تاریخ انتشار : جمعه 14 اردیبهشت 1397 - 10:19
کد خبر : 30852

استقبال از کتاب «اسرار عبادات» اثر جدید دکتر فاطمه طباطبایی در نمایشگاه کتاب تهران

استقبال از کتاب «اسرار عبادات» اثر جدید دکتر فاطمه طباطبایی در نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از جماران، کتاب « اسرار عبادات»  اثر نفیس و ارزشمند سرکار خانم دکتر فاطمه طباطبایی در زمستان ۱۳۹۶ توسط انتشارات پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی منتشر گردید. در این کتاب افزون بر احادیث و روایاتی که از معصومان علیهم‌‌السلام مطرح بوده

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از جماران، کتاب « اسرار عبادات»  اثر نفیس و ارزشمند سرکار خانم دکتر فاطمه طباطبایی در زمستان ۱۳۹۶ توسط انتشارات پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی منتشر گردید.

در این کتاب افزون بر احادیث و روایاتی که از معصومان علیهم‌‌السلام مطرح بوده به بیان نظرات عالمانی همچون هجویری، محمد غزالی، ابن‌عربی، سیدحیدر آملی، ابن‌‌ترکه، شهید ثانی، صدرالدین شیرازی، فیض کاشانی، قاضی سعید قمی، سبزواری و امام خمینی پرداخته شده است.

در این مجموعه ابتدا در بخش کلیات، با عنایت به بحث‌‌های مستوفایی که  اندیشمندان به‌‌ویژه فیلسوفان تحلیلی درباره عدم امکان تعریف جامع و مانع از حقایق داشته‌‌اند – که مجال طرح آن در این پژوهش نمی‌‌گنجد – به روشن کردن حد و مرز مفاهیم کلیدی مانند سرّ، عبادت، ارکان، اقسام و فواید آن پرداخته شده است. با پذیرش این مطلب که هرگاه واژه سرّ به هر حقیقتی افزوده گردد، عدم ظهور و نیز عدم دستیابی به آن را به ذهن خواننده متبادرمی‌کند، درعین‌‌حال ژرف‌‌اندیشان را به کاوش بیشتری برای گشودن آن فرامی‌‌خواند.

کتاب پیش روی حاصل درس‌‌گفتاری است که چند دوره در پژوهشکده امام خمینی(س) و انقلاب اسلامی ذیل عنوان اسرار عبادات در مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان گروه عرفان اسلامی تدریس شده است. سعی نگارنده بر این بوده دانشجویان را با یافته‌‌ها و مشهودات ره‌‌یافتگان به اسرار عبادات آشنا سازد؛ ازاین‌‌رو در حد توان به ترجمه، بازخوانی و روان‌‌سازی برخی آثار عرفانی که درباره راز و رمز عباداتی که یک انسان عاقل بالغ موظف به انجام آن می‌باشد پرداخته و در یک مجموعه گردآوری کرده است.

این اثر با مقدمه و کلیات آغاز شده و در هفت فصل نیت، طهارت، نماز، روزه، زکات، حج و جهاد مطالب خود را ارائه می دهد و در انتها نیز کتابنامه و نمایه ها به آن افزوده شده است.

علاقمندان می توانند با مراجعه به سالن عمومی، انتهای راهروی ۲۲، غرفه ۳۸ و یا با مراجعه به فروشگاه مرکزی موسسه، واقع در روبروی دانشگاه تهران، پاساژ ظروفچی، این اثر و دیگر منشورات موسسه را تهیه کنند.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد