تاریخ انتشار : سه شنبه 17 بهمن 1396 - 5:22
کد خبر : 23103

انتخاب مسجد شهید مدنی خرم‌آباد به‌عنوان مسجد تراز اسلامی + عکس

انتخاب مسجد شهید مدنی خرم‌آباد به‌عنوان مسجد تراز اسلامی + عکس

حجت‌الاسلام هبت‌الله هاشمی، امام جماعت مسجد آیت‌الله شهید مدنی خرم‌آباد، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، در رابطه با ویژگی‌های مسجد شهید آیت‌الله مدنی، گفت: مسجد آیت‌الله مدنی یکی‌از مساجدی است که واقف آن از مال شخصی حلال خود، زمین آن‌را وقف کرده و کلنگ آن‌را شهید والامقام، آیت‌الله مدنی در سال ۵۱

حجت‌الاسلام هبت‌الله هاشمی، امام جماعت مسجد آیت‌الله شهید مدنی خرم‌آباد، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، در رابطه با ویژگی‌های مسجد شهید آیت‌الله مدنی، گفت: مسجد آیت‌الله مدنی یکی‌از مساجدی است که واقف آن از مال شخصی حلال خود، زمین آن‌را وقف کرده و کلنگ آن‌را شهید والامقام، آیت‌الله مدنی در سال ۵۱ بر زمین زد.
وی ادامه داد: این مسجد مصداق آیه ۱۰۸ سوره مبارکه توبه، که قرآن‌کریم که می‌فرماید: «لَا تَقُمْ فِیهِ أَبَدًا لَّمَسْجِدٌ أُسّسَ عَلَی التَّقْوَی مِنْ أَوَّلِ یوْمٍ أَحَقُّ أَن تَقُومَ فِیهِ فِیهِ رِجَالٌ یحِبُّونَ أَن یتَطَهَّرُواْ وَ اللَّهُ یحِبُّ الْمُطَّهّرِینَ، هرگز در آن مسجد ضِرار به عبادت نَایست؛ چراکه آن، مسجدی که از روز نخست، بر پایه پرهیزگاری بنا شده، شایسته‌تر که در آن به عبادت بِایستی. در آن، مردانی هستند که دوست دارند پاکیزه باشند؛ و خداوند، پاکیزگان را دوست می دارد»، با مال حلال و طیب ساخته شده است.
هاشمی افزود: به همین جهت این مسجد با این شرایط راه افتاد و چندسالی هست که بنده به‌عنوان امام جماعت در خدمت مردم این منطقه هستم، اولین کاری که در این مسجد بنا گذاشتیم، هم‌فکری و همدلی بین هیئت‌امنا، پایگاه بسیج، کانون فرهنگی مسجد، خادم و امام جماعت مسجد بود.
روحانی مسجد شهید آیت‌الله مدنی خرم‌آباد ادامه داد: یکی‌از نکات ارزنده این مسجد این است که تمام مجموعه پایگاه بسیج، کانون‌ها، هیئت مذهبی، امام جماعت، خادم و هیئت‌امنا همه هم‌فکر و همدل هستند.
وی با بیان این‌که دومین دلیل در انتخاب مسجد شهید مدنی به‌عنوان مسجد تراز اسلامی در شهرستان خرم‌آباد، این است که در این مسجد نماز جماعت در سه وعده صبح، ظهر و عصر و مغرب و عشاء برپا می‌شود، اظهار کرد: نماز جماعت این مسجد دائم زنده است، موردی پیدا نمی‌شود که یک وعده نماز جماعت در این مسجد تعطیل شده باشد.
هاشمی با اشاره به این‌که مردم زینت اصلی و همه کاره مسجد هستند، تصریح کرد: حضور مردم فعال منطقه در مسجد و در اجرای برنامه‌های مسجد از دیگر دلایل انتخاب این مسجد به‌عنوان مسجد تراز اسلامی است.
روحانی مسجد شهید آیت‌الله مدنی خرم‌آباد ادامه داد: این حضور به گونه‌ای است که در روزهای عادی حداقل جمعیت نمازگذار در وعده نماز صبح بیش‌از ۵۰ نفر، در نماز ظهر و عصر ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر و در نماز مغرب و عشاء بین۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر، حضور دارند.
وی با بیان این‌که شاخص دیگر مسجد سیاست‌های اجرایی آن، مبنی بر این‌که همه چیز باید براساس موازین و بیانات مقام معظم رهبری باشد، است، اظهارکرد: براساس این سیاست رفتاری موضع‌گیری‌های مقام معظم رهبری، موضع‌گیری‌های مسجد است و صحبت‌های ایشان صحبت مسجد است، یعنی محور کار مسجد منویات مقام معظم رهبری است، و دستور کار ما دستور مقام معظم رهبری در رابطه با مسجدهاست.
هاشمی ادامه داد: ما هر نکته اخلاقی که توسط مقام معظم رهبری توصیه شود، به‌عنوان سرمشق در مسجد و منطقه پیاده می‌کنیم، به این معنا که مشی و قانون کار ما صحبت‌های مقام معظم رهبری است.
روحانی مسجد شهید آیت‌الله مدنی خرم‌آباد تصریح کرد: در مسجد نیروهای زیادی داشتیم که در ایام دفاع از حرمین شریفین، در سوره حضور پیدا کردند، نیروهایی داشتیم که در زمان اربعین در خدمت زوار امام حسین(ع) بودند، نیروهای زیادی داشتیم که در زمان زلزله کرمانشاه به کمک مردم زلزله‌زده سرپل‌ذهاب شتافتند، در بحث اغتشاشات اخیر بیشترین جوانان ما به نیروهای نظام کمک کردند.
وی با اشاره به این‌که هر برنامه‌ای که در راستای حرکت انقلاب اسلامی باشد، نیروهای مسجد نیز در آن حضور پُررنگ دارند، عنوان کرد: به نوعی می توان گفت؛ مسجد زنده است و هرکدام از قسمت‌های مسجد، در تعامل با یکدیگر بوده و کار خود را پیش می‌برند.
هاشمی اظهار کرد: به‌عنوان مثال هفته آینده برنامه وداع با شهدا داریم، که بناست یک شهید گمنام، یک شب مهمان مسجد و مردم شریف منطقه باشد.
روحانی مسجد شهید آیت‌الله مدنی خرم‌آباد با تدکید بر این‌که فعالیت‌های مسجد کار یک نفر نیست، بلکه کار یک مجموعه است، اظهار کرد: یک مجموعه با همدلی، همفکری و همکاری این برنامه‌ها را پیش می‌برد.
وی دلیل عمده حضور مردم در مسجد آیت‌الله مدنی را نیت واقفین دانست و گفت: اگر وقف براساس تقوا باشد خداوند خودش نیز دل‌های مردم را متوجه آن می‌کند.
هاشمی ادامه داد: عدم اختلاف بین مجموعه‌های مسجد را می‌توان در دلیل دیگر استقبال مردم از برنامه‌های مسجد عنوان کرد.
روحانی مسجاد شهید آیت‌الله مدنی خرم‌آباد با اشاره به این‌که مجموعه‌های همکار در مسجد به‌‌معنای واقعی به‌عنوان یدواحده کار می‌کنند، عنوان کرد: در این مسجد هر مجموعه کار خود را انجام داده و به یکدیگر نیز کمک می‌کنند، همچنین در زمانی‌که به همکاری همه مجموعه‌ها نیاز است، تمام آن‌ها یکی می‌شوند.
وی با بیان این‌که مردم قبل از این‌که از ما بشنوند، کارهای ما را می‌بینند، گفت: چیزی که خیلی مهم است، این است که نماز جماعت مسجد در سه وعده همیشه پابرجاست و مردم این را می‌بینند، و روی دل‌های آن‌ها تأثیر می‌گذارد، در این راستا اعضای مسجد در مشکلات مردم حضور شایان دارند و تا جایی که می‌توانیم به مردم در مشکلاتشان کمک می‌کنیم.
هاشمی با اشاره به این‌که یکی‌از صحبت‌های مقام معظم رهبری این است که در مسجد، روحانی و امام جماعت باید محور باشد، اظهارکرد: محور بودن روحانی این نیست که ریاست دیکتاتوری داشته باشد و بگوید هرچه من می‌گویم، بلکه باید این جریان که در مسجد وجود دارد را حرکت دهد، همان‌گونه که مقام معظم رهبری شکاف‌ها و اختلافات بین قوا را برطرف می‌کند، روحانی یک مسجد که محور آن است باید کسی باشد که همه اختلافات را برطرف کرده و محوریت مسجد را حفظ کند.

مسجد

مسجد

مسجد

مسجد

مسجد

مسجد

مسجد

مسجد

مسجد

مسجد

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد