تاریخ انتشار : شنبه 5 اسفند 1396 - 7:15
کد خبر : 24687

راه‌اندازی سامانه‌ای برای کاهش طلاق توافقی در ۱۰ استان کشور

راه‌اندازی سامانه‌ای برای کاهش طلاق توافقی در ۱۰ استان کشور

حبیب الله فرید در گفت وگو با خبرنگار شهری و رفاهی خبرگزاری فارس گفت: به منظور کاهش آسیبهای اجتماعی سامانه کاهش طلاق توافقی در ۱۰ استان کشور راه اندازی می شود. وی افزود: ایجاد این سامانه به طور چشمگیری باعث کاهش آمار طلاق خواهد شد چراکه براساس تحقیقات، مداخلات تخصصی موجب سازش ۲۵ درصدی بین

حبیب الله فرید در گفت وگو با خبرنگار شهری و رفاهی خبرگزاری فارس گفت: به منظور کاهش آسیبهای اجتماعی سامانه کاهش طلاق توافقی در ۱۰ استان کشور راه اندازی می شود.

وی افزود: ایجاد این سامانه به طور چشمگیری باعث کاهش آمار طلاق خواهد شد چراکه براساس تحقیقات، مداخلات تخصصی موجب سازش ۲۵ درصدی بین زوجین شده است.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد:  ۱۹۴ مرکز مداخله کاهش طلاق در کشور داریم و یک هزار و ۵۰۰ مرکز مشاوره در موضوع طلاق و ۲۰۰ کلینیک در زمینه کاهش طلاق در کشور فعال است.

فرید گفت: سامانه الکترونیک مداخله در طلاق نیز که در خراسان رضوی به صورت آزمایشی ایجاد شد پیش از ثبت دعاوی زوجین بوده که در این زمینه دعاوی پیش از طرح در دادگاه بررسی اولیه شده و به کلینیک‌های مشاوره مورد تایید بهزیستی و دادگستری ارجاع داده می‌شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: همچنین برای کاهش طلاق، ساعت آموزش پیش از ازدواج را از ۲ ساعت به ۸ ساعت افزایش داده ایم و آموزش‌های بهداشت جنسی، روانشناسی و غیره به زوجین داده می شود.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد طلاق‌ها در پنج سال نخست زندگی اتفاق می‌افتد، گفت: سند کنترل و کاهش طلاق در حال تدوین است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد