تاریخ انتشار : دوشنبه 28 اسفند 1396 - 11:34
کد خبر : 26617

مخالفت راستگرایان بلژیک با حجاب دانش‌آموزان

مخالفت راستگرایان بلژیک با حجاب دانش‌آموزان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری ایکنا به نقل از روزنامه «ینی آکیت» ترکیه؛ بارت دو وور (Bart d Wever) رئیس حزب راست افراطی ائتلاف فلمیش جدید بلژیک، در گفتگو با روزنامه دو زونداگ (De Zondag) بر ضرورت ممنوعیت نماد‌های دینی و اعمال عبادی در

مخالفت راستگرایان بلژیک با حجاب دانش‌آموزان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری ایکنا به نقل از روزنامه «ینی آکیت» ترکیه؛ بارت دو وور (Bart d Wever) رئیس حزب راست افراطی ائتلاف فلمیش جدید بلژیک، در گفتگو با روزنامه دو زونداگ (De Zondag) بر ضرورت ممنوعیت نماد‌های دینی و اعمال عبادی در مکان‌های عمومی تأکید کرد.

وی در این رابطه، گفت: به نظر من باید در مدارس و نهاد‌های دولتی استفاده از حجاب ممنوع گردد و امکان فعالیت مسلمانان محدود‌تر شود.

بارت دو وور، با مطرح کردن این ادعا که مسلمانان به مقررات پایپند نیستند، افزود: یهودی‌ها قوانین را می‌پذیرند، در شهر آنتورپ (Antwerp)، هیچ یک از یهودیان سعی نمی‌کنند که قوانین را نقض کنند و آنان می‌خواهند که از نزاع دوری جویند. اما مسلمانان به استفاده از نماد‌های دینی در مکان‌های عمومی و مدارس اصرار دارند و ایجاد تنش می‌کنند.

وی با انتقاد از رویکرد احزاب چپ‌گرا نسبت به مسلمانان، گفت: این احزاب، حجاب را نماد آزادی‌های دینی می‌دانند. این قابل قبول نیست. احزاب چپ‌گرا از نقش مسیحیت در جامعه کاسته و عرصه‌ فعالیت را برای مسلمانان بازتر می‌کنند.

مخالفت راستگرایان بلژیک با حجاب دانش‌آموزان

این سخنان ائتلاف فلمیش جدید در فضای مجازی واکنش‌ها متقاوتی را در پی داشت و برخی این اظهارات را ناشی از نژادپرستی و اسلام‌ستیزی دانستند.

یادآور می‌شود، فعالیت‌ گروه‌های تروریستی نظیر داعش در خاورمیانه و انجام عملیات‌های انتحاری در برخی از شهرهای اروپایی به ویژه در «بروکسل» ،پایتخت بلژیک، باعث افزایش موج اسلام هراسی در این کشور شده است.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد