تاریخ انتشار : جمعه 3 فروردین 1397 - 10:01
کد خبر : 26954

استقلال سیاسی امروز ملت ایران یک سرمایه بزرگ و دست نیافتنی است

استقلال سیاسی امروز ملت ایران یک سرمایه بزرگ و دست نیافتنی است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد در نخستین خطبه‌های نماز جمعه تهران در سال ۹۷ با اشاره به فرازی از بیانات مقام معظم رهبری درباره دو مقوله استقلال و آزادی در ابتدای سال ۹۷، گفت: استقلال سیاسی امروز

نماز جمعه

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد در نخستین خطبه‌های نماز جمعه تهران در سال ۹۷ با اشاره به فرازی از بیانات مقام معظم رهبری درباره دو مقوله استقلال و آزادی در ابتدای سال ۹۷، گفت: استقلال سیاسی امروز ملت ایران یک سرمایه بزرگ و دست نیافتنی است.

وی افزود: برادران و خواهران عزیز در  ۲۰۰ سال اخیر بیش از ۵۰ درصد از جغرافیای ایران به دست حکمرانان ناسالم و مزدور در همین مجلس شورای ملی سابق تجزیه شد. امروز جوانان عزیز ایران در یک جایگاه فاخر از استقلال قرار دارند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به نشست خود با جمعی از استادان دانشگاه، بیان داشت: در این جلسه رئیس اسبق دانشکده ژئوفیزیک دانشگاه تهران اظهار داشت که من قبل از انقلاب در سیستان و بلوچستان دوران سربازی خود را سپری می‌کردم و در این دوران شاهده بودم که یک درجه دار آمریکایی وارد پادگان شد و فرمانده ارشد دانشگاه در برابر او با تواضع و فروتنی سلام نظامی می‌داد، این استاد دانشگاه همچنین می‌گفت: من حقارت ملت ایران را در برابر درجه دار آمریکایی مشاهده و ساعت‌ها گریستم.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه انقلاب اسلامی آن ذلت دیروز را به اقتدار امروز تبدیل کرده است، گفت: رئیس جمهور آمریکا امروز اظهار می‌دارد که نفوذ منطقه‌ای ایران برای ما مایه نگرانی است. این نفوذ، نفوذ منطقه‌ای اسلام و آموزش‌های وحیانی است که به ملت فلسطین، لبنان، سوریه و عراق و به ملت‌های منطقه هویت دیگری بخشیده است.

وی مجددا خطاب به جوانان بیان داشت: هیچ ملتی نمی‌تواند قله‌های بلند و رفیع اقتدار را فتح کند مگر اینکه در سایه استقلال، آن هم به معنای واقعی آن قرار گیرد. جوانان امروز شما در منطقه و در جهان پرچمدار این استقلال و عزت هستید؛ لذا این ترجمه بیان امام موسی ابن جعفر است که فرمودند: تمام عزت در سایه اطاعت از پیشوای صالح به دست می‌آید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری در حوزه آزادی، تأکید کرد: مقام معظم رهبری اشاره داشتند که «آزادی در کشور تأمین شده است. عده‌ای بی انصافی می‌کنند و از آزادی موجود استفاده و می‌گویند آزادی وجود ندارد. امروز در کشور ما آزادی، فکر، بیان و انتخاب وجود دارد.» من با الهام از این سخن توصیه‌ای دارم. توصیه اولم به صاحبان قلم، فکر واندیشه ورزانی است که با مبانی انقلاب زاویه دارند. بنده این افراد می‌گویم که باید از این کلام رهبری الهام بگیرند و اگر نقد دارند اهل انصاف باشند. ما هم باید اهل انصاف باشیم همه باید انصاف را رعایت کنند.

ادامه دارد …

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد