تاریخ انتشار : یکشنبه 9 اردیبهشت 1397 - 4:19
کد خبر : 30349

شیوه جدید برگزاری مسابقات نشر بیشتر قرآن در عرصه بین‌الملل را به دنبال دارد

شیوه جدید برگزاری مسابقات نشر بیشتر قرآن در عرصه بین‌الملل را به دنبال دارد

محمدرضا مسیب‌زاده، مدیر اداره قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایکنا، در مورد ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان، با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات در این بخش کار بسیار ارزشمند و بابرکتی است، گفت: در این دوره از مسابقات شاهد ساختارشکنی هستیم و شاید دغدغه بسیاری از عزیزان

شیوه جدید برگزاری مسابقات نشر بیشتر قرآن در عرصه بین‌الملل را به دنبال دارد

محمدرضا مسیب‌زاده، مدیر اداره قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایکنا، در مورد ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان، با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات در این بخش کار بسیار ارزشمند و بابرکتی است، گفت: در این دوره از مسابقات شاهد ساختارشکنی هستیم و شاید دغدغه بسیاری از عزیزان قرآنی که خواستار تغییر روش در برگزاری مسابقات هستند بخشی از آن اینجا دیده می‌شود.
وی افزود: کاری که اینجا صورت گرفته است بیشتر جنبه نشر از طریق تلویزیون را خواهد داشت. با توجه به اینکه اولین دوره است باید نشست و دید نقاط ضعف و قوت آن چیست و بعد در مورد آن اظهارنظر شود.
مسیب‌زاده به انعکاس این مسابقات از رسانه و به زبان‌های مختلف اشاره و بیان کرد: در همین اندک زمانی که از برگزاری مسابقات می‌گذرد به عینه می‌توان گفت نشر این کار در بین تمام کشورهای اسلامی بسیار می‌تواند کمک کند. اگر در یک سالن مسابقات برگزار شود شاید یک یا دو هزار نفر بیشتر حضور نیابد. با اینکه آن کار نیز ارزشمند است اما نشر آن به این میزان نخواهد بود.
مدیر اداره قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: به عنوان کسی که در این عرصه فعالیت دارم و توفیق خدمت داشته‌ام، شاهد کار بسیار جدیدی هستم و جای خدا‌قوت دارد.
وی همچنین به بحث رونق دادن به این مسابقات اشاره و بیان کرد: شاید اگر تمهیدی اندیشیده می‌شد تا مشوقین و تماشاگران و مخاطبان در سالن حضور داشته باشند، به رونق بیشتر افزوده می‌شد که البته با توجه به اول بار بودن آن می‌توان در آینده به آن بیشتر پرداخت.
مسیب‌زاده همچنین عنوان کرد: باید به برگزار‌کنندگان که با دلسوزی و با وجود تمام مشکلاتی که داشته‌اند برای برگزاری این مسابقات اهتمام داشتند و با این تغییرات مسابقات را آماده برگزاری کردند، خداقوت گفت و از آنها قدردانی کرد.
وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن در بخش‌های طلاب، روشندلان، بانوان و بزرگسالان طی روزهای گذشته اشاره و اظهار کرد: این یک کار بسیار بزرگ و ارزشمند است که باید به همه دست‌اندرکاران دست مریزاد گفت چرا که برگزاری مسابقات در این سطح کاری سخت و طاقت‌فرسا هست. چرا که بزرگترین فعالی قرآنی جهان اسلام را در ایران شاهد بوده‌ایم.
مسیب‌زاده همچنین منتقدانی که همیشه به‌دنبال نقد فعالیت‌ها هستند اشاره و اظهار کرد: نقد اگر در راستای تکمیل و افزایش و ارتقاء فعالیت‌ها و رفع مشکلات باشد بسیار ارزشمند خواهد بود. نقد به تنهایی لطفی به همراه ندارد و لذا تمام افرادی که نقد دارند باید از نزدیک کار را ببینند و با حمایت آنها نقاط ضعف شناسایی و برطرف شود.
مدیر اداره قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش همچنین در پاسخ به این سؤال که ورود فعالیت‌های قرآنی به عرصه‌های جدید را تا چه میزان ضروری می‌دانید، گفت: ما به لحاظ محتوا و منبع بسیار غنی هستیم، هیچ منبعی بالاتر از قرآن کریم وجود ندارد اما به لحاظ روش باید تلاش کرد تا جدیدترین روش‌ها را به‌کار بگیریم.
وی بیان کرد: البته به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کار‌گیری این روش‌های جدید نباید ما را از روش‌های سنتی دور کند. اینکه مدام تأکید داریم و می‌گوییم روش‌های سنتی، بسیاری تأکید دارند که روش ها چندان هم سنتی نیست و سال به سال دچار تغییر است، قطعاً سی و پنجمین دوره با ادوار اولیه قابل مقایسه نیست.
مسیب‌زاده عنوان کرد: ساختارشکنی و ایجاد روش‌های جدید بسیار می‌‌تواند کمک کند. عصر حاضر عصر ارتباطات است و باید از امکانات ارتباطاتی بسیار بیشتر استفاده کرد کما اینکه در مسابقات دانشجویان این کار صورت گرفته است.
وی در پایان اذعان کرد: در حال حاضر شرایط به گونه ای است که بدون حضور متسابقان می‌توان در قالب شبکه‌های اجتماعی به فعالیت پرداخت. قطع یقین این نوع کار کردن روش‌های مختلفی را می‌طلبد و حتماً باید تبلیغات وسیعی به همراه داشته باشد. در نهایت من معتقدم این کار ارزشمند است و از آنجایی که کار نویی هست نتیجه و خروجی آن نیز ارزشمند خواهد بود.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد