تاریخ انتشار : یکشنبه 27 اسفند 1396 - 11:22
کد خبر : 26536

هیچ کس از کشاورزان معترض بازداشت نیست/ وجود خلا قانونی در به کارگیری مشاوران دوتابعیتی

هیچ کس از کشاورزان معترض بازداشت نیست/ وجود خلا قانونی در به کارگیری مشاوران دوتابعیتی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصاحب نیوز؛ غلامحسین محسنی اژه ای امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران استان اصفهان با بیان اینکه این نشست متفاوت با دیگر نشست ها است، اظهار کرد: معمولا هر دو هفته یکبار یا

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصاحب نیوز؛ غلامحسین محسنی اژه ای امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران استان اصفهان با بیان اینکه این نشست متفاوت با دیگر نشست ها است، اظهار کرد: معمولا هر دو هفته یکبار یا سه هفته یکبار در تهران نشست خبری داریم اما امروز این نشست متفاوت است.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: یک نمایشگاهی توسط بنیاد تعاون زندادنیان ایجاد شده است و آن چه مددجویان به کمک بنیاد ایجاد کرده اند به نمایش درآمده است که خواستم از نزدیک این نمایشگاه را بازدید کنم و خدا قوت به این عزیزان بگوییم.

وی با بیان اینکه جهت دیگر این نشست این است که در رابطه با مسئله آب در کل کشور مسائلی داریم، تصریح کرد: برخی از استان های کشور با یک خشکسالی طولانی مواجه است و استان اصفهان از جمله این استان ها است که به ویژه بخش هایی از استان که می توانستند از این آب زاینده رود برای کشاورزی استفاده کنند و همچنین در زمینه مدیریت مصرف آب و آب شرب مجموعه اقداماتی باید می گرفته که امروز تعدادی از مردم استان با مشکلاتی مواجه هستند.

پیگیری مسئله آب زاینده رود در دستگاه قضا

محسنی اژه ای با بیان اینکه مسائل آب اصفهان را در هفته های اخیر پیگیری کرده ایم، خاطرنشان کرد: جلساتی در این رابطه در دستگاه قضائیه و دیگر دستگاه ها برگزار شده است، اما می خواستیم مشکلات و اقدامات را از زبان مردم و مسئولان این استان نیز بشنویم.

ضرورت پیگیری راه حل های کوتاه مدت در کنار اقدامات میان مدت و بلندمدت در مسئله زاینده رود

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه باید بررسی کرد که با همکاری مسئولان و مردم چه اقدامات فوری و عاجلی می توان انجام داد، عنوان کرد: برخی کارهای میان مدت و بلندمدت باید انجام شود اما باید اقدامات فوری هم انجام شود.

معترضان به مسئله آب به دنبال رساندن صدای خود به مسئولان هستند

وی با بیا اینکه این عزیزانی که در این زمینه مشکل دارند، در سه زمینه مشغول فعالیت هستند، اظهار کرد: این عزیزان به دنبال این هستند که مشکلات و درد خود را با یک زبان نمادین بیان کنند.

محسنی اژه ای با بیان اینکه این افراد به دنبال این هستند که این درد را به گوش مسئولان و سایر افراد برسانند، تصریح کرد: این افراد به دنبال این هستند که از این درد و بیان آن کسی سو استفاده نکند.

معاون اول دستگاه قضائیه با بیان اینکه ما نیز باید به این تلاش ها کمک کنیم، عنوان کرد: همه عزیزانی که با این مشکل مواجه هستند، با مسائل جانبی هم توجه دارند، امیدواریم که در هر سه بخش به ویژه بخش آخر موفق عمل کنند و اجازه ندهند به ویژه کسی اهداف اصلی آن ها را مخدوش کنند.

وی بابیان اینکه بنیاد تعاون یک اقدام خوبی را در سال های اخیر شتاب بخشیده است، گفت: بنیاد تعاون به دنبال این هستند کسانی که به هر دلیلی به زندان می افتند، در زندان بیکار نباشند و از نیروی کار آن ها استفاده شود.

بنیاد تعاون زندانیان را به سمت کار و معیشت می برند

محسنی اژه ای با بیان اینکه خانواده زندانیانی که نان آور خانواده بودند با مشکلات معیشتی مواجه می شوند، عنوان کرد: بنیاد تعاون تلاش کرده است با یک حرکت زیبا زندانیان را به کمک سازمان زندان ها به سمت کار و معیشت ببرد.

معاون اول دستگاه قضا با بیان اینکه این مددجو پس از آزادی از زندان می تواند از این حرفه ای که در مدت زندان آموخته است پس از آزادی استفاده کند، خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم که با حرکت جهادگونه کار ادامه پیدا کند که یک زندانی بیکار هم نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه با فرهنگ سازی که صاحبان رسانه می کنند، می توانیم با بخش خصوصی قرارداد داشته باشیم، اظهار کرد: یک زندانی که به هیچ وجه نباید از زندان خارج شود، باید زمینه ای را فراهم کنیم که در همان زندان کار بیاموزد.

محسنی اژه ای با بیان اینکه برخی زندانیان را می توان از زندان خارج کرد، عنوان کرد: با نظارت سازمان زندان ها و با همکاری بخش خصوصی می توان ساختمان هایی ساخت که محدودیت های خاص خود را داشته باشد که زندانیان بتوانند در آن ساختمان ها مشاغلی را فرا بگیرند.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه کار قضا بسیار سخت و دشوار است، عنوان کرد: تشخیص حق و باطل، تشخیص رسیدن به این حق و باطل و این طرف و آن طرف نرفتن کار سختی است که بسیاری می ترسند در این عرصه حاضر بشوند.

وی با بیان اینکه امیدواریم ما نیز براساس تکلیف در این عرصه حاضر شده باشیم، خاطرنشان کرد: در بسیاری از موضوعات طرفی که دادخواستی آورده و یا مورد داداخواستی قرار می گیرد، خود به مسائل اگاه است، اما دستگاه قضائیه نسبت به این مسائل آگاهی ندارد و چه بسا برای این آگاهی خود شاهدی نداشته است و یا نوشته ای نگرفته است.

محسنی اژه ای ادامه داد: این فرد خود را محق می داند، اما نمی تواند خود را اثبات کند، قاضی هم علم غیب ندارد و حق را به شاکی نمی دهد، شاکی معترض می شود، این شاکی از قوه قضائیه ناراضی است.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه یکی از موارد شایع در جامعه ما تعاونی های اعتباری و شرکت های لیزینگی است، عنوان کرد: قوه قضائیه فرد را شناسایی کرده، او را محاکمه می کند اما از او مالی پیدا نمی کند؛ آنچه مال باخته می خواهد مال خود است، اما پولی در کار نیست؛ قوه قضائیه که خود نمی تواند پول این مال باخته را بدهد.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه خود نمی تواند پول شود، خاطرنشان کرد: قوه قضائیه تمام تلاش خود را می کند و از شاکی، وزارت اطلاعات و بانک مرکزی می خواهد که آیا فرد اموالی دارد که برای فرار از دین به نام نزدیکان خود کرده باشد، اما در عین حال به پول نمی رسد.

محسنی اژه ای در رابطه این نبود پول، اذعان کرد: یکی از دلایل عمده پرونده هایی که شاکی های زیاد دارند، اما پول ندارند، این است که سود پول ها را از اصل پول های سپرده گذاری شده مردم پرداخت کرده اند و دیگر مالی باقی نمانده است.

پرونده ثامن الحجج یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر شاکی داشته است

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه پرونده ثامن الحجج یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر شاکی داشته است، عنوان کرد: پرونده موسسه فرشتگان ۴۰۰ هزار نفر شاکی دارد.

وی با بیان ابنکه کار قضا کار سختی است، عنوان کرد: در برخی موارد فرد نارضایتی هایی دارد و حتی پا را از انصاف فراتر می گذارد و بد و بیراه می گویند.

قوه قضائیه برای عمل به وظایف خود به ۲۳ هزار میلیارد تومان بودجه در سال نیاز دارد

محسنی اژه ای تصریح کرد: ما برای سال ۹۷ به مجموعه نیروهای ستادی خود اعلام کردیم که اگر قوه قضائیه بخواهد وظایف خود را انجام دهد چقدر بودجه نیاز داریم که کف آن ۲۳ هزار میلیارد تومان است.

بودجه سالیانه قوه قضائیه حدود هشت هزار میلیارد تومان است

سخنگو قوه قضائیه با بیان اینکه دولت در بودجه در حدود هشت هزار میلیارد تومان بودجه به قوه قضائیه اختصاص داده است، عنوان کرد: با رایزنی هایی انجام شده مجلس در حدود ۸۰۰ میلیارد تومان بودجه دستگاه قضا را زیاد کرد اما با کف کار فاصله زیادی داریم.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه سال ۹۶ سال اقتصاد مقاومتی بود و سال های آینده هم اصل همین موضوع است، در سال های آینده هر اقدامی که قوه قضائیه می تواند به دولت به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای رونق تولید و اشتغال کمک کند، جز اولویت های سال آینده است.

محسنی اژه ای ادامه داد: یکی از مسائلی که در اولویت دستگاه بوده و در سال آینده نیز در اولویت است، مبارزه با قاچاق است.

سخنگو قوه قضائیه با بیان اینکه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز دولت است و رئیس این ستاد نیز رئیس جمهور است، عنوان کرد: این ستاد باید هدایت کند، آسبی شناسی کند و از همه دستگاه ها حسابرسی کند که این کار برعهده دولت است اما قوه قضائبه مبارزه را در اولویت های خود می داند.

ورود مدعی العموم به مسائل مرتبط به حقوق عامه

وی ورود مدعی العموم به مسائل مرتبط به حقوق عامه از اولویت های نیمه دوم سال ۹۶ و سال آینده است، گفت: حقوق عامه، حقوقی متعلق به عام است که بر زمین مانده است که باید آن را محقق کرد.

محسنی اژه ای با بیان اینکه یک معنای واحدی برای حقوق عامه وجود ندارد، گفت: اما با این وجود یکی از اولویت های ما پیگیری حقوق عامه است.

سخنگو قوه قضائیه با بیان اینکه البته به دنبال این هستیم که دادستان ها بدانند حقوق عامه چیست و چگونه وارد بشوند که پروژه های بزرگ تعطیل شود و یا به بیکاری دامن بزند، عنوان کرد: از تمام کسانی که می توانند در این زمینه کمک کنند که حقوق عامه چیست، تقاضای کمک دارم.

وی دیگر مسائل اولویت دار را مبارزه با مفاسد و به ویژه مبارزه با مفاسد در تمام دستگاه ها و دستگاه قضا است، عنوان کرد: به دنبال این هستیم که بدون تبعیض با دانه درشت ها برخورد شود.

برخورد قوه قضائیه با دانه درشت ها

محسنی اژه ای با بیان اینکه برخی می گویند قوه قضائیه با دانه درشت ها برخورد نمی شود، عنوان کرد: درخواست ما از این افرد این است که پرونده هایی که در سه سال گذشته پیگیری شده است را بررسی کنید که چه کسانی محکوم به اعدام و حبس شده اند.

سخنگو قوه قضائیه ادامه داد: تعداد کثیری داریم که به ۲۰ سال حبس محکوم شده اند که دانه درشت ها هستند.

وی ادامه داد: امیر منصور آریا، مهدی هاشمی، بابک زنجانی، محمد رضا رحیمی، برادر معاون اول، برادر رئیس جمهور، بقایی و برخی از این افرادی که به عنوان معوقات بانکی گرفتیم دانه درشت بودند یا دانه ریز؟

محسنی اژه ای با بیان اینکه این افراد اقدامی نمی کنند که بتوان به راحتی مستندات آن را به دست آورد، اظهار کرد: این افراد صاحب پول هستند و یک یا دو یا سه وکیل می گیرند و در برخی مواقع اعمال نفوذ می کنند.

سخنگو قوه قضائیه با بیان اینکه ما نمی خواهیم بگوییم که نفوذ به هیچ وجه وجود ندارد، خاطرنشان کرد: یک هزار و ۱۲۳ هکتار از منابع طبیعی که ناحق و یا به صورت غیرقانونی در استان اصفهان به صورت ناحق تصرف شده است، در سال ۹۶ رفع تصرف شده است.

خلع ید یک میلیون و ۳۸۱ هزار متر مربع زمین شهری در اصفهان

وی با اشاره به وجود ۳۹۵ مورد در سال ۹۶ قلع و قمع صورت گرفته است، عنوان کرد: بیش از یک میلیون و ۳۸۱ هزار متر مربع زمین شهری در سال ۹۶ در استان اصفهان خلع ید شده است

محسنی اژه ای با بیان اینکه اصفهان نیز پرونده هایی دارد که چند هزار شاکی دارد، عنوان کرد: اموال به اندازه میزان طلب شکات وجود ندارد و قوه قضائیه از تمام دستگاه ها خواسته است که اموال مرتبط با این فرد را شناسایی کند که تاکنون اموالی از او شناسایی نشده است.

دو هزار ۴۰۰ نفر در زندان های اصفهان مشغول فراگیری قرآن هستند

سخنگو دستگاه قضا با بیان اینکه دو هزار ۴۰۰ نفر در زندان های اصفهان مشغول فراگیری قرآن هستند، عنوان کرد: ما تلاش کرده و می کنیم که زندانی کم شود و کار کنیم که مردم به زندان نروند و در در امر پیشگیری از وقوع جرم معاونتی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از اقداماتی که یک جریان در کشور می کند، همراهی با عمل دشمن است، عنوان کرد: اسرائیل و شیطان بزرگ به دنبال این هستند که قوه قضائیه را مخل کنند که نتواند به جرایم موجود در کشور رسیدگی کند، این جریان نیز همین اقدامات را انجام می دهند.

محسنی اژه ای با بیان اینکه اگر سیستم قضائیه و دستگاه قضا قوی نبود و مردم در صحنه حضور نداشتند، مشکلات دی ماه ادامه داشت، عنوان کرد: دشمنان به دنبال این هستند که تیغ قوه قضائیه را کند کنند تا نتواند به درستی با قانون گریزی ها مبارزه کند.

سحنگو دستگاه قضا اظهار کرد: امروز مردم استان اصفهان و منطقه شرق اصفهان همه متدین و انقلابی هستند و حتما اجازه نخواهند داد که افرادی بین صفوف آن ها نفوذ کنند و رسانه های بیگانه از این نمد برای خود کلاهی بدوزند.

هیچ کس از کشاورزان معترض بازداشت نیست

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی به چشم اغتشاشگر به این معترضان نگاه نمی کند، عنوان کرد: در چنین مواردی ممکن است در صحنه افرادی را بازداشت کنند، اما در حال حاضر هیچ کس بازداشت نیست.

محسنی اژه ای پیرامون طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان، گفت: ما دو نوع اموال در این زمینه داریم، در برخی مواقع یک مسئول تصرف اموال نامشروع از طریق دزدی، اختلاس و رشوه می کند که با این مورد از گذشته تا کنون برخورد می شود.

سخنگو دستگاه قضا ادامه داد: اما در برخی از مواقع مسئول به دلیل جایگاهی که دارد از رانتی استفاده می کند و صاحب ثروتی از این طریق می شود و یا اطلاعاتی از تصویب قانون دارد و قبل از لازم الاجرا شدن قانون اقداماتی در زمینه کسب مال از این طریق می کند.

ضرورت توسعه اصل ۴۹ قانون اساسی در مبارزه با کسب اموال نامشروع

وی در رابطه این رانت اطلاعاتی گفت: در اوایل انقلاب قانونی در راستای اصل ۴۹ قانون اساسی نوشته شد که این قانون بیشتر به افراد قبل از انقلاب مرتبط بود، ما اعتقاد داریم این اصل باید گسترش پیدا کند.

محسنی اژه ای با بیان اینکه این قانون «از کجا آورده اید» باید گسترش پیدا کند، عنوان کرد: قوه قضائیه با اصل موضوع صد در صد موافق است، آیا این طرحی که در مجلس مطرح است، یک طرح جامع است که خود مجلس نیز در حل بررسی است.

سحنگو دستگاه قضا ادامه داد: امیدواریم که این قانون به نحوی باشد که هم ضمانت اجرایی داشته باشد و هم بتواند با این کسب اموال نامشروع مبارزه کند.

هنوز حکمی برای فرد بازداشت شده از جریان شیعه انگلیسی صادر نشده است

وی در خصوص مسئله دستگیری آقای سید حسین شیرازی، عنوان کرد: یکی از فتنه های مسلم امروز این است که کسی بخواهد بین فرق مختلف دین ایجاد اختلاف کنند و یکی از مصادیقی که انگلیسی ها به طور خاص پشت سر این قضیه شیعه انگلیسی است، همین اختلاف افکنی است.

محسنی اژه ای با بیان اینکه هنوز حکمی برای این فرد صادر نشده است، عنوان کرد: این فرد در دادسرای ویژه روحانیت احضار شده است و بنده هم اطلاعاتی از این فضیه ندارم.

معاون دستگاه قضا در رابطه با مباحث مرتبط شده با بحث پیش آمده در مقابله با حجاب، عنوان کرد: کسی که با حجاب مقابله می کند با بی حجاب متفاوت است، بسیاری از این افراد فریب خورده اند که زمانی که وارد زندان شدند اظهار ندامت کردند.

وی در رابطه با افراد دوتابیعیتی، عنوان کرد: قانون ما تابعیت مضاعف را به رسمیت نمی شناسد و این افراد نمی توانند کارمند هیچ یک از ادارات دولتی باشد.

محسنی اژه ای با بیان اینکه وزارت اطلاعات مدعی این است که افراد دوتابیعیتی در دولت وجود ندارد که در حال بررسی است، اظهار کرد: افراد دو تابعیتی در حالت عادی نمی تواند اموال غیرمنقول داشته باشد.

وجود خلا قانونی در به کارگیری مشاوران دوتابعیتی

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه در زمینه به کارگیری مشاور دوتابعیتی خلا قانونی وجود دارد، عنوان کرد: در حال رفع این خلا قانونی هستیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با حوادث دی ماه،عنوان کرد: افراد دستگیرشده دو دسته بودند، یک دسته افرادی بودند که نارضایتی هایی داشتند و وابسته به دشمنان نبودند، برای این قرار نبوده و نیست مجازات های سنگین داشته باشند.

اژه ای ادامه داد: افرادی آگاهانه و برای مبارزه با نظام به میدان آمده اند، و به سازمان منافقین یا سازمان های جاسوسی مرتبط بوده اند.

هنوز حکمی برای افراد دستگیرشده در اغتشاشات دی ماه تهران صادر نشده است

سخنگو در رابطه با افراد دستگیرشده گفت: در تهران برای ۱۷۵ نفر کیفرخواست صادر شده و به دادگاه رفته اند که هنوز حکمی برای کسی صادر نشده است.

وی ادامه داد: حدود ۲۸۰ نفر هم در استان ها کیفرخواست صادر شده است که تنها برای یک مورد حکم صادر شده است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد