تاریخ انتشار : یکشنبه 27 اسفند 1396 - 12:25
کد خبر : 26542

طرح آرامش بهاری در ۶۸ بقعه متبرکه استان سمنان اجرا می شود

طرح آرامش بهاری در ۶۸ بقعه متبرکه استان سمنان اجرا می شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالله واحدی ظهر یک‌شنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه از اجرایی شدن هشتمین طرح آرامش بهاری از ۲۸ اسفندماه لغایت ۱۵ فروردین‌ماه در استان خبر داد و ابراز داشت: این طرح باهدف ارائه

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالله واحدی ظهر یک‌شنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه از اجرایی شدن هشتمین طرح آرامش بهاری از ۲۸ اسفندماه لغایت ۱۵ فروردین‌ماه در استان خبر داد و ابراز داشت: این طرح باهدف ارائه خدمات بهتر به زائران در ۶۸ امام‌زاده و بقعه متبرکه استان طی تعطیلات نوروزی انجام می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه خیمه‌های معرفت با اهداف کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان سمنان برپا می‌شود، افزود: ۴۰ مبلغ دینی از حوزه علمیه قم و ۲۰ مبلغ بومی در مجموع ۶۰ مبلغ در خیمه‌های معرفت به مردم و مسافران حضور خواهند داشت و به ارائه خدمات مشاوره‌ای خواهند پرداخت.

حضور مبلغان در بقاع متبرکه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان درباره بخش های جانبی طرح آرامش بهاری، تاکید کرد: خیمه‌های معرفت، مباحثی در زمینه کودک و نوجوان، همسر داری، مشاور خانواده با حضور مبلغان در زمره بخش های این طرح است.

واحدی بابیان اینکه امامزاده یحیی (ع) سمنان، حسینیه ابوالفضل (ع) دامغان و امامزاده محمد(ع) بسطام در زمره بقاع محوری این طرح هستند که دو نوبت نماز جماعت نیز ویژه مسافران و مردم در آن‌ها برگزار می‌شود، تصریح کرد: در سایر بقاع نیز یک وعده نماز جماعت برگزار می شود و همچنین خیمه‌های معرفت باحضور چهار مبلغ دینی پیش بینی شده است.

وی بابیان اینکه در خیمه‌های معرفت سبک زندگی اسلامی و معارف دینی مطرح می‌شود، افزود: ۲۰ بقعه در خیمه معرفتی در سطح دو و ۴۰ بقعه استان نیز در سطح سوم تعریف‌شده که خدمات مشاوره‌ای در آن‌ها ارائه می‌شود.

پیش بینی اسکان بیش از ۱۰ هزار زائر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان بابیان اینکه نوروز گذشته ۶۰ هزار مسافر در اماکن مربوط به اوقاف اسکان یافتند، ابراز داشت: برای اسکان بیش از ۱۰ هزار و ۴۷۰ زائر و مسافر اسکان پیش‌بینی‌شده است.

واحدی بابیان اینکه مسافران با کمترین هزینه می‌توانند در زائرسراها بین‌راهی اسکان یابند، اضافه کرد: برای اسکان گردشگران زائرسراهای استان تجهیزشدند.

وی ضمن بیان اینکه با اسکان مسافران در زائرسراها می‌توانیم ضمن جلوگیری از تصادفات مردم را به نماز اول وقت ترغیب کنیم، افزود: زائرسراهای استان در مواقع بحرانی امکان پذیرایی از مسافران نوروزی رادارند که با بهره‌گیری از این فرصت می‌توانیم مردم را بافرهنگ دینی اسلامی آشنا کنیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد