تاریخ انتشار : دوشنبه 16 بهمن 1396 - 9:09
کد خبر : 23079

امربه معروف وظیفه شرعی و قانونی اداره کل زندان‎ها است

امربه معروف وظیفه شرعی و قانونی اداره کل زندان‎ها است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از همدان، به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌ها حسن محمد یاری مدیر کل زندان‌های همدان در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل زندان‌های استان همدان با تاکید بر

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از همدان، به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌ها حسن محمد یاری مدیر کل زندان‌های همدان در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل زندان‌های استان همدان با تاکید بر فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه شرعی و قانونی یکایک ما است .
محمد یاری خاطر نشان کرد: با توجه به نقشی که امر به معروف و نهی از منکر در اصلاح جامعه و فرد دارد ضرورت این دو واجب بزرگ الهی بر کسی پوشیده نیست.
وی در ادامه بر لزوم بکارگیری ظرفیت تمام دستگاه‌ برای ترویج آن تاکید کرد و افزوددستورالعمل های ارسالی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در اداره کل زندان های استان برحسب وظیفه به نحو احسن انجام می‌گیرد.
در این مراسم که سردار مظاهر مجیدی فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان نیز حضور داشت با تبیین جایگاه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در امنیت، توسعه و پیشرفت جامعه و کشور گفت: حفظ و پشتیبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یکی از مصادیق بارز معروف است و کسانی که در مقابل نظام می ایستند بزرگترین منکر هستند.

سپاه پاسداران در حادثه تروریستی اخیر شجاعانه وارد عمل شد
سردار مجیدی در ادامه با اشاره به توطئه‌های دشمنان و استکبار علیه کشورمان در طول ۴۰ سال پیروزی انقلاب اسلامی افزود: در طول این ۴۰سال استکبار لحظه ای ما را رها نکرده است .
وی در ادامه به حادثه تروریستی اخیر گروهک داعش اشاره کرد و افزود : سپاه پاسداران شجاعانه وارد عمل شد و در این حادثه شهیددلاور شهید شوهانی ودیگر رزمندگان شجاعانه و با غیرت با مزدوران جنگیدند.
در ادامه شهبازی معاون دستگاه‌های قضایی و نظامی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با بیان اینکه یکی از بهترین هدیه‌های الهی به بشریت امر به معروف و نهی از منکر است گفت: در اجرای این مهم جامعه ما به سر منزل مقصود به درستی خواهد رسید.
وی با بیان اینکه سعادت بشر در گرو این ۲ اصل است به حدیثی از امیر المومنین(ع) اشاره کرد و افزود: حضرت می فرمایند «تمام کارهای نیک حتی جهاد در راه خداوند در برابر امر به معروف و نهی از منکر، همانند قطره‌ای در دریاست».
شهبازی با بیان اهمیت موضوع امر به معروف و نهی از منکر به حدیث دیگری از حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت می فرمایند «اگر جهاد در راه خداوند ۴اصل داشته باشد ،۲اصل آن امر به معروف و نهی از منکر است».

کسی حق توهین به دیگری را تحت عنوان امر به معروف و نهی از منکر ندارد
وی یاد آور شد: امر به معروف و نهی از منکر، در آموزه های دینی ما از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و اساس نبوت پیامبران الهی، فریضه امر به معروف و نهی از منکر بوده است.
وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک اصلی است که نظارت همگانی را برعهده دارد و نسخه نجات بخش جامعه است.
شهبازی در ادامه به ماده ۳ قانون امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر صرفا در خصوص رفتارهای علنی است و تجسس درخصوص امورات شخصی و منفی دیگران ممنوع است .
وی یادآور شد: این فریضه الهی دارای چهار مرحله قلبی، لسانی، نوشتاری و عملی است که مرحله عملی آن برعهده حاکمیت است و آمران به معروف در صورت مشاهده منکر باید به صورت لسانی با رعایت موازین و با خوشرویی و ادب تذکر دهند تا تاثیر گذارباشد و هیچ کس حق ندارد تحت عنوان امر به معروف و نهی از منکر به دیگری توهین کند.

گفتنی است؛ در پایان نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل زندان‌های استان اعضای این ستاد معرفی شدند و ابلاغ هر یک از کارکنان به امضای رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در اختیار اعضا قرار گرفت.

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد