تاریخ انتشار : جمعه 17 فروردین 1397 - 22:00
کد خبر : 28302

امروز بیش از ۹۰۰ نماز جمعه در کشور اقامه می شود

امروز بیش از ۹۰۰ نماز جمعه در کشور اقامه می شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور روز گذشته، ۱۷ فروردین در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه رشت که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به قرار

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور روز گذشته، ۱۷ فروردین در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه رشت که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به قرار گرفتن بعثت پیامبر اسلام(ص) در ماه پرفضیلت رجب، اظهار کرد: امام خمینی(ره) با بنیانگذاری انقلاب اسلامی بعثت را احیا کرد.

وی نماز جمعه را یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی دانست و افزود: جامعه اسلامی با رکوع، سجود و بندگی خدا شناخته می شود و لذا نماز نهایت خضوع و بندگی در برابر حضرت حق است. خداوند در سوره جمعه عظمت نماز جمعه را تبیین و نمازگزاران را دعوت به نماز جمعه می کند.

امروز بیش از 900 نماز جمعه در کشور اقامه می شود

این کارشناس دینی، با بیان اینکه امت اسلام در نماز جمعه یکپارچه ذکر خدا می کند، گفت: مساجد پایگاه اصلی ذکر و یاد خدا در زندگی مسلمانان است. امروز در کشور بیش از ۹۰۰ نماز جمعه اقامه می شود و نمایندگان ولی فقیه محور آن هستند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، آیه «اَشِدّآءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَمآءُ بَینَهُم» را ویژگی امت اسلام دانست و خاطرنشان کرد: مسلمانان در برابر کفر نفودناپذیر و در بین خودشان اهل کرامت هستند لذا نماز جمعه تجلی این آیه شریفه و یک مانور جهانی در برابر کفار است.

وی نماز جمعه را محل بصیرت آفرینی دانست و یادآور شد: قلوب مسلمانان با حضور در صفوف به هم پیوسته نماز جمعه به هم نزدیک می شود. ائمه جمعه نیز با خطبه هایشان مردم را حول محور ولایت جمع می کنند لذا عموم مردم باید در نماز جمعه شرکت داشته باشند تا این حرکت عبادی و سیاسی عظمت خود را نشان دهد.

حجت الاسلام حاج علی اکبری، از ائمه جمعه خواست پذیرای مردم سر سفره ذکرالله باشند و عنوان کرد: شهدای محراب نماز جمعه را در جامعه اسلامی گسترش دادند و باید این فرصت را غنیمت بشماریم. ائمه جمعه با استفاده از تریبون های نماز جمعه در طول عمر انقلاب، فتنه های بسیاری علیه انقلاب و نظام را دفع کردند.

وی ضمن تقدیر از زحمات نماینده سابق ولی فقیه در استان گیلان، آیت الله فلاحتی را فرستاده جدید مقام معظم رهبری به این خطه دانست و خاطرنشان کرد: گیلان از نماینده جدید ولی فقیه و امام جمعه تازه نفس رشت استقبال می کند. بی تردید روزهای آینده روزهای خوبی برای مردم به ویژه جوانان خواهد بود.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد