تاریخ انتشار : جمعه 11 اسفند 1396 - 11:20
کد خبر : 25054

مسئولان فرهنگ خدمت رسانی به مردم را به نمایش گذاشتند

مسئولان فرهنگ خدمت رسانی به مردم را به نمایش گذاشتند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز بجنورد با اشاره به ملاقات مردمی استاندار، معاونانش و مدیران کل استان در حسینیه شهدای مصلی امام خمینی (ره) بجنورد قبل از خطبه های نماز جمعه گفت:

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز بجنورد با اشاره به ملاقات مردمی استاندار، معاونانش و مدیران کل استان در حسینیه شهدای مصلی امام خمینی (ره) بجنورد قبل از خطبه های نماز جمعه گفت: امروز شاهد برگزاری نوعی نمایشگاه خدمت به مردم از سوی مسئولان بودیم که این روند باید ادامه داشته باشد.
وی اضافه کرد: پیشنهاد ما به استاندار خراسان شمالی این است که این دیدارها به صورت فصلی برگزار شود و دیگر مدیران هم ملاقات عمومی هفتگی داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در ادامه با اشاره به سالروز وفات حضرت ام البنین(س) گفت: این بانوی فدارکار درس پاسداری ازراه شهدا را به ما آموختند و فرزندان ولایی و با ادب تربیت کردند، بویژه حضرت اباالفضل العباس(ع) که در واقعه کربلا به دلیل شجاعتش دشمنان جرات حرکت به سمت خیمه ها را نداشتند.
وی اظهارکرد: روز وفات این بانوی فداکاربه نام روز تکریم همسران و مادران شهدا نام گذاری شده است، باید خاطره شهیدان را برای نسل جوان بازگو و مطرح کنیم تا یادشان نرود که شهدا چقدر برگردن ما حق دارند.
امام جمعه بجنورد گفت: حضرت ام البنین(س) در کربلا نبود اما کربلایی زندگی کرد و چهار قبر نمادین را در بقیع ایجاد کرد و برای فرزندانش اشک می ریخت و می گفت فرزندان من فدای رهبرشان شدند و در رکاب امام حسین(ع) به شهادت رسیدند.
حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی با بیان اینکه وجود رهبر و دین بسیار عزیز است، که حتی اگر بهتریها را فدایش کنیم بسیار ارزش دارد گفت: خانواده شهدا به گردن ما حق دارند و بهترین عزیزانشان را در راه خداوند و دین هدیه کردند، مادران و پدران شهدا غنیمت و ولی نعمتان ما هستند، باید وجودشان را گرامی بداریم.
وی با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری هم گفت: هر کس به اندازه توان خود به افراد نیازمند کمک کند و جمع آوری کمک های بین دو نماز امروز برای احسان و نیکوکاری و در راستای محرومیت زدایی و کمک به محرومان هزینه خواهد شد .
وی درباره هفته منابع طبیعی و روز درختکاری اظهارکرد: محیط زیست جایگاهی است که در آن زندگی می کنیم و هر درختی که می کاریم یک عبادت است، تلطیف هوا توسط همین درختان و جنگل ها است، محیط زیست را آلوده نکنیم و از ریختن زباله در آن خودداری کنیم.
حجت الاسلام یعقوبی درخصوص آغاز ثبت نام حوزه های علمیه خراسان شمالی از ۱۲ اسفند ماه جاری بیان کرد: ثبت نام تا ۱۵ اسفند ماه ادامه دارد و امیداواریم که خانواده ها همچون سال گذشته از این امر استقبال کنند.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: سال گذشته ۵۰۰ نفر خواهر و برادر در حوزه های علمیه استان ثبت نام کردند.
وی با بیان اینکه نماز، روزه و زکات از واجبات هستندافزود: زمانی اینها معنا پیدا می کنند که زشتی ها در زندگی ما نباشد و اگر اسلام بر خواندن نماز تاکید دارند به این دلیل است که این فریضه واجب انسان را از فحشا و منکر نهی و به سوی خوبی ها هدایت می کند
وی گفت: امربه معروف و نهی از منکر ۲ فریضه واجب و به هم پیوسته آسمانی در دنیا هستند، باید جامعه اسلامی به گونه ای باشد که خوبی ها و نیکی ها در آن افزایش پبدا کند و بدی ها و پلیدهای در آن فروکش کند.
حجت الاسلام یعقوبی با ذکر اینکه یکی از مصداق های تقوا و امر به معروف گشودن گره از کار مردم است افزود: آنهایی که این کار را انجام می دهند در قیامت امنیت دارند، داشتن امنیت و آرامش در روز قیامت نعمت بزرگی است.
وی اظهارکرد: بانوانی که در این دنیا برای مردم خدمت و تلاش می کنند در روز قیامت جایشان امن است و اگر کسی خوشحالی را به خانواده ای هدیه کند خداوند در روز قیامت به وی شادی و سرور عطا می کند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد