تاریخ انتشار : جمعه 27 بهمن 1396 - 11:04
کد خبر : 24026

رشوه و سوء استفاده از قدرت مهم ترین مانع های اجرای قانون هستند

رشوه و سوء استفاده از قدرت مهم ترین مانع های اجرای قانون هستند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های نمازجمعه این هفته بندرعباس افزود: نجات جامعه در قانون مداری است و هر مقدار قانون حاکم باشد، به همان میزان جامعه از سلامت مالی و فکری برخوردار خواهد بود.وی ادامه داد:

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های نمازجمعه این هفته بندرعباس افزود: نجات جامعه در قانون مداری است و هر مقدار قانون حاکم باشد، به همان میزان جامعه از سلامت مالی و فکری برخوردار خواهد بود.
وی ادامه داد: افرادی با استفاده از پول یا قدرت در امور اجرایی دخالت کرده و با بر هم زدن روند امور، نمی گذارند قانون اجرا شود.
آیت الله نعیم آبادی تجاوز به حریم دریا در بندرعباس را یکی از مصداق های دخالت افراد و نقض قانون معرفی و اضافه کرد: وقتی در چند خطبه نماز جمعه درباره این موضوع هشدار دادم، افرادی از خارج استان تماس گرفته و گفتند این اعتراض ها و حرف ها بی اثر است.
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: وقتی شخصی تخلف می کند از ۱۰۰ جا حمایتش می کنند و غوغا سالاری راه می اندازند.
امام جمعه بندرعباس متذکر شد: مسئولان باید این گونه افراد را شناسایی کرده و اجازه ندهند زمام امور استان را در دست بگیرند.
آیت الله نعیم آبادی ادامه داد: در مواردی نیز وقتی از یک مدیر اجرایی درباره اجرا نشدن قانون سئوال کرده ایم، به صراحت دلیل آن را دستورهای غیرقانونی و تهدیدهای برخی افراد اعلام کرده اند.
وی به این گونه مدیران توصیه کرد: اگر از این دستورهای غیرقانونی و تهدیدها می ترسند از سمت خود کناره گیری کنند.
آیت الله نعیم آبادی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: اجرای قانون اساسی اگر تمام و کمال باشد هیچ فردی با آن مخالفتی ندارد و مورد حمایت همه خواهد بود.
امام جمعه بندرعباس امر به معروف و نهی از منکر و لزوم تطبیق تمام قوانین و امور جاری با شرع اسلام را دو بند مهم از اصول قانون اساسی دانست که باید با دقت و حساسیت اجرا شود.
نماینده ولی فقیه در استان بخشی از خطبه های نماز جمعه را به تشریح اهمیت پرداخت خمس اختصاص داد و گفت: برخی، شبهه هایی به این موضوع وارد کرده و درباره آن توطئه چینی می کنند که این افراد معاند بوده و دشمن اسلام و دستورات الهی هستند.
آیت الله نعیم آبادی با انتقاد از تبلیغ اندک درباره خمس اظهار داشت: دفترهای تبلیغات اسلامی، رسانه ها ، تریبون های نماز جمعه و جماعت و دیگر افراد و نهادهای موثر باید بیشتر در این زمینه تلاش کنند.
امام جمعه بندرعباس هم چنین ضمن قدردانی از حضور پر شور مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن تصریح کرد: مردم ثابت کردند از آرمان شهدا، انقلاب و رهبری دست بر نمی دارند و هر چه تبلیغ دشمن بیشتر باشد، حضور مردم پررنگ تر خواهد بود.
۲۰۹۴/۷۴۰۸
خبرنگار: هومن محمدکرمی ** انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد