تاریخ انتشار : یکشنبه 15 بهمن 1396 - 7:48
کد خبر : 22959

پیشگیری از طلاق باید از مدارس آغاز شود/ ارائه ۳۲ بسته مشاوره به مدارس کشور

پیشگیری از طلاق باید از مدارس آغاز شود/ ارائه ۳۲ بسته مشاوره به مدارس کشور

  به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم تقدیر از کارشناسان اورژانس اجتماعی با همکاری معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری و سازمان بهزیستی کشور امروز ۱۵ بهمن ماه، در مجتمع فرهنگی تلاش در حال برگزاری است. در این مراسم انوشیروان

پیشگیری از طلاق باید از مدارس آغاز شود/ ارائه 32 بسته مشاوره به مدارس کشور 

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم تقدیر از کارشناسان اورژانس اجتماعی با همکاری معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری و سازمان بهزیستی کشور امروز ۱۵ بهمن ماه، در مجتمع فرهنگی تلاش در حال برگزاری است. در این مراسم انوشیروان محسنی بند پی، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه کار اورژانس اجتماعی(شماره تلفن ۱۲۳) فقط عشق و علاقه است گفت: با هیچ عدد و رقم ریالی اقدامات کارشناسان اورژانس اجتماعی قابل جبران نیست. علیرغم اینکه همه بخش‌های سازمان بهزیستی با سختی کار مواجه هستند کار اورژانس اجتماعی سختی مضاعف‌تری دارد.

چه کنیم پایداری خانواده افزایش یابد

رئیس سازمان بهزیستی ادامه داد: با تحولات اجتماعی زیادی در ابعاد مختلف مواجه هستیم تغییر سبک زندگی، شبکه‌های مجازی، افزایش اختلالات روانی و روحی موجب می‌شود بنیان خانواده در معرض تهدید قرار گیرد و اصل کار ما نیز بر این است که چه کنیم پایداری خانواده افزایش یابد.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی به عنوان علمی‌ترین و کارشناسانه‌ترین نهاد دولتی با ۲۲ هزار نیروی شاغل برای مهار و کنترل آسیب‌های اجتماعی در حال فعالیت است.

محسنی بند پی از سه راهبرد این سازمان برای حمایت از نهاد خانواده و کنترل آسیب‌های اجتماعی خبر  داد و گفت: راهبرد اول ما پیشگیری است که براساس آن همه اقداماتی که موجب تقویت خانواده است را اصل قرار داده‌ایم که از جمله طرح‌های که برای حمایت از نهاد خانواده در حال اجرا است طرح نماد است.اگر می‌خواهیم برنامه‌‌ای بلند مدت برای پیشگیری از طلاق طی ۱۰ تا بیست سال آینده طراحی کنیم باید امروز آموزش‌ها را از مدارس آغاز کنیم.

وی از ارائه ۳۲ بسته آموزشی روانشناسی و مشاوره برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ارائه ۲۲ بسته برای توانمند سازی دانش آموزان، معلمان، کارشناسان و والدین خبر داد و گفت: سازمان بهزیستی همچنین آموزش‌های پیش از ازدواج و پیشگیری از اعتیاد را به صورت علمی تهیه کرده است.

سند اجتماعی کشور در حال تدوین است

رئیس سازمان بهزیستی مداخله در آسیب‌ها را راهبرد دوم بهزیستی عنوان کرد و گفت: در راهبرد دوم تلاش ما تقویت اورژانس اجتماعی است زمانی سلامت صرفا محدود به سلامت جسمانی بود اما اکنون تمام سازمان‌های بین‌ المللی از اهمیت سلامت روانی و اجتماعی سخن می‌گویند. به دلیل اهمیت سلامت روانی بود که سازمان بهزیستی رایزنی‌های گسترده‌ای با هیئت دولت و مجلس انجام داد و توانست پس از ۱۰ سال رکورد اورژانس اجتماعی را دوباره احیا کند و در حال حاضر سند اجتماعی کشور در حال تدوین است.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه در سال ۹۶، ۱۵۰ مرکز اورژانس اجتماعی در کشور راه اندازی شده است گفت: در حال حاضر هر سه قوه با ما همکاری دارند از بحث تغییر نگاه به معتادان به عنوان بیمار تا بحث تامین اعتبار برای طرح‌های بهزیستی .

وی در پایان سومین راهبرد سازمان بهزیستی را استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی و سازمان‌های مردم نهاد اعلام و اظهار کرد: سازمان بهزیستی بیش از همه دستگاه‌ها توانسته حلقه‌ ارتباطی و کاری با سازمان‌های مردم نهاد ایجاد کند.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا در این مراسم از جمعی از مددکاران برتر اورژانس اجتماعی کشور تجلیل به عمل آمد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد