تاریخ انتشار : دوشنبه 16 بهمن 1396 - 7:47
کد خبر : 23053

جهت‌گیری دشمن در داخل ایران چه تغییراتی کرده است؟

جهت‌گیری دشمن در داخل ایران چه تغییراتی کرده است؟

پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- تبیین؛ ۱. جبهه ملی رسماً درخواست برگزاری تجمع اعتراض آمیز داده است.‌ این همان گروهی است که در ۲۵ خرداد ۱۳۶۰، تظاهراتی علیه یکی از مسلمات دین یعنی لایحه قصاص ترتیب داد و به همین دلیل توسط امام (ره) مرتد اعلام شد این درخواست درست در آستانه سالگرد انقلاب اسلامی و

پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- تبیین؛ ۱. جبهه ملی رسماً درخواست برگزاری تجمع اعتراض آمیز داده است.‌ این همان گروهی است که در ۲۵ خرداد ۱۳۶۰، تظاهراتی علیه یکی از مسلمات دین یعنی لایحه قصاص ترتیب داد و به همین دلیل توسط امام (ره) مرتد اعلام شد

این درخواست درست در آستانه سالگرد انقلاب اسلامی و دهه فجر صورت گرفته است.‌

۲. مدتی است ری استارتی ها با فراخوان حسینی(مجری معروف فراری) فعالیت خود را افزایش داده و چندین امامزاده و مسجد را به آتش کشیده اند.

۳. طی روزهای اخیر، متاسفانه تعداد اندکی دختر فریب خورده نیز با دعوت مسیح علی نژاد (جاسوس معروف سرویس انگلیس) تحت عنوان مقابله با حجاب اجباری، اقدام به کشف حجاب در برخی شهرها و خیابان ها کرده اند. این تعداد بسیار اندک است.

در این زمینه چند نکته حائز اهمیت است:

الف. هیچ یک از این اقدامات جدید نیست و در سالهای آغازین انقلاب نیز نمونه های آن کم و بیش در فضای تهران و برخی شهرها رخ داده است.

ب. نکته اینجاست که چه اتفاقی در داخل رخ داده یا چه پیامی به آنها رسیده که فضا را برای این اقدامات مساعد می بینند؟ حداقل دو علت قابل ذکر است:

اولاً ؛ آنها به غلط این توهم را دارند که اعتقادات مردم و به ویژه نسل جوان، نسبت به دین و باورهای دینی بشدت ضعیف شده و مردم آماده ورود به پروژه های براندازانه و خرابکارانه آنها هستند.

ثانیاً ؛ ادبیات اشتباه برخی مسئولین در تحریک و القای انتقاد از همه چیز (خواه ناخواه) این نوع گمان ها و برداشت ها را نقویت می کند که می توان به انتقاد در تمام عرصه و زمینه های دین ورود کرد و حکومت نیز به این موضوعات حساسیتی ندارد.

اما باید دانست که:

نقطه مشترک تمام این اقدامات دو موضوع است:

۱. هجمه به نمادهای دینی مردم به بهانه اعتراضات اجتماعی.

۲.‌ وابستگی این جریانات به سرویس های اطلاعاتی بیگانه.

لذا :

۱. تحرکات دراویش گنابادی را نیز در این چارچوب می توان تحلیل کرد.

۲.‌ بی ریشه بودن و عدم اقبال عمومی مردم به این دعوت ها، نمونه بارزی از برداشت های غلط این جریان هاست هرچند حساسیت، هوشیاری و آگاهی بخشی بدنه انقلابی و دین دار، امری ضروری است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد