تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دی 1395 - 21:09
کد خبر : 2948

شیخ نمر نماد احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود

شیخ نمر نماد احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دلگان پرس، سال گذشته و در دومین روز ژانویه از سال میلادی، رژیم عربستان سعودی، آیت‌الله نمر باقر النمر روحانی سرشناس  و برجسته این کشور را به‌ اتهام واهی حمایت از تروریسم به

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دلگان پرس، سال گذشته و در دومین روز ژانویه از سال میلادی، رژیم عربستان سعودی، آیت‌الله نمر باقر النمر روحانی سرشناس  و برجسته این کشور را به‌ اتهام واهی حمایت از تروریسم به شهادت رساند. با اعدام شیخ نمر، شخصیت ها و علمای از جهان اسلام و حتی از سایر ادیان این جنایت را محکوم کرده و گفتند: " که این جنایت بزرگی است که نمی‌توان به‌سادگی از آن عبور کرد و حکام عربستان که از دستگاه قضایی و قانون صوری برای خدمت به سرکوبگری و ظلم و ادامه سلطه بر ملت عربستان و غارت ثروت‌ها و تعمیق بحران‌های اجتماعی‌اش استفاده می‌کنند، باید محاکمه شوند.

حجت الاسلام والمسلمین نجف بامری از علما و اساتید حوزه علمیه شهرستان دلگان در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه  تاریخ نشانگر  آن است که خون به ناحق ریخته‌ی هر مسلمان و مظلومی به سرعت اثر خواهد کرد اظهار کرد: خداوند هیچ گاه از خون به ناحق ریخته نمی گذرد و به سرعت دست انتقام الهی گریبان قاتلین و ظالمین را خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه شهادت عالم مجاهد و مصلح شیخ باقر نمر توسط حکام ظالم آل سعود باری دیگر جهان اسلام را محزون و اندوهگین نمود تصریح کرد: در حقیقت شهید شیخ نمر نماد امر به معروف و نهی از منکر و احیاگر فرایض الهیِ در جهان اسلام بود.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه جهان اسلام نباید نسبت به این موضوع و اوضاع بحرین، سوریه، عراق، افغانستان و سایر کشورهای اسلامی بی تفاوت باشد اضافه کرد: شهادت این مجاهد نستوه معامله با خدا بود، شهادت در راه دین خدا آرزوی اولیای خداست.

وی بیان کرد: آیت الله نمر پیوسته در سخنرانی‌های خود خواهان ایجاد تغییرات سیاسی حاکمان این کشور، به رسمیت شناختن آزادی‌های عمومی، به رسمیت شناختن حقوق اقلیت‌ها و کنار گذاشتن تبعیض طایفه‌ای در کشور عربستان بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین نجف بامری با بیان اینکه کشور عربستان سعودی حامی گروه‌های تروریستی و تکفیری در جهان است افزود: حکام این کشور، نسبت به اعزام تروریست با این تفکر وهابی به کشورهای عربی و اسلامی می‌پردازد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه شیخ نمر الگوی کامل و واقعی از اسلام ناب محمدی بوده است خاطر نشان کرد: از منظر حکام عربستان سعودی باید الگوی واقعی اسلام حذف شود و مدل تکفیری – وهابی مد نظر آنان جایگزین آن گردد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد