تاریخ انتشار : یکشنبه 20 اسفند 1396 - 23:31
کد خبر : 25898

جنتی، کهنه سرباز مدافع نظام بود

جنتی، کهنه سرباز مدافع نظام بود

سرویس سیاسی فردا: روزنامه جوان در بخشی از یادداشتی پیرامون کناره گیری آیت الله جنتی از نمازجمعه تهران نوشت: توفیق خدمت در سنگر امامت جمعه تهران و با تشکر از اعتماد و عنایات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در طول این مدت، درخواست کناره‌گیری از امامت جمعه تهران را مطرح کرد و رهبر معظم انقلاب اسلامی هم

سرویس سیاسی فردا: روزنامه جوان در بخشی از یادداشتی پیرامون کناره گیری آیت الله جنتی از نمازجمعه تهران نوشت: توفیق خدمت در سنگر امامت جمعه تهران و با تشکر از اعتماد و عنایات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در طول این مدت، درخواست کناره‌گیری از امامت جمعه تهران را مطرح کرد و رهبر معظم انقلاب اسلامی هم با این درخواست موافقت کردند». آیت‌الله احمد جنتی فروردین ۷۱ با حکم حضرت آیت‌الله خامنه‌‌ای، رهبر انقلاب به عنوان امام جمعه تهران منصوب شد؛ حکمی که اولین حکم رهبر انقلاب برای فردی به عنوان امام جمعه موقت تهران بود.

احمد جنتی همه‌ این سال‌ها برای انقلاب و نظام و انقلابی‌های تهران فقط امام جمعه‌ای موقت نبوده است، او کهنه سربازی بود که نماز جمعه را تریبون دفاع از حق ملت و تبیین مواضع رهبری و دفاع از انقلاب و نظام کرده بود. آنچه در مورد احمد جنتی نکته‌ای قابل تأمل است آنکه او بسیاری مواقع به گونه‌ای عمل می‌کرد که اگر اعلام موضع بحقی قرار است بدوبیراه گویی ضدانقلاب را به همراه داشته باشد، این بدوبیراه به نظام و رهبری نخورد و او سپر این ناسزاها باشد.

مواضع درست را الزاماً از زبان رهبری بیان نمی‌کرد، گرچه از نظر ایشان مطلع داشت؛ همان نظر را می‌گفت و تبیین می‌کرد و از رهبر خرج نمی‌کرد. فردای آن جمعه، برخی رسانه‌های داخل و خارج کشور شروع به اعتراضات تند علیه مواضع امام جمعه موقت تهران می‌کردند و بازار حمله به احمد جنتی داغ می‌شد اما برای او چه فرقی می‌کرد، حرف و موضع صحیح را برای جریان انقلابی تبیین کرده بود و به خاطرش از رهبری هم هزینه نکرده بود و حالا اگر ناسزایی هم در کار بود، به نظام نمی‌خورد و شلوغ کاری یک عده تغییری در ماجرا نمی‌داد؛ پس چه اهمیتی داشت؟ مهم حرف حق بود که گفته شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد