تاریخ انتشار : شنبه 4 فروردین 1397 - 8:43
کد خبر : 27041

وزارت خارجه به جای برجامی که عاقبتش تقریبا هیچ بود برجام اقتصادی که رایزنی برای فروش تولیدات داخلی است را پیگیری کند

وزارت خارجه به جای برجامی که عاقبتش تقریبا هیچ بود برجام اقتصادی که رایزنی برای فروش تولیدات داخلی است را پیگیری کند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو از اهواز، مهدی طرفی دبیر شورای تبیین مواشع بسیج دانشجویی استان خوزستان در به عنوان سخنران پس خطبه‌های اولین نماز جمعه اهواز در سال جدید با بیان انیکه تولید و اشتغال عرصه بسیار مهمی بود و

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو از اهواز، مهدی طرفی دبیر شورای تبیین مواشع بسیج دانشجویی استان خوزستان در به عنوان سخنران پس خطبه‌های اولین نماز جمعه اهواز در سال جدید با بیان انیکه تولید و اشتغال عرصه بسیار مهمی بود و دیدیم که دغدغه مردم معیشت و اقتصاد است اظهار کرد: امسال با توجه به نام گذاری سال به نام حمایت از کالای ایرانی باید مسئولین آمار و گزارشی در تولید و اشتغال در سال گذشته را ارائه بدهند.

مهدی طرفی گفت: در سال گذشته شاهد این بودیم که برخی از کارخانه‌های داخلی که تولید کننده محصولات ایرانی را تولید می‌کردند رو به تعطیلی یا تعدیل نیرو رفتند امیداوریم که بستری فراهم شود که مردم به محصولات ایرانی بیشتر اعتماد کنند و تولید کنندگان ایرانی هم حمایت شوند.

مسئولی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران با بیان اینکه در دو حوزه می‌شود این نامگذاری سال را بررسی کرد گفت: اولین حوزه وظیفه مردم است که وظیفه کلیدی است. مردم باید اهتمام ویژه‌ای در مصرف کالای‌های ایرانی داشته باشند.

طرفی افزود: لازم است آتش به اختیار‌هایی در همه عرصه‌ها و در همه اقشار دنبال کنند و با خرید کالا‌های ایرانی شغل ایجاد می‌کنند برای خودشان و به کالا‌های ایرانی اعتبار ببخشند. همانگونه که رهبری فرمودند: باید به کالا‌های داخلی تعصب داشت لذا حمایت از کالا‌های ایرانی امر بسیار مهمی است که ایجاب می‌کند همه آحاد مردم به آن اهتمام داشته باشند.

وی با بیان اینکه وظیفه و حمایت مسئولین فقط شامل یارانه، تبلیغات وسیع برای کالا‌های داخلی نیست ادامه داد: همانگونه که رهبری فرمودند: یکی از وظایف وزارت خارجه که می‌گویند به زبان تعامل با دنیا آشنا هستند و به جای برجامی که عاقبتش تقریبا هیچ بود و نتیجه خاصی را دربرنداشت، برجام اقتصادی که شامل حمایت از کالا‌های داخلی و رایزنی برای فروش تولیدات داخلی است را به نمایش بگذارند و آن را پیگیری کنند. دولت در این زمینه وارد شود و به صادرات محصولات داخلی رونق ببخشند.

مهدی طرفی گفت: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند از جمله فعالیت‌های باشد در حمایت از محصولات داخلی است می‌تواند خوب و کارساز باشد.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان خوزستان مطرح کرد: در اواخر سال گذشته شاهد بودیم که نزدیک به بیست روز کارگران گروه ملی برای گرفتن حق خودشان دست آمدند که الحمدلله از سوی امام جمعه هم حمایت خوبی شد. انتظار داریم که از این دست مسائل دیگر شاهد نباشیم و اینکه برخی مسئولین ژست می‌گیرند که منت می‌گذارند که مشکلات این کارگران را برطرف کردند، وظیفه خودشان بوده است که این مشکلات را برطرف کنند؛ لذا خیلی نباید فکر کنیم که اتفاق خاصی رخ داده است. انتظار داریم که دیگر چنین مسائلی رخ ندهد.

وی گفت: نیرو‌های بومی باید در اولویت استخدامی‌ها قرار بگیرند. ما می‌بینیم که در ارگان‌ها و شرکت‌های مختلف متاسفانه به نیرو‌های بومی خیلی اهمیت داده نمی‌شود. این حوزه می‌طلبد که مسئولین بیشتر به فکر استفاده از نیرو‌های داخل استان خوزستان است.

طرفی گفت: مورد دیگر که در سال گذشته شاهد بودیم و انتظار داریم که حداقل کمتر بشود موضوع انتقال آب کارون است که فعالیت‌های خوبی هم انجام شد. ما در مجموعه بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن در غرفه کمپین نه به انتقال آب کارون نزدیک به پنج هزار امضا جمع شد که اگر بستر آن فراهم بود همه شرکت کنندگان در راهپیمایی ۲۲ بهمن این طومار را امضا می‌کردند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران ادامه داد: ما در این زمینه یک کارگروه علمی و تخصصی تشکیل دادیم که در زمینه انتقال آب کارون و انتظار داریم که مسئولین پاسخگوی موارد مطرح شده این کارگروه باشند، بار‌های از آقای کلانتری رئیس سازمان محیط زیست و وزیر محترم نیرو را دعوت کردیم که در فضای علمی پاسخگو‌های سوالات علمی در زمینه انتقال آب کارون باشند.

وی در مورد برخی مشکلات ریزگرد‌ها گفت: این ریزگرد‌های که در استان با آن مواجهه هستیم از منشا مشکلات تنفسی، زیست محیطی، آموزشی و کارکرد شهری بحث اصلی انتقال آب کارون است که روز به روز بیشتر می‌شود و هیچکسی هم برخورد نمی‌کند و نمی‌بینیم کاری انجام بشود.

طرفی با بیان اینکه انتظار داریم که در همه بزرگواران در هر سطحی کمک کنند تا بیش از این جلوی انتقال آب را بگیرند ادامه داد: انتقال آب کارون باعث اخلال در کشاورزی روستایی می‌شود و در نهایت باعث حضور روستاییان در حاشیه شهر می‌شود که به دنبال آن مشکلات اجتماعی، فرهنگی در برخی موارد مشکلات امنیتی را ایجاد می‌کند.

عضو شورای تبیین مواضع سازمان بسیج دانشجویی کشور مطرح کرد: در سال گذشته ۱۵۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی تخصیص پیدا کرده است برای مقابله با ریزگردها، پیش از این هم در سال گذشته آن هم ۱۰۰ میلیون دلار تخصیص داده شد، به عنوان یک شهروند خوزستانی انتظار داریم که مسئولین گزارش‌های بدهند که این بودجه‌های کلان برای مقابله با ریزگرد‌ها به چه صورتی هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: اگر هزینه صحیح بشود باید نتیجه آن را می‌بینیم که هنوز نتیجه عینی آن را ندیده‌ایم. چندتا نهال کاشته شده است که از لحلط علمی باری ندارند و صرفا برای گزارش کار کاشته می‌شوند.

مهدی طرفی گفت: اخیرا مشاهده کردیم که برخی مسئولین که نزدیک ده سال مسند امور کشور را دست داشته‌اند برای گرفتن کف و سوت عده‌ای تیپ اپوزوسیون می‌گیرند و علیه نظام صحبت می‌کنند و ارگان‌ها و ارکان‌های انقلابی نظام را مورد هجمه قرار می‌دهند لذا لازم است که در این حوزه مواردی دنبال شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشجویی دانشگاه شهید چمران در پایان گفت: دانشجویان انقلابی در سرتاسر این استان از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب پیگیر اردو‌های جهادی در مناطق محروم هستند و دعا کنید که این اردو‌ها و حمایت‌ها از سوی مسئولین از آن بیشتر شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد