تاریخ انتشار : جمعه 11 اسفند 1396 - 12:36
کد خبر : 25106

حذف دلار طرحی مهم در مبارزه با تحریم های ظالمانه آمریکا/ تحقق مبارزه با فساد با اجرای طرح اعاده اموال نا مشروع مسئولان

حذف دلار طرحی مهم در مبارزه با تحریم های ظالمانه آمریکا/ تحقق مبارزه با فساد با اجرای طرح اعاده اموال نا مشروع مسئولان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در آذربایجان شرقی همچون همیشه با حضور پر شور مردم برگزار شد که ائمه جمعه شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی در خطبه‌های  نماز جمعه این هفته به مسائلی چون مبارزه

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در آذربایجان شرقی همچون همیشه با حضور پر شور مردم برگزار شد که ائمه جمعه شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی در خطبه‌های  نماز جمعه این هفته به مسائلی چون مبارزه با فساد، حذف دلار از مراودات تجاری کشور و مسائل محیط زیستی پرداختند.

امام جمعه تبریز: حذف دلار از مراودات تجاری کشور، شکست تحریم‌های آمریکاست

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز اظهار داشت: خودم و تمام مومنین و مومنات را به تقوی الهی دعوت می‌کنم که تقوی از اخلاق پیامبران است.

وی با اشاره به راه‌های انتخاب همسر در اسلام عنوان کرد: اسلام به مرد مسلمان و مومن اجازه می‌دهد برای انتخاب هرزنی که می‌خواهد ازدواج کند؛ اما باید خیر دنیا و آخرت و سعادت را ملاحظه کند بدین دلیل که بنای اسلام بنای ازدواج فقط مسئله شهوت و مادی نیست؛ بلکه هدف اسلام حفظ دین مرد و زن است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: ازدواج برای به دنیا آوردن فرزندانی شایسته است و طبق آیین همسرداری هراندازه که مزاج مرد و زن اقتضا می‌کند باید در رابطه با حقوق یکدیگر و فرزند دارشدن تلاش کنند.

وی با بیان اینکه کار و کوشش برای مسکن و هزینه همسر و فرزندان عبادت شمرده می‌شود تاکید کرد: هرکس گامی در این راه بردارد اجر و پاداش زیادی دارد؛ پیش از این پیوند مقدس نیز لازم است، خانواده‌ دختر و پسر زمینه دیدار این دو بایکدیگر را فراهم کنند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم افزود: برخی خانواده‌ها حتی اجازه نمی‌دهند آنهایی که به خواستگاری دختر آمده‌اند او را ببینند، این در نزد شرع اسلام جایز نیست؛ اسلام این اجازه را داده است؛ حسنی که این مساله دارد این است که اگر یکدیگر را ببینند و حرف بزنند در رابطه با مسائل بعد ازدواج، عیب تراشی نمی‌کنند.

وی عنوان کرد: البته این دیدار باید با نیت قصد ازدواج و نیت پسندیدن و نپسندین مطرح شود تا از فضای معصیت به دور باشد متاسفانه برخی مسئله ازدواج را بهانه می‌کنند و به این خانه و آن خانه می‌روند و درآخرهم می‌گویند نپسندیدم.

نماینده ولی‌فقیه در استان در خصوص گشایش رزق و روزی پس از ازدواج گفت: لازم است که ازدواج و امر ازدواج بعد از پسندیدن به نیت حضرت حق باشد و ترس وجود نداشته باشد که خداوند روزی رسان است؛ هیچ کس در ابتدای زندگی مشترک روزی فراوانی ندارد بلکه خداوند کمک کرده و روزی می‌رساند.

در آستانه عید به فکر نیازمندان و محیط زیست باشیم

وی در خطبه دوم نماز جمعه تبریز در ارتباط با مسایل زیست محیطی تاکید کرد:  این روزها روز درختکاری است؛ درخت گرانبها ترین آفریده خداوند است و نقش حیاتی در زندگانی انسان دارد و در اسلام‌ نیز توجه خاصی به درخت و درختکاری شده است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم تصریح کرد: درخت نماد خرمی، مظهر زندگی، موجب آسایش و رفاه انسان و صفا و پاکی طبیعت است؛ یکی‌از نعمت‌های خداوند در آخرت و یکی از ویژگی‌های بهشت گیاهان و درختان است که نقش به سزایی در زندگی‌بشر دارد و به همین دلیل نیز بحث درختکاری بسیار مهم است و لازم می‌باشد همه ما در این بحث به شهرداری و منابع طبیعی کمک کنیم.

وی در خصوص آثار مخرب نبود فضای سبز و جنگل اظهار داشت: فضای سبز آثار زیست محیطی و کاهش آلودگی و حتی در کاهش آلودگی‌ صوتی نیز نقش دارد؛ هم چنین در کنترل تشعشعات آفتاب و در کنترل باد و ذخیره انرژی و جلوگیری از‌ سیلاب اثر دارد.

وی ادامه داد: نکته دیگر هم اینکه در آستانه عید و خانه‌تکانی در مصرف آب صرفه جویی شده و دقت لازم صورت بگیرد.

امام جمعه تبریز با اشاره به تاسیس کمیته امداد در سال ۵۷ و آغاز احسان ونیکوکاری توضیح داد: در ایام عید به فکر نیازمندان باشیم ودر حد توان به آنان کمک کنیم؛ همچنین امروز وفات حضرت ام البنین می‌باشد که روز تکریم مادران شهدا هست؛ در هیچ جای دنیا این مادران پیدا نمی‌شود و آنها اسطوری صبر و مقاومت هستند.

حذف دلار از مراودات تجاری کشور اقدامی مثبت است

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص حذف دلار از مراودت تجاری کشور عنوان کرد: اگرچه این موضوع دیر اتفاق افتاده اما اقدامی مثبت است برای شکست تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که وجود دارد؛ عمده ابزار ‌ایالت امریکا بحث دلار و وابستگی تجارت خارجی ایران به دلار است.

این خطیب شهیر تبریز خاطرنشان ساخت: این‌طرح می‌تواند شیطنت آمریکا‌ را شکست بدهد؛ اما نکته پایانی شکست تلاش های ضد ایرانی در سازمان ملل متحد است.

وی تاکید کرد: بسیاری‌از صاحب نظران‌، این‌سازمان‌ را بی‌خاصیت تعریف کرده‌اند که نمونه‌های آن در موضوعات مختلف قابل شمارش است و آخرین‌ مورد آن دوشنبه هفته گذشته بود که طی آن شورای امینت قطعنامه ای را علیه جمهوری اسلامی ایران، در رابطه با ارسال سلاح از سوی ایران‌ به انصار الله یمن رقم زد که با وتوی روسیه به شکست انجامید.

بعضی‌ها خوابیده‌اند می‌گویند آمریکا اقتصاد ایران را درست کند

به نقل از شبسترنیوز،حجت الاسلام سید عظیم گلدوست در خطبه های نماز جمعه صوفیان گفت: نقص های موجود در سیستم نظام جمهوری اسلامی باید رفع گردد تا به یک حکومت اسلامی ایده آل برسیم.
وی اظهار کرد: انقلاب کردن آسان بوده  ولی انقلاب را نگه داشتن خیلی سخت است.
امام جمعه صوفیان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری افزود: بعضی ها فکر نکنند اگر این انقلاب از دست برود سیستم خوبی جایش را خواهد گرفت و  اگر چنین شود، داعش بر کشور سیطره خواهد داشت.
حجت الاسلام گلدوست تصریح کرد:بعضی‌ها خوابیده‌اند می‌گویند آمریکا اقتصاد ایران را درست کند نه اینطور نیست ومردم و خودمان باید اقتصاد را درست کنیم و تولید داخلی باید مورد ارزش واقع شده و باید از تولیدات داخلی حمایت کنیم و از خارج چشم پوشی کرد.
امام جمعه صوفیان عنوان کرد:مسئولان ما ۱۵ سال از رهبر انقلاب و از اندیشه ایشان دور هستند و باید توجه کرد که مدیریت باید مدیرت جهادی باشد نه مدیریت کاغذی و مسئولین باید به ارباب رجوع احترام و ارزش قائل شوند.
وی اظهار داشت:از طرح جدید اعاده اموال نامشروع مسئولان حمایت میکنیم و باید معلوم شود بعضی ها این پول ها را از کجا آورده اند.
خطیب جمعه صوفیان خاطرنشان کرد:بعضی ها مصلحت مردم را برمصلحت حزبشان ترجیح می دهند .

اعاده اموال نامشروع مسئولان گام مهمی در مبارزه با فساد است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از جلفانیوز، امام جمعه شهر جلفا در خطبه های این هفته نماز جمعه با بیان اینکه تصویب طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان می تواند از موثرترین گام ها در راستای مبارزه با فساد باشد اظهار کرد: تحقق عدالت جز آرمان های اصلی انقلاب بوده و از مطالبات رهبر است تصویب و اجرای این طرح می تواند عقب ماندگی نظام در حوزه عدالت را جبران کند.
حجت الاسلام و المسلمین سالار سنجری افزود: کشور در حوزه اقتصاد با مشکل و چالش هایی همراه است و این طرح می‌تواند عدالت را در جامعه بگستراند.
وی ادامه داد:  اگر امروزی فقری در جامعه مشاهده می‌شود نشان دهنده عدم وجود عدالت در جامعه است چرا که عدالت ریشه کن کننده فقر، فساد و تبعیض در جامعه است. 
حجت الاسلام سنجری اظهار کرد: از زمان صدور فرمان هشت ماده ای رهبری در سال ۸۰ برای رفع فساد و تبعیض قریب به دو دهه می‌گذرد اما شاهد آن هستیم که اقدامی صورت نگرفته است.
وی تصریح کرد: قوه قضاییه به عنوان ید توان مند نظام اسلامی در مبارزه با فساد باید قدرتمند تر از پیش حرکت کند. خروجی مبارزه و برخورد با چپاول گران بیت المال و مفسدین به عینه مشاهد شده تا مردم امیدوار شوند.
خطیب جمعه شهر جلفا بیان کرد: قابل قبول نیست مفسدان به جای زندانی شدن به عنوان ذخیر نظام معرفی شده و صاحب منصب شوند. 
وی‌ اضافه کرد: چرا فردی که تا ده سال پیش اجاره نشین بوده امروز صاحب خانه های چندین میلیاردی شده است؟ به دست آوردن پول های کلا مگر جز با فساد و رانت و تبعیض امکان پذیر است؟ 
حجت الاسلام سنجری در‌ پایان خاطرنشان کرد: بررسی اموال مسئولان کار بسیار درستی بوده ‌و امید است طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان چون بسیاری از طرح ها و قانون های دیگر در بروکراسی های فرسایشی‌ کشور به باد فراموشی سپرده نشود.

مهمترین هدف دشمن از ایجاد آشوب  ناامید کردن مردم  است

حجت الاسلام احمدی امام جمعه هریس، در خطبه های این هفته هریس هدف از ایجاد آشوب توسط دشمنان نظام  را نامید کردن مردم ومهار قدرت ایران اسلامی دانست و گفت: ناکامی قدرت های استکباری در مهار توان و اقتدار ایران اسلامی توجه آنان را به مسئله سازی برای مردم ایران در داخل معطوف کرده است
وی ایجاد حس ناامیدی در کشور را یکی از توطئه‌های اصلی دشمنان برشمرد و افزود: دشمن دنبال دامن زدن به ناآرامی ها و کوچک جلوه دادن توانمندی ها با هدف ایجاد حفره ای برای نفوذ به کشور است.
حجت الاسلام احمدی  مردم را پشتوانه اصلی نظام اسلامی خواند و افزود: دشمن به دنبال بی اعتماد کردن مردم به مسئولان است و تلاش می کند در تبلیغات خود، هر اقدام خوب و مناسب مسئولان را اقدامی ناصحیح و اشتباه و برخلاف مصالح جلوه دهد.
وی در بخش دیگر از سخنان خود ضمن تسلیت به مناسبت وفات خانم ام البنین سلام الله علیها، گفت: حضرت ام البنین سلام الله علیها مادر قهرمان کربلاست و جزء بزرگواران و زنان بزرگ تاریخ محسوب می‌شود و اگر قرار باشد در کتابی نام زنان بزرگ اسلام را بنویسند، قطعا حضرت ام البنین سلام الله علیها جزء آنها قرار می‌گیرند.
وی به زندگینامه خانم ام البنین سلام الله علیها اشاره کرد و افزود: ثمره زندگی مشترک ام البنین علیهاالسلام با حضرت علی علیه السلام ، چهار پسر بود که به دلیل داشتن همین پسران، او را ام البنین، یعنی مادر پسران می خواندند. نام فرزندان ایشان به ترتیب عبارتند از: قمربنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام ، عبداللّه ، جعفر و عثمان.فرزندان ام البنین همگی در کربلا به شهادت رسیدند و نسل ایشان از طریق عُبیداللّه فرزند حضرت ابوالفضل علیه السلام ادامه یافت.
امام جمعه هریس با اشاره ویژگی‏های بسیار مهم جناب ام البنین گفت: ویژگی‏های بسیار مهم جناب ام البنین  توجه به زمان و مسائل مربوط به آن است. وی پس از واقعه عاشورا، از مرثیه‏ خوانی و نوحه ‏سرایی استفاده کرده تا ندای مظلومیت کربلائی یان را به گوش نسل‏ های آینده برساند. ایشان هر روز به همراه پسرِ حضرت عباس علیه‏السلام ، عبیداللّه‏ که همراه مادرش در کربلا حضور داشت و سند زنده‏ای برای بیان وقایع عاشورا بود، به بقیع می‏رفت و نوحه می‏خواند  و شور و غوغایی به پا می کرد . مردم مدینه اطراف او گرد می آمدند و با او هم ناله می شدند.
خطیب جمعه هریس در بخش دیگر از سخنان خود  با اشاره به روز درختکاری، اظهار کرد:  وجود هر درخت، سبب پاکی هوا، زیبایی محیط و آرامش خاطر انسان می شود. درختان را باید روح سبز حیات نامید. درختان افزون بر پاکی هوا، در پایداری و تقویت خاک و نیز حفظ آن در برابر عوارضی مانند سیل و نیز تأمین نیازهای غذایی موجودات، نقش بسیار مهمی دارند. فضای سبز، عاملی برای کاهش تنش های روانی است و می تواند تأثیر بسیاری در کاهش اثر آلاینده های محیطی داشته باشد.
حجت الاسلام احمدی  با تشریح  احادیث و روایات دینی اسلام اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند :  هر که درختی غرس کند تا به ثمر برسد، خدا عوض آن در بهشت درختی برای او اختصاص میدهدو همچنین می فرمایند: هر که درختی غرس کند تا به ثمر برسد، خدا عوض آن در بهشت درختی برای او غرس می‌فرماید.

همسران شهدا جایگاه والایی در نظام اسلامی دارند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از اوشکایا، حجت الاسلام سعید مرادپور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اسکو ضمن تسلیت به مناسبت سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س)، اظهار کرد: این روز به همین مناسبت به نام روز تکریم از مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است، درود بر مادران و همسران فداکار شهدا که با تقدیم عزیزان خود، ولایتمداری را در پیشگاه امام عصر(عج) به نمایش گذاشتند.

وی با تاکید بر اینکه روز وفات ام‌البنین (س) مزین به نام «تکریم مادران و همسران شهدا» است، گفت:همسران شهدا جایگاه والایی در نظام اسلامی دارند و از ام البنین درس گرفته‌اند و فرزندان نیکویی را تربیت کردند.

امام جمعه اسکو با اشاره به در پیش بودن احسان و نیکوکاری و سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی رحمه الله علیه گفت: خداوند بر نیکوکاری و بخشش تأکید بسیار نموده است.

مرادپور با اشاره به جشن نیکوکاری از ۱۴ تا ۲۰ اسفندماه گفت: سنت حسنه نیکوکاری در آستانه سال نو بسیار پسندیده است و این امر توسط کمیته امداد در سطح کشور به منظور رفع محرومیت و از بین رفتن فاصله طبقاتی انجام می شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد