تاریخ انتشار : دوشنبه 7 اسفند 1396 - 10:29
کد خبر : 24902

کاهش آسیب‌های اجتماعی رابطه مستقیم با اقامه نماز دارد

کاهش آسیب‌های اجتماعی رابطه مستقیم با اقامه نماز دارد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید قریش موسوی، صبح امروز ۷ اسفند در جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان تاکستان، گفت: نماز اهرمی مهم در شکل‌دهی سبک زندگی هر فرد مسلمان است و از

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید قریش موسوی، صبح امروز ۷ اسفند در جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان تاکستان، گفت: نماز اهرمی مهم در شکل‌دهی سبک زندگی هر فرد مسلمان است و از همین روست که در احادیث و روایات بدان تأکید و سفارش شده است.
وی با اشاره به اینکه نیازمند فرهنگ سازی در زمینه فرهنگ سازی اقامه نماز از درون خانواده‌ها هستیم، افزود: دستگاه‌های مرتبط برای ترویج فرهنگ نماز جماعت در کنار فعالیت‌های روزانه علاوه بر مبحث نماز، به موضوع زکات، خمس، امر به معروف و نهی از منکر نیز باید مشارکت فعال داشته باشند.
حجت‌الاسلام موسوی ادامه داد: بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری یکی از وظایف اصلی مدیران و مسئولان نظام و دولت موضوع ترویج فرهنگ نماز است که برای ترویج و تبلیغ آن باید برنامه‌ریزی‌های خاصی صورت گیرد.
رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ نماز در جامعه، دانشگاه ها، مدارس، ادارات و خانواده به خوبی تببین شود، آن گاه فضای مجازی به فرصتی مطلوب در راستای اعتلای و رشد اعتقادات و باورهای دینی تبدیل می‌شود.
حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اگر مسئولان جامعه به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی هستند، باید ترویج فرهنگ نماز را در رأس برنامه‌های خود قرار دهند بیان داشت: نماز کلید پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی و سر منشأ خیر و کمال و راهی برای رسیدن جامعه به سعادت است.
رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین در پایان گفت: اگر در جامعه نماز اقامه شود اما منجر به کاهش آسیب‌ها و ناهنجارهای اجتماعی نشود در حقیقت نماز به معنای واقعی آن اقامه نشده است.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد