تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 اسفند 1396 - 11:08
کد خبر : 25520

بدهکارانی که طلبکارند

بدهکارانی که طلبکارند

گروه جامعه خبرگزاری فارس: سمیرا خطیب زاده مدیر فضای مجازی بسیج زنان در یادداشتی عنوان کرده است: ۸ مارس و روز جهانی زن که نزدیک می‌شویم یک سؤال تاریخی، بزرگ و اثرگذار در ذهن ما نقش می‌بندد «زن بودن چیست؟» و «شخصیت اصلی و واقعی زن کدام است؟» آیا زنان امروز دنیا خوشبخت‌اند یا فاصله عمیقی

گروه جامعه خبرگزاری فارس: سمیرا خطیب زاده مدیر فضای مجازی بسیج زنان در یادداشتی عنوان کرده است: ۸ مارس و روز جهانی زن که نزدیک می‌شویم یک سؤال تاریخی، بزرگ و اثرگذار در ذهن ما نقش می‌بندد «زن بودن چیست؟» و «شخصیت اصلی و واقعی زن کدام است؟» آیا زنان امروز دنیا خوشبخت‌اند یا فاصله عمیقی تا خوشبختی واقعی دارند؟

در دنیای کنونی که رسانه‌ها نقش مهمی در جهت‌دار کردن، بزرگنمایی و فریب مخاطبان دارند، در دنیایی که رسانه‌ها با تمامی امکانات و قابلیت و تکنیک‌های القایی و اقناعی مهارتی عجیب در بزک نمودن زشتی‌ها، پر نشان دادن کمبود‌ها و زیبا نشان دادن و آزاد جلوه دادن زنان دارند به‌راستی چه حقیقتی نهفته است؟ آیا زنان غربی واقعاً خوشبخت‌اند؟! آیا اساساً زن در جامعه غربی، احساس آرامش می‌کند و آزاد است؟ خانواده در غرب چگونه تعریف می‌شود؟ و از همه این‌ها مهم‌تر، آیا نداشتن پوشش و حجاب، بر باد دادن عفت و غیرت، و تعریف کردن آزادی در تن‌نمایی، زنان غربی را به اوج خوشبختی، زیبایی و آرامش رسانده است؟!

 به‌راستی کعبه آمال و مدینه فاضله‌ای که همواره از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای و محتواهای شبکه‌های اجتماعی به زنان جامعه ما عرضه می‌شود تا قلب و ذهن زنان و دختران ایرانی را تسخیر نماید، حقیقت و واقعیت دارد؟

برای پاسخی درست، مستدل و واقعی به سؤالات اخیر باید گزارشی مستند از وضعیت کنونی زنان در غرب ارائه داد تا حقیقت ماجرا بر همگان روشن شود، هرچند دیدن عمق فاجعه آسان نیست چراکه هنر غربیان در بَزَک کردن و سانسور و پوشش نامرئی پشت‌صحنه زندگی تباهشان زبانزد است امانگاهی عمیق می‌خواهد و دیده‌وری ژرف‌نگر تا از عمق فاجعه پرده بردارد!

 

زن بدون خانواده (شعار اصلی غربی‌ها)

مرد ستیزی، مبارزه با خانواده و سنت‌های دیرینه آن و نفی خانواده یکی از معضلات و مشکلات بزرگ در جوامع غربی است و بدون شک امروزه خانواده گریزی یکی از عواقب تلخ ترویج فمینیسم در این جوامع است.

فمینیسم غربی با معرفی خانواده به‌عنوان جایگاه اصلی پابرجایی ستم بر زنان و مهم‌ترین عامل فرودستی آن‌ها، منجر به تضعیف این نهاد مهم اجتماعی و سست شدن روابط خانوادگی در جوامع غربی شده و این مسئله تا آنجا پیش رفته است که امروز از بزرگ‌ترین چالش‌های نظام‌های لیبرال دمکراسی، از هم پاشیدن خانواده اعلام‌شده است.

بنا بر تحقیقی در دانشگاه «روتگرز نیوجرزی» در سال ۲۰۱۵، نرخ طلاق از سال ۱۹۹۸ تا آن سال ۳۰ درصد افزایش‌یافته، درحالی‌که نرخ ازدواج با سرعت بیشتری کاهش پیداکرده است و امروزه فقط ۳۸ درصد از آمریکاییان ازدواج خود را موفق می‌دانند که در مقایسه با ۲۵ سال قبل، ۵۳ درصد کاهش دارد. امروز در آمریکا ۵۱ درصد از کل ازدواج‌ها به طلاق منجر می‌شود.

در انگلستان نیز نرخ ازدواج اول از سال ۱۸۸۹ تا امروز به پایین‌ترین حد خود رسیده و نرخ طلاق ۶ برابر شده است.

دکتر «جنیفر بیکر» عضو ارشد و رئیس بخش برنامه خانواده‌درمانی در مؤسسه روانشناسی «فارست» درباره میزان آمار طلاق در آمریکا می‌گوید: «با توجه به تغییر فرهنگ مردم در آمریکا، آمار بسیار وحشتناکی از طلاق و ازدواج‌های غیررسمی به چشم می‌خورد، هیچ اطمینانی وجود ندارد که بگوییم ۵۰ درصد ازدواج‌های انجام‌گرفته، به‌صورت طبیعی ادامه پیدا کند و اغلب به طلاق می‌‌انجامد.»

جدول، نشان‌دهنده وضعیت نرخ ازدواج و نرخ طلاق و نسبت آمار طلاق به ازدواج در ۱۰کشوری است که دارای بالاترین درصد طلاق نسبت به ازدواج‌اند که مربوط به سال‌های اخیر هست.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد