تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دی 1395 - 21:09
کد خبر : 2946

روش جاری دستگاه‌ها به عنوان کار در حوزه امر به معروف و نهی منکر قلمداد نشود

روش جاری دستگاه‌ها به عنوان کار در حوزه امر به معروف و نهی منکر قلمداد نشود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، محمودالله‌ مرادی ظهر امروز در جلسه مدیریت تولیدی و اقتصادی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: برخی اوقات تصور بر این است که امر به معروف تنها خواندن

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، محمودالله‌ مرادی ظهر امروز در جلسه مدیریت تولیدی و اقتصادی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: برخی اوقات تصور بر این است که امر به معروف تنها خواندن نماز و رعایت حجاب است.

وی تصریح کرد: ادای نماز و رعایت حجاب از واجبات دین اسلام است و قرارگیری در دایره مسلمانی در گرو رعایت و اجرای دستورات اسلامی است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان خاطرنشان کرد: در زمینه ترویج فریضتین امر به معروف و نهی از منکر اشکالاتی در جامعه وجود دارد که برخی مسوولان به آن تلنگر امام راحل که فرمودند باید ستادی برای این مهم تشکیل شود توجه نکردند و اهمیت این مهم که پایه تمام کارهای خوب است فراموش شده است.

الله‌مرادی با بیان اینکه احیا و ترویج و نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر خاص یک دستگاه و تشکل نیست و باید همه در این راستا اهتمام داشته باشند، اضافه کرد: این فریضتین الهی باید در زندگی انسان‌ها جاری و ساری باشد که البته ترویج کارهای خوب و منع از کارهای بد در کشورهای خارجی نیز وجود دارد.

وی اضافه کرد: البته برگزاری جلسات در حوزه امر به معروف و نهی از منکر باید نتیجه و بازخورد داشته باشد، چرا که برگزای جلسات بدون نتیجه و خروجی تنها صرف وقت و هزینه صرف بوده و نوعی منکر است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان با تاکید براینکه تمام دستگاه‌ها و بخش‌ها در زمینه امر به معروف و نهی از منکر تلاش و فعالیت می‌کنند، گفت: تهدیدات و هجمه‌‌های دشمنان علیه اسلام و نظام ما بسیار زیاد بوده و برای مقابله با آنها نیاز به کار جدی و برنامه‌ریزی هدفمند در این عرصه داریم.

الله‌مرادی خاطرنشان کرد: زمانی که مقام معظم رهبری بحث تهاجم فرهنگی را عنوان کردند عده‌ای آن را توهم دانستند، اما گذشت زمان مشخص کرد که رهبر فرزانه و آینده‌شناس کشور ما به خوبی آینده را دیدند و هشدارهای لازم را دادند.

وی گفت: روش جاری در دستگاه‌ها را نباید به عنوان کار در حوزه امر به معروف قلمداد کرد چون امر به معروف و نهی از منکر وظیفه دینی و شرعی هر فرد مسلمانی است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان به مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در ادارات اشاره کرد و اظهار داشت: رزق حلال، مصرف بهینه، شفاف‌سازی و صداقت در گفتار و عمل و تکریم ارباب رجوع از مصادیق معروف در بدنه ادارات است که باید این موارد تقویت شوند.

الله‌مرادی با بیان اینکه نظارت دقیق مهم‌ترین اولویت در این حوزه است، خاطرنشان کرد: پارتی بازی، رشوه‌خواری، اسراف، قانون‌گریزی، عدم انظباط اداری و مشروعیت گریزی از مصادیق منکر در ادارات است که باید با این موارد برخورد شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد