تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 اسفند 1396 - 11:36
کد خبر : 25524

امر به معروف و نهی از منکر، وظیفه‌ همگانی است

امر به معروف و نهی از منکر، وظیفه‌ همگانی است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای تفرش، حجت‌الاسلام نعمت‌الله خدامی امام جمعه تفرش در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر تفرش که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به فریضه مهم

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای تفرش، حجت‌الاسلام نعمت‌الله خدامی امام جمعه تفرش در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر تفرش که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک طرح نظارت عمومی است که همه اقشار باید در راستای احیای ارزش‌ها و همچنین برای رفع ضدارزش‌ها گام بردارند.

خدامی اظهار کرد: طبق آیات قرآن، زمانی که «امر به معروف» و «نهی از منکر» برپا شود، ایمان افراد عمیق و به درجه کامل می‌رسد.

امر به معروف و نهی از منکر، وظیفه‌ همگانی است

وی افزود: براساس مبانی دینی، امر به معروف و نهی از منکر بر همه افراد واجب است و اگر از ابتدا در مقابل منکر ایستادگی شود، منکرات گسترش نمی‌یابند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر تفرش ادامه داد: طبق قانون، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای همگانی است، که هم مردم و هم دولت در این خصوص وظایفی دارند.

خدامی با اشاره به مناسبت چهارشنبه سوری گفت: با آموزش، اطلاع‌رسانی، انتشار تصاویر حوادث سال‌های گذشته این روز، طرح عوارض استفاده از مواد محترقه در مدارس و منابر و انجام سایر کارهای فرهنگی در کاهش و به صفر رساندن عوارض چهارشنبه سوری در سطح شهرستان، تاثیر بسزایی دارد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر تفرش:

لزوم اهتمام همگانی در اجرای فریضه «امر به معروف و نهی از منکر»

سرهنگ پاسدار محسن صادقی، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر تفرش گفت: با توجه به فرارسیدن چهارشنبه آخر سال، بایستی با فرهنگ‌سازی و تبلیغات در راستای کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از مواد محترقه تلاش و برنامه‌های جدیدی جایگزین شود.

وی به اجرای برنامه‌های متنوع در ایام نوروز برای ترویج فریضه امر به معروف در سطح شهرستان تاکید و بیان کرد: باید تهیه و نصب بنر در اماکن گردشگری شهرستان با موضوعات امربه معروف و نهی از منکر، تقویت و ترویج تذکر لسانی در ایام نوروز، توجه و چاپ مباحث مربوط به امر به معروف و نهی از منکر در نشریه‌های گردشگری و غیره به منظور ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر در ایام نوروز انجام شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد