تاریخ انتشار : جمعه 25 اسفند 1396 - 9:52
کد خبر : 26304

امام جمعه موقت تهران: برای کمک به نیازمندان عذر نیاورید

امام جمعه موقت تهران: برای کمک به نیازمندان عذر نیاورید

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار ایرنا، آیت الله امامی کاشانی امروز در خطبه اول نماز جمعه افزود: اگر کسی افراد نیازمند را نمی شناسد می تواند به کمیته امداد کمک کند و آنها این کمک ها را به نیازمندان می پردازند. بنابراین انسان نمی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار ایرنا، آیت الله امامی کاشانی امروز در خطبه اول نماز جمعه افزود: اگر کسی افراد نیازمند را نمی شناسد می تواند به کمیته امداد کمک کند و آنها این کمک ها را به نیازمندان می پردازند. بنابراین انسان نمی تواند در این رابطه عذر بیاورد، استغفار و کمک به نیازمندان، وظیفه ما است.
وی ادامه داد: با سرمایه های کوچک می توان شغل های کوچک ایجاد کرد و یکی از معانی توکل، همین است. توکل به خدا به معنای از خود بیرون آمدن و رضای خدا طلب کردن است.
وی با بیان این که افراد در کمک به دیگران جدی عمل کنند، افزود: کسانی هستند که نیاز به سرمایه و جهیزیه و ازدواج دارند و اقشار مختلفی که دستشان می رسد از این دنیا استفاده کنند و به نیازمندان کمک کنند.
امام جمعه تهران در ادامه به آیات سوره ابراهیم اشاره کرد و با بیان فرازهایی از زندگی حضرت ابراهیم (ع) گفت: ابراهیم، هاجر و اسماعیل را به کعبه برد و در آنجا زن و بچه اش را به خدا سپرد و به خدا توکل کرد؛ تکیه به خدا انسان را بزرگ می کند.
وی اضافه کرد: هنگامی که آدمی به خدا وابسته شد و توکل به خدا وجودش را پر کرد، موفقیت هایی با توکل به خدا پیدا می کند و تمام عوامل غیرخدا دور می شود.
آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه ابراهیم (ع) ، زن و فرزندش را در کعبه گذاشت تا نماز برپا دارند، گفت: هدف کمال انسان ها است تا انسان ها به ارزش ها برسند. انبیا و اولیا برای این آمده اند که مکتب کمال را تبیین کنند و انسان ها را به کمال دعوت کنند این مرام انبیاست که نماز برپا بدارند .
وی تاکید کرد: این توکل است که ابراهیم را استاد مکتب توکل معرفی می کند. توکل و توجه به خدا است که انسان را بزرگ می کند و به آدمی قیمت می دهد.
وی اضافه کرد: عاشقان باید معشوق و خدای خود را در مقابل خود ببیند و توکل کنند. نمی شود آدم توکل علی الله بگوید اما جواهر را نبیند بلکه صندوق آن را ببیند.
آیت الله امامی کاشانی همچنین با اشاره به بیانات رهبر معظم اننقلاب گفت: باید اهل عمل بود.
اجتمام**۹۱۸۵* ۲۰۱۷

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد