد وحدت در دو محل برگزاری نماز جمعه اهل تسنن و تشیع باشیم.

تشکیل شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی شهرستان تربت‌جام

لزوم تجلیل از قاریان قرآنی محافل انس با قرآن
حجت‌الاسلام طاهری به دیگر جلسات قرآن سنتی و خانگی سطح شهرستان اشاره کرد و افزود: در کنار این دو محفل انس با قرآنی که به‌صورت محوری در این ایام برگزار می‌شود، باید محافل دیگر و جلسات خانگی و جلساتی که در مساجد هم برگزار خواهد شد نیز دیده شود و در پایان این ماه از قاریان، فعالان قرآنی و برگزارکنندگان جلسات خانگی و مسجدی تقدیر شود.
وی نماینده برخی از ادارات را به‌عنوان اعضای شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرانی شهرستان معرفی کرد و افزود: جعفر دلشادعظیمی، نماینده آموزش‌وپرورش، هاشم بهرام‌نیا، نماینده شورای شهر و تبلیغات اسلامی، علی اکرامی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و نعمت‌الله فیاض، نماینده اداره ارشاد، به عنوان اعضای شورا و همچنین ناصر قوام احمدی، حسن جامی الاحمدی و جریر احمدی، نماینده تولیت مزار شیخ جام، قربانی، نماینده خانه‌های قرآنی و رئیس دفتر نماینده مردم در مجلس و نماینده فرمانداری به‌صورت موقت در این شورا فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

تشکیل شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی شهرستان تربت‌جام

شش ماه، اداره اوقاف تربت‌جام بدون رئیس
امام‌جمعه اهل سنت شهرستان تربت‌جام در این مراسم به تأثیر قرآن در زندگی اشاره کرد و افزود: محفل انس با قرآن که به‌صورت وحدتی در دو محل نماز جمعه اهل تشیع و تسنن برگزار می‌شود، بهترین برنامه وحدتی شهرستان است و مرد با اشتیاق از این برنامه استقبال می‌کنند.
مولوی شراف والدین جامی الاحمدی با تقدیر و تشکر از شورای اسلامی شهر، شهرداری و اداره تبلیغات اسلامی که در سال قبل هزینه‌های برگزاری این محافل را بر عهده گرفته بودند، گفت: باید یک کمیته مالی برای این برنامه سالانه تشکیل شود و همه ادارات به‌اندازه توان مشارکت داشته باشند.
وی با گله از وضعیت اداره اوقات شهرستان تربت‌جام گفت: حدود شش ماه است که این اداره بدون رئیس مانده و از مسئولان استانی می‌خواهیم که وضعیت این اداره را مشخص کنند.

تشکیل شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی شهرستان تربت‌جام

محافل انس با قرآن با رویکرد وحدتی
در این جلسه سعید صباغیان از عوامل اجرایی جلسه جزءخوانی شهرستان که هر ساله در دو مکان مزار شیخ احمد جامی و مصلای الغدیر به‌صورت متمرکز و وحدتی برگزار می‌شود، گزارشی از برگزاری این برنامه در سال گذشته ارائه کرد و گفت: چند سالی است که به‌صورت متمرکز جلساتی در این دو مکان برگزار می‌شود و برادران و خواهران اهل تشیع در مصلای الغدیر و برادران و خواهران اهل سنت در مزار شیخ احمد جامی عصر هر روز حضور می‌یابند و روزنامه یک جزء از قرآن کریم در این مکان‌ها توسط چند قاری تلاوت می‌شود.
وی با بیان اینکه هر روز ۸ تا ۱۰ قاری در این دو محل تلاوت دارند، گفت: هر روز ۲ تا ۳ قاری شیعه و سنی در هر یک از این دو مکان‌ها حضور دارند و یک جزء از قرآن تلاوت می‌شود. مسئولیت هماهنگی و انتخاب قاریان بر عهده استاد علیزاده و شاهمردی است که برنامه یک‌ماهه این ایام از قبل بسته می‌شود و طبق برنامه هر روز قاریان شیعه و سنی به‌صورت وحدتی در هر دو مکان حضور خواهند یافت.

تشکیل شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی شهرستان تربت‌جام

حضور کمرنگ مسئولان تربت‌جام در محافل قرآنی سال گذشته
وی با بیان اینکه باید برای برگزاری این مراسم بودجه و اعتباری دیده شود، گفت: در ماه رمضان حدود ۱۵۵ تلاوت خواهیم داشت و برگزاری، احداث جایگاه، تجلیل به‌موقع از قاریان و فعالان قرآنی در این ماه، هزینه‌هایی دارد که سال گذشته شورای اسلامی شهر، بخش اعظم این هزینه را قبول کرد و اداره کل تبلیغات اسلامی هم هر ساله مبلغی را به این امر کمک می‌کند که نیاز است ادارات مختلف مشارکت داشته باشند.
صباغیان به حضور بیش از ۳ هزار نفر در دو جلسه قرآن مزار و مصلی اشاره کرد و ادامه داد: این برنامه در واقع یک برنامه وحدتی است و نقطه عطفی در موضوع وحدت شیعه و سنی است که همگی گرد قرآن جمع می شوند. از طرفی این محافل انس با قرآن در وحدت و انسجام قاریان نقش بسزایی دارد.
این عضو ستاد اجرایی با گله از حضور کمرنگ مسئولان، سال گذشته در این مراسم‌ها گفت: باید مدیران ادارات الگو باشند و برای حضور پررنگ آن‌ها در سال جاری باید برنامه‌ریزی شود تا در کنار مردم حضور داشته باشند.
گفتی است، استاد علیزاده و مولوی شاهمردی، حجت‌الاسلام دامن پاک، حسن جامی الاحمدی، سعید صباغیان، ناصر قوام احمدی و حجت‌الاسلام حسن محمدی از اعضای ستاد اجرایی برگزاری محافل انس با قرآن در دو محل نماز جمعه شهرستان در ایام ماه مبارک رمضان هستند.

تشکیل شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی شهرستان تربت‌جام

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد