تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 اردیبهشت 1397 - 19:45
کد خبر : 30132

شورای امنیت بدون ذکر نام محکوم کرد!

شورای امنیت بدون ذکر نام محکوم کرد!

رخدادهای ۶ اردیبهشت ۶۴ چکیده: شورای امنیت بدون ذکر نام کاربرد سلاح های شیمیایی علیه سربازان ایرانی را محکوم کرد.   هاشمی: هر وقت شورای امنیت صریحا صدام را به عنوان متجاوز اعلام کند ما آماده مذاکره هستیم.   آیت الله جنتی: باید افراد متملق و بی لیاقت را از ادارات و کارخانجات کنار گذاشت.

رخدادهای ۶ اردیبهشت ۶۴

چکیده:

شورای امنیت بدون ذکر نام کاربرد سلاح های شیمیایی علیه سربازان ایرانی را محکوم کرد.

 

هاشمی: هر وقت شورای امنیت صریحا صدام را به عنوان متجاوز اعلام کند ما آماده مذاکره هستیم.

 

آیت الله جنتی: باید افراد متملق و بی لیاقت را از ادارات و کارخانجات کنار گذاشت.

 

شورای امنیت بدون ذکر نام عراق را محکوم کرد!!

شورای امنیت پس از دو روز بحث پیرامون کاربرد سلاح های شیمیایی در جنگ تحمیلی توسط رژیم عراق، تحت فشار آمریکا از انتشار قطعنامه رسمی که معمولا در این گونه موارد صادر می شود خودداری کرد و تنها به صدور متنی در محکومیت استفاده از سلاح های شیمیایی در جنگ تحمیلی علیه رزمندگان اسلام بدون ذکر نام رژیم عراق بسنده نمود.

در بخشی از این متن که توسط رئیس شورای امنیت قرائت شد آمده است: شورای امنیت که درگیر ادامه جنگ بین ایران و عراق است از این که طی ماه مارس ۱۹۸۵ همانگونه که در گزارش کارشناس منصوب دبیر کل نتیجه گیری شده که سلاح های شیمیایی علیه سربازان ایرانی استفاده گردیده وحشت زده است. شورای امنیت قویا استفاده مجدد از سلاح های شیمیایی در جنگ و هرگونه استفاده احتمالی در آینده از چنین سلاح هایی را محکوم می کند.

شورای امنیت در این متن همانگونه که مقامات بلندپایه ایران نیز پیش بینی کرده بودند همچنان مواضع کهنه خود در جهت تمایل به عراق را حفظ کرده و تحت نفوذ آمریکا هیچگونه اشاره ای به آغاز کننده جنگ نکرده و یک باره و بدون مقدمه صرفا خواستار توقف عملیات خصمانه دو طرف شده است.(۱)

 

آمادگی مشروط ایران برای مذاکره در مورد جنگ

نماز جمعه این هفته تهران با حضور گسترده مردم در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف به امامت آیت الله هاشمی امام جمعه موقت تهران اقامه شد.

آقای هاشمی در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به موضع جدید شورای امنیت درخصوص استفاده عراق از سلاح شیمیایی گفت: شورای امنیت قدم مثبتی برداشته و استفاده از اسلحه شیمیایی علیه سربازان ایرانی را تائید کرد اما این کافی نیست شما باید بگویید کسی که آتش جنگ را برافروخت و این همه کشته و مجروح در پی داشت که بود و با این متجاوز چه باید کرد.

نماینده امام در شورای عالی دفاع افزود: جمهوری اسلامی ایران آنقدر مرد هست که پای حرف خود بایستد ما به دبیر کل قول دادیم و گفتیم شما تجاوزهای عراق را اعلام بکنید و بگویید عراق متجاوز بوده و از مقررات بین الملل تخلف کرده آن وقت می توانیم با شما حرف بزنیم اما حالا قابل حرف زدن نیستید. هر وقت شورای امنیت صریحا صدام را به عنوان متجاوز اعلام کند ما آماده مذاکره هستیم. رئیس مجلس ادامه داد: شما که محکوم می کنید و می دانید که عامل این جنایت عراق است چرا بزدل و محافظه کار هستید، روشن حرف بزنید.

رییس مجلس ادامه داد: شما (شورای امنیت) مقدمات کار یعنی تشخیص و تعیین متجاوز و مجازات را فراهم کنید آن وقت ببینید ما آماده مذاکره هستیم یا نه ما گله مان از نداشتن صراحت است که به گفته دبیر کل سازمان ملل شورای امنیت مردانگی صریح صحبت کردن را ندارد.(۲)

 

آیت الله جنتی: افراد متملق و  بی لیاقت کنار گذاشته شوند

نماز وحدت آفرین و دشمن شکن جمعه این هفته در شهر مقدس قم همچون هفته های گذشته با شکوه فراوان در مدرسه امام صادق (ع) و خیابان های اطراف به امامت آیت الله جنتی امام جمعه موقت قم اقامه شد.

آیت الله جنتی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به آفاتی که انقلاب را تهدید می کند گفت: بایستی نیروهای متعهد و لایق در ادارات و کارخانجات و دیگر مراکز جذب شوند و افراد متملق و بی لیاقت کنار گذاشته شوند.

امام جمعه موقت قم ضمن محکوم کردن اجتماع گروهی از آخوندهای درباری در بغداد گفت: صدام روزی که می خواست به ایران تجاوز کند از آخوندهای درباری فتوا نخواست و حال تمامی روزنه ها به رویش بسته شده است و در آخرین لحظات عمر ذلت بار خودش به طرق مختلف و از جمله پناه بردن بدامان آخوندهای درباری و آمریکایی روی آورده است و از آنها برای پایان دادن به جنگ فتوا می خواهد و این درحالی است که او به اسلام، قرآن، ائمه اطهار و علمای اسلام خیانت کرده است.(۳)

منابع:

۱. اطلاعات، ۷ اردیبهشت ۶۴، ص ۲
۲. کیهان، ۷ اردیبهشت ۶۴، ص ۱۸
۳. کیهان، ۷ اردیبهشت ۶۴، ص ۳

انتهای متن/

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد